Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Nadat ik een hele tijd geleden windows 7 op mijn laptop heb geïnstalleerd ipv windows vista wat erop zat, kreeg ik redelijk vaak de melding 'Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld' waarbij het scherm enkele seconden blijft vasthangen. Ik heb al vernomen dat er niet echt drivers zijn die ervoor zorgen dat deze videokaart normaal functioneert in windows 7. Zelf heb ik al alle drivers verwijderd en nieuwe geïnstalleerd maar dat hielp niks, ook heb ik de verwerkingstijd voor de GPU aangepast door de waarde van het TDR-register te verhogen. Ook dit hielp niks, en dit heeft het misschien nog verergerd zelfs.

Dit heb ik zo gedaan:

Methode 1: Verhoog de verwerkingstijd voor de GPU (Graphics Processing Unit) door de waarde van het TDR-register (Timeout Detection and Recovery) te verhogen.

Sluit alle Windows-programma's af.
    Klik op Start, typ regedit in het vak Zoeken en dubbelklik op regedit.exe in bovenstaande resultaten. Als u om een administratorwachtwoord of bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of bevestigt u de bewerking.
    Blader naar de volgende registersubsleutel en klik erop:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers
    Klik op Nieuw in het menu Bewerken en selecteer vervolgens de volgende registerwaarde in de vervolgkeuzelijst voor uw versie van Windows (32-bits of 64-bits):

Voor 32-bits Windows
    Selecteer de waarde DWORD (32-bits).
    Typ TdrDelay als de naam en klik op Enter.
    Dubbelklik op TdrDelay, voeg 8 toe aan de Waardegegevens en op OK.

Ik heb een dell inspiron 1501 en de videokaart is van de Ati Radeon Xpress Series.

Iemand een idee wat er nog te proberen valt? Buiten windows vista weer erop te zetten..

De vista drivers schijnen onder Windows 7 ook vaak zonder problemen te werken.
    Installeer die dan eens.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Op de AMD site geeft ie voor beide besturingssystemen dezelfde drivers...

Comment

Working...
      X