Mededeling

Collapse
No announcement yet.

laptop valt uit bij opstarten indien de voedingsstekker insteekt. enkel op accu = geen probleem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• laptop valt uit bij opstarten indien de voedingsstekker insteekt. enkel op accu = geen probleem

ik heb onlangs een post geplaatst over een harde schijf die stuk was waardoor de pc altijd maar uitviel, de harde schijf is ook kapot maar er blijkt nog iets meer aan de hand te zijn.

Het gaat om een Acer Aspire 8930G.

ik wil dus met recovery cd de laptop herinstalleren (hetzelfde als je hem gewoon zou opstarten), eens hij bij het laden komt van microsoft corporation valt de laptop uit en herstart. Wel is het zo dit doet hij enkel wanneer de voedingsstekker insteekt, als ik enkel op de accu werk dan heeft hij geen probleem, maar aangezien de accu niet heel lang meegaat heb ik de stekker wel nodig. dus als ik op accu werk blijft hij werken, steek ik dan de voeding stekker in valt hij direct uit en herstart.

aan de voeding zelf ligt het niet want ik heb al eens een andere laptop voeding gebruikt met het zelfde resultaat.

Ik weet niet waar het probleem zich dan ergens voordoet aangezien hij uitvalt bij het aansluiten van de stekker.
    Een draadje/ stekkertje dat los zit of slecht contact geeft?

Iemand een ideetje wat het probleem hiervan zou zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

Leg maar a.u.b. uit, waar is hier logica ??

Jouw citaat !
    - steek ik dan de voeding stekker in valt hij direct uit en herstart.
    - aan de voeding zelf ligt het niet want ik heb al eens een andere laptop voeding gebruikt met het zelfde resultaat.
    Dus toch als je voeding gebruikt laptop valt weg/ of uit, en jij bent zeker dat ligt niet aan de voeding omdat
    als je op andere laptop hetzelfde doet hetzelfde resultaat ook is ??
    Sorry maar van die logica snap niets van, is het niet zo dat voeding wel ev. versleten of niet misschien beschadigd is, of ook misschien toch moet je nakijken hoe accu bevestigd is, of niet misschien beetje los is of toch vervangt moet worden ??
    Voeding heeft ook stroom kabel welke ook mogelijk niet goed vast met hem verbonden is enz..
    Last edited by ROYONIX; 10-08-14, 07:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ROYONIX
      Dus toch als je voeding gebruikt laptop valt weg/ of uit, en jij bent zeker dat ligt niet aan de voeding omdat
      als je op andere laptop hetzelfde doet hetzelfde resultaat ook is ??
      Neen daarmee bedoel ik, als ik de voeding van een andere laptop gebruik voor mijn laptop heeft mijn laptop hetzelfde probleem vandaar dat ik zeg dat het niet aan de voeding kan liggen.

wat jij bedoel is dat als ik de voeding voor een andere laptop gebruik, maar dat bedoelde ik niet ik heb een 2de voeding (van een andere laptop) gebruikt voor te kijken of het idd mss de voeding zou zijn maar ook met de andere voeding heeft mijn laptop het probleem, dus het moet ergens inwendig in mijn laptop zijn dat er iets los/fout zit ofzo.

Comment

Och oke dan denk dan toch dat wat mis met accu is, en als ik jou was zal die wel nakijken ..
        Als maar inderdaad voeding in orde is, en dat gebeurt toch dan is niet anders behalve dan of met koeling of met accu iets aan de hand moet zijn ..

Comment

maar het rare is nu net als ik op de accu werk is er geen probleem, als ik enkel of de netstekker werk valt hij uit en als ik op de baterij werk en dan de netstekker insteek valt hij ook uit? dus dan zal dat toch niet aan de accu liggen?

Comment

Ik denk toch dat als jij voeding aansluit dat hij dan acu verstoort en probeert accu opladen of zojuist ontladen ( ? )
            Er is zeer weinig in accu stroom en ben benieuwd echt hoe lang je draaien op accu kan, zonder voeding ..... snap je ?
            Als ik jou was zal voor zekerheid ( als je dat kan ? ) met hele nieuwe accu proberen, en mocht dat geen oorzaak zijn dat is wat met accu kabeltjes mis of koeling ..

Comment

maar hoe komt het dan als ik geen accu insteek en enkel op de voeding werk dat hij dan ook uitvalt?
              Ik heb nu net batterij ingestoken van mijn broer zijn laptop en zal kijken wat hij doet ( we hebben dezelfde laptop gelukkig) zo kan ik de accu testen.
              en ik heb naar de koeling gekeken en die draait nochtans bij het opstarten dus dat lijkt mij in orde te zijn.

eddit: ook bij de accu van mijn broer valt hij weg als ik netvoeding opsteek, dus aan de accu ligt het niet, kan het niet ergens aan de ingang van de voeding inwendig in mijn laptop liggen bvb aansluiting op het moederbord of weet ik veel waar de spanning van de voeding heen loopt?
              Last edited by Freack; 10-08-14, 09:38.

Comment

Ja dat ook kan zijn zoals jij zei helaas, en als maar zo is weet niet hoe oud laptop is ? misschien naar service toe je moet ?

Comment

ja maar ik heb al ergens eens gelezen dat het makkelijk te fixen valt maar weet alleen niet hoe :s

Comment

Uch nee dat weet op dit moment echt niet, wie weet misschien komt nu iemand anders nog met een ander tip

Comment

ik hoop het toch bedankt al

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎