Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luidspreker verdwenen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Luidspreker verdwenen

Mijn vrouw haar Toshiba laptop met Windows 8.1 heeft een steeds terugkerend probleem. Het geluid valt weg. Als ik op het luidspreker icoontje klik (Windows 8.1 van onder op taakbalk) is de luidspreker verdwenen.
    Ga ik dan, langs het configuratie scherm in Hardware zoeken, staat er dat de luidspreker niet is aangekoppeld (hoe dat kan met een ingebouwde luidspreker weet ik ook niet) Langs de andere kant als ik er op klik geeft hij dat hij perfect werkt en dat er geen nieuwe drivers zijn. Mijn enige oplossing is een systeemherstel, wat dus de mogelijkheid dat er ergens IN de laptop een draadje los zit doet verdwijnen.
    Kan er iemand hier bedenken wat de oplossing is? Meestal gebeurt het na een automatische update, dus als ik dan een systeemherstel doe, voor die update, moet ik terug manueel updates vragen en als hij die dan laad valt de luidspreker niet uit! Ik maak daarna een herstelpunt, waar ik, als het weer gebeurd naar terug kan.
    Een echte oplossing is dat natuurlijk niet.

Uiteindelijk heb ik, toen het geluid weer weg was, de stroomkabbel uitgetrokken, de batterij uitgenomen en als ik die terug plaatste en terug startte, was het geluid er terug.

Speccy gaf voor geluid als het NIET werkte: High Definition Audio-apparaat
    En als het wel werkt: Realtek High Definition Audio

Comment

Working...
    X