Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Externe harde schijf

Hallo
    Ik loop weer tegen een probleem aan, met mijn andere pc. Na een update van mijn windows 7, vanochtend
    werken 2 externe harde schijven niet meer. Als ik ze aankoppel op usb, hoor ik het geluid dat erbij hoort. Maar er verschijnt niets op mijn scherm, ook geen foutmelding.

Ik ben in apparaat beheer geweest, stuurprogramma's, heb systeemherstel gedaan, ook in veilige modus. Maar ik heb zelf geen idee meer. Verder geen problemen pc werkt goed. deze externe harde schijven werken ook goed op een andere pc. Ik heb wel de gewoonte om mijn harde schijven uit te zetten bij niet gebruiken.

Het lijkt of mijn pc ze niet meer herkend, advies??

Oorspronkelijk geplaatst door diamant
    Na een update van mijn windows 7, vanochtend werken 2 externe harde schijven niet meer
    Wellicht werkt Windows Update ook stuurprogramma's bij. Check dat eens.
    Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'.
    Kijk of hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit aangevinkt staat.

Zo niet, komt de fout hoogstwss door Windows Update. Oplossing is m.i. dus door de updates te verwijderen en ze 1-voor-1 te installeren, waardoor je kunt achterhalen welke update voor ellende zorgt.
    Ben je er eenmaal achter, rechtsklik dan de betreffende update en klik op Verbergen
    Last edited by dorado; 24-06-14, 04:56.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

geacht forum,na de mail ontvangen te hebben direct aan de slag gegaan en gekeken of bij stuurprogramma"s het vinkje aanwezig was. dat was dus zo.toch nog even de ext. schijven aangezet en apparaat beheer ziet ze alle twee alleen op het bureaublad map Computer waar ook de C + D schijf staat,komen ze niet tevoorschijn. heb nog een 2 ext harde schijven die het wel doen op deze pc.

Ps Updates jongstleden bekeken en denk zelf dat het daar niet vandaan komt,niet de oorzaak dus ???

Comment

Als je ze aanzet, zie je ze dan wel in Schijfbeheer?
        Combineer [windowstoets & r] → typ: diskmgmt.msc
        Last edited by dorado; 24-06-14, 10:23.

Comment

Hallo Dorado
          Ik voeg een prinscr. toe. Ik heb 2 dezelfde harde schijven aangesloten, doen het beide niet. Maar schijf 2 (rechterknipsel, met cap.1397.26 gp popt in dat scherm omhoog als ik de betreffende ext. harde schijf aanzet zonder namen weer te geven. Ook merkte ik net op, dat als ik een usb stick gebruik, deze niet opent met een pop-up scherm op het bureaublad. Maar ik kan de stick wel openen via 'mijn computer' Maar 'mijn computer' geeft de ext. harde schijven niet weer, zie linkerknipsel. Raar verhaal he? Hoop dat jullie raad weten. Groetjes diamant.
          Click image for larger version

Name:	24-06 knipsel.JPG
Views:	1
Size:	189,5 KB
ID:	1067755

Comment

Kijk eens naar de aangedragen oplossingen in dit oude draadje.

Comment

Hoi Dorado, gekeken naar 'het oude draadje'dat is niet echt wat mijn probl. is, ik denk dat het in mijn pc zit. ik gebruik voor beide ext. harde schijven eigen kabels (standaard) en ook de usb doet dus raar, wordt niet herkend, zie mijn vorige antwoord. Het vandaag geprob. de ext. harde schijven op een andere oude pc aan te sluiten (Vista) ik hoor daarop wel het geluid en krijg de mededeling dat het stuur progr. geinstall. is. Dus op een andere pc werken beide naar behoren net als de usb stick. Dank je... groetjes.

Comment

Wordt op die andere pc ook de stuurprograma's via Windows Update geupdated?

Comment

Ja, wordt, op dezelfde manier geupdated, is wel een Vista

Comment

Ik denk dat er gewoon een stuurprogramma van je usb (2 of 3.0) ontbreekt. Kijk eens of je drivers kan downloaden bij je fabrikant.
                    Kijk hier voor een ondersteunend artikel.

Comment

Hallo Dorado, sorry dat mijn reactie even heeft geduurd. Ik ben een paar dagen niet online geweest. Ik ben bezig mijn pc terug te brengen naar koop toestand, moet dus alles opnieuw installen. Ik had ook nog wat andere probleempjes, dus kan het geen kwaad opnieuw met een schone machine te beginnen denk ik. Ik heb hem ook al een aantal jaren. Dank voor het meedenken!!

Comment

Working...
                      X