Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Defecte HD? Primary master hard disk error, press F1 to resume

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Defecte HD? Primary master hard disk error, press F1 to resume

Hallo,

Ik vermoed dat mijn HD defect is. Bij het opstarten krijg ik:
    Primary master hard disk error, press F1 to resume

Het vreemde is dat ik er soms toch in slaag om de PC op te starten (na heel veel pogingen).
    Kan iemand dit probleem verduidelijken: defecte sectoren, defecte printplaat, defecte koppen, andere problemen? Valt er iets aan te doen?

Tweede vraag:
    Ik heb een nieuwe HD gekocht en aangesloten, XP geïnstalleerd enz. Nu kan ik de PC niet opstarten als de vermeende defecte schijf is aangesloten. Dan krijg ik eveneens de "master HD error"-boodschap, ondanks dat in de boot instellingen de nieuwe schijf als prioritair is opgegeven. Ik had gehoopt XP te kunnen opstarten op de nieuwe HD en vervolgens alle data te kopiëren van de oude naar de nieuwe. Weet iemand hoe dit op te lossen?

Gr,

M
    Last edited by dorado; 16-09-14, 08:31. Reden: boodschap toegevoegd aan titel

Plaats de oude hd terug als boot disk en start op met een hirens boot cd om dan vanaf Mini Windows XP bestanden te backuppen.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Alvorens een nieuwe HD te kopen, heb ik alles gebackupt mbv. Hirens boot cd.
      Het vreemde is dat ik nu niet meer met die CD kan starten. Op één of andere manier verhindert de defecte HD zelfs dat een boot via een boot CD kan plaatsvinden.

Gr,

M

Comment

Je hebt de boot settings in de BIOS aangepast?

Comment

Neen hoor.
          Dat vind ik net zo vreemd, zelfs als de CD speler als primaire boot bron is ingegeven loopt die vast.

Comment

En USB?

Comment

Hm ... nog niet geprobeerd ... moet ik eens testen. Ik houd je op de hoogte.

Gr,

M

Comment

Working...
              X