Mededeling

Collapse
No announcement yet.

8GB VRAM, 4GB Toegewezen.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 8GB VRAM, 4GB Toegewezen.

Beste Nucia,

Ik had gekeken naar hoeveel VRAM mijn NVIDIA heeft, en toen kwam ik dit tegen: http://prntscr.com/87m492

Hij heeft 8GB VRAM, waarom is er maar 4GB toegewezen?

M.v.g
    Michael

De niet toegewezen RAM via "preferences ==>memory & cache" is opvraagbaar door andere applicaties.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hoi Michael,

Voor zover ik kan zien gaat het hier om een videochip, niet om een videokaart.
      Deze heeft vrijwel nooit eigen videogeheugen wat betekent dat het videogeheugen gedeeld wordt met het RAM-geheugen.

Als de laptop 8 GB RAM-geheugen heeft, wordt dit getoond als 8 GB video-geheugen. Dit zal je echter nooit kunnen (of willen) gebruiken: je hebt je RAM immers nodig voor applicaties.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Zelf heb ik 16GB RAM, maar een NVIDIA Geforce GTX880M is geen video chip. De GTX880M is ook vervangbaar op mijn laptop. Na wat research heeft de kaart 8GB. Maar ondertussen snap ik het allemaal

Comment

Aah, ik zag het ja. Had iets te snel geklikt maar het is inderdaad een vrij zware chip.
          Kwam je er inderdaad uit met Dorado's advies?
          Last edited by dorado; 02-10-15, 09:04.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Nee, ik kan "preferences ==>memory & cache" niet vinden. Maar ik heb het ondertussen gevonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mg20023 Bekijk Berichten
              Nee, ik kan "preferences ==>memory & cache" niet vinden. Maar ik heb het ondertussen gevonden.
              dan bedoel je je 4 gb ram die niet toegewezen was?
              Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Zou je de oplossing willen delen op het forum zodat anderen die dit topic vinden en hetzelfde probleem hebben er ook iets aan hebben ?

Comment

Het is niet echt opgelost, maar ik had dit nodig voor een spel zijn instellingen. Toen kwam ik erachter dat die gewoon RAM gebruikt en geen VRAM. (Foutje)

Comment

Working...
                  X