Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Intel Xeon???

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Intel Xeon???

Ik heb een PC gebruik ebook gekocht (Windows 7 van Tweakguides), en zo ben ik bij Apparaatbehher terechtgekomen. Hier staat onder het kopje Systeemapparaten "Intel(R) Xeon(R) processor E3-1200 v3/4th Gen Core processor PCI Express x16 Controller - 0C01". Even googelen vertelt mij dat dit een processor is voor servers??

Ik heb dit niet gekocht, ik heb laatst een PC laten maken met een Intel i7 4770k als processor.
    Kan iemand uitleggen waarom dit in mijn lijstje staat, want ik ben zeker geen PC kenner op zulk gebied.

Hallo DonFranko,

Een Xeon-processor is een processor die je normaal in servers en zware (zakelijke) werkstations verwacht aan te treffen. Nu is het zo dat de zakelijke serie en consumentenserie vrij veel eigenschappen delen - daarom kan het zo zijn dat bepaalde applicaties een verkeerde inschatting maken.

E3-1200 is echter geen processor maar een processorfamilie. We weten daarom nog niet welke processor je precies hebt.

Klik met de rechtermuisknop op Computer / Deze Computer.
    Kies voor Eigenschappen.

Wat zie je hier staan bij het kopje "Systeem" -> "Processor"?
    Als hier ook een Xeon staat vermeld, kijken we nog even verder.
    Last edited by Eagle Creek; 06-08-14, 08:18.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Nope, daar staat de Intel i7 4770k CPU, en dat is ook de CPU die ik gekocht heb, so yeah, niks nieuws daar.

Comment

Ik zou er even in moeten duiken maar ik vermoed dat:
        - Beide processoren gebaseerd zijn op dezelfde architectuur
        - De architectuur / serie getoond wordt (zoals ik zei, E3-1200 is echter geen processor maar een processorfamilie) en niet het specifieke type.

Heb je zelf Windows geïnstalleerd of hebben ze dat in de winkel voor je gedaan?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Dat hebben ze in de winkel voor me gedaan.

Bij systeeminformatie, en dan hardwarebronnen -> IRQ (heb hier over gelezen en verder alleen de minimale kennis van wat dit betekent of inhoudt) kan ik alleen de Xeon terugvinden, en niet de 4770k, samen met een boel Intel 8 Series /C220 entries.

Comment

Ik moest even nadenken wat je bedoelde met Systeeminformatie maar ik begrijp nu waar jij kijkt.
            Dat programma kijkt inderdaad op een wat "dieper" niveau dus ik ben niet verrast daar een architectuur-vermelding tegen te komen en niet een specifiek type. Zoals gezegd delen desktop- en serverprocessoren hun diepere architectuur, dus dat daar Xeon staat vermeld is ook niet bezwaarlijk.

Zonder in detail te treden zijn IRQ's zaken die "diep" in je systeem zitten , echt op detailhardwareniveau.
            Ik weet niet wie je heeft verteld om daar te kijken maar als je in de eigenschappen van Computer/Deze Computer wél de i7 vermeld ziet staan, mag je er echt vanuit gaan dat het allemaal in orde is! .

Comment

Ik heb een ebook gekocht die wat uitleg geeft over IQS, hoewel op een manier dat ik er weinig van snap. Daarvoor had ik geen idee dat zoiets bestond, en toen ik er naar keek zag ik opeens Xeon, iets wat ik nog nooit gehoord had, vandaar dat ik verrast was.

Onder Conflicten/Delen staat trouwens dat zowel die Xeon (mijn gewone processor dus?), mijn grafische kaart en mijn geluidskaart allemaal IRQ 16 delen. Is dit normaal?

Comment

Ja, IRQ's worden gedeeld, dat is normaal.

Comment

Working...
                X