Mededeling

Collapse
No announcement yet.

deukje in de coating van het scherm

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• deukje in de coating van het scherm

hallo,

Ik heb sinds kort om een of andere reden een deukje ter grootte van een zandkorrel in het scherm van mijn laptop. Het is geen pixelstoring o.i.d, maar echt een minuscuul deukje in het scherm (waarschijnlijk alleen de coating). Het is niet mega storend, maar af en toe met film kijken, valt het wel op. Met gamen heb ik er geen last van, aangezien ik dan zo snel met m'n muis beweeg...

Nu is mijn vraag of hier opties voor zijn. Ik zag op internet van alles over krassen, maar niets over deukjes.

Ik hoor het wel!

alvast bedankt

Giliam

Beste Giliam/Gimalo,

Bedankt voor je forum-post.

Het scherm van een laptop is 1 geheel compleet massief onderdeel. Dus om iets net als bij de auto "uit te laten deuken" is niet mogelijk.
    De enige optie die je over hebt is er een nieuw scherm in laten plaatsen. Dit is overigens wel een flink prijsplaatje, en mijn advies is het te laten doen door een expert.

Natuurlijk lijkt het mij eerst verstandig of je de afweging wilt maken of je het scherm uberhaupt wil laten vervangen, stoort het zodanig ernstig? En stel jezelf de vraag of het de laptop nog waard is. Laptops van boven de 4 jaar oud adviseer ik goed overna te denken om zoiets te laten vervangen. Onder de 4 jaar is het een dergelijke investering vaak zeker nog waard.

Mijn advies luidt als volgt: Vraag een offerte op bij een lokale computerwinkel en maak de overweging of je de laptop wil laten repareren.

Comment

Ik had dit antwoord inderdaad al verwacht.

Het is niet storend genoeg om een nieuw scherm er in te zetten. Sowieso heb ik er geen geld voor :P

Mijn laptop functioneert nog helemaal perfect, maar dat komt omdat ik hem goed onderhoud. Hij is zo'n 4,5 jaar oud. Ik maak hem echter elke 6 maanden helemaal schoon en ik scan regelmatig. Dus een nieuw scherm zou het in principe nog waard zijn, maar dat terzijde

p.s Hardware falen niet inbegrepen natuurlijk

Comment

Working...
      X