Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SSD installeren

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• SSD installeren

Hoi,

Ik heb een nieuwe ssd, deze wil ik gaan inbouwen, maar wat is de makkelijkste manier om de gegevens over te zetten van de harde schijf naar de ssd? Ik kreeg namelijk ook een advies om niets te kopieren maar een nieuwe versie van windows op de ssd te zetten. dus wat is het beste?

Overigens, ik heb geen sata->usb connector, maar wel een extra externe harde schijf met voldoende ruimte voor wat op de C schijf staat.
    Moet deze externe hdd helemaal leeg zijn of gewoon genoeg ruimte erop voor de gegevens?

groet

Als je toch een nieuwe SSD erin zet zou ik maar gelijk overstappen naar een nieuw OS.
    Dit omdat uit jouw profiel blijkt dat je nog Windows XP gebruikt.
    Of heb ik dit mis?
    En zo niet dan alle data kopieren naar een externe harde schijf (leeg lijkt mij wel raadzaam ivm het terug zetten van de bestanden)
    Daarna nieuwe OS erop en indelen zoals jij het wil hebben en dan de data terug.
    Succes!
    mvg, Peter

The future ain’t what it used to be.

Comment

Hoi Pederoco,

Je hebt gelijk, dat staat in mijn gegevens.
      Inmiddels heb ik enige tijd windows 7 prof. 64bit draaien.
      Ik moet dus hoognodig mijn gegevens aanpassen.
      Ik heb ook gehoord dat het beter is om niets te kopieren van de hdd en dan uiteindelijk naar de ssd omdat een hdd geen ssd is en anders werkt.
      Dus misschien gewoon windows 7 er nieuw op zetten en andere data los daarvan plaatsen.

Comment

Je kan je oude HDD ook erin zetten.
        Dan je OS op de SSD zetten (als C schijf) en je bestanden dan op je HDD (als D schijf)
        En een SSD behoeft ook niet gedefragmenteerd te worden (kan wel, maar niet aan te raden)
        Google daar maar eens op.
        mvg, Peter

The future ain’t what it used to be.

Comment

Working...
        X