Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf niet toegankelijk, cyclische redundantie

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Externe harde schijf niet toegankelijk, cyclische redundantie

Hallo,

Vanuit het niets lijkt mijn externe harde schijf niet meer te werken. De melding 'E niet toegankelijk, parameter is onjuist' krijg ik in beeld. Enige optie is om deze te formatteren.

Op zowel laptop als computer krijg ik deze melding. Wel kan ik nog gewoon op m'n tv series afspelen, maar voor de rest is de schijf niet meer toegankelijk.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ivm een groot fotoarchief wil ik niet dat alles verloren gaat.
    Last edited by dorado; 09-09-15, 10:46. Reden: titel duidelijker gemaakt

We kunnen eens kijken of er teeveel foute schijfverwijzingen in het register staan.

Download en voer ConEmu Preview uit.
    Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
    (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
    Typ: md "%programfiles%\RegToolexport" (Let op de aanhalingstekens!)

Download RegToolexport
    Kopieer regtoolexport_1.0.exe naar C:\Program Files\RegToolexport

Typ: cd "%programfiles%\RegToolexport" (Let op de aanhalingstekens!)
    Typ: regtoolexport_1.0.exe.
    Plak nu HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices in het veld van RegToolexport
    Klik vervolgens op Exporter en kies Bureaublad als opslaglokatie.

Rechtsklik het zojuist verkregen log (gekozennaam.reg) op het bureaublad en kies Naam wijzigen
    Verander de naam in usbexportvincent86.txt
    Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgende bericht.
    Last edited by dorado; 23-08-15, 17:31.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Scanverzoek

Heb de gewenste handelingen uit kunnen voeren. Zie bijlage. Heb het uitgevoerd vanaf mijn laptop, met mijn externe harde schijf ingeplugd in de USB ingang. Dat is goed zo?

Groet

usbexportharmjan.txt

Comment

Maak eerst een registerbackup:
        1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
        2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
        3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
        4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
          Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
        5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
        6. Klik tenslotte op opslaan.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
        Kopieer onderstaande code:
        '14 registertweaks om foute verwijzingen naar schijven te verwijderen
        dorado 23/08/2015
        On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
        '1
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{75631344-6e28-11e1-a46e-806e6f6e6963}"
        '2.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{75631345-6e28-11e1-a46e-806e6f6e6963}"
        '3.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{fa4f2c4e-6e2a-11e1-ad2a-806e6f6e6963}"
        '4.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{e96dd1d1-893c-11e1-84e0-028037ec0200}"
        '5.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{04d976b2-8943-11e1-86ef-028037ec0200}"
        '6.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{325b0ed8-946d-11e1-96a9-806e6f6e6963}"
        '7.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{9100aaaf-b10c-11e2-a077-028037ec0200}"
        '8.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{d6707e82-cee7-11e2-9c38-028037ec0200}"
        '9.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{5cd2a231-cf74-11e2-996b-028037ec0200}"
        '10.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{708ccbca-f362-11e2-8d8b-028037ec0200}"
        '11.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{b85189c8-05ce-11e3-8bc3-028037ec0200}"
        '12.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{a99103b5-133e-11e3-98d0-028037ec0200}"
        '13.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{ebc1c70e-e0be-11e3-a7f3-028037ec0200}"
        '14.
        WshShell.RegDelete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\??\Volume{8daae8c7-473e-11e5-9e9d-028037ec0200}"

Message = "De foute verwijzingen naar de schijven zijn verwijderd uit het register" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer herstart worden!"

X = MsgBox(Message, vbInformation, "Schijven uit register verwijderen")

Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand → Opslaan als.
        Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
        Bij "Bestandsnaam" zet je:usbfix.vbs.
        Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
        Klik op de knop Opslaan
        Rechtsklik usbfix.vbsOpenen

Herstart en kijk of dit e.e.a. opgelost heeft.
        Last edited by dorado; 23-08-15, 19:06.

Comment

Hallo,

Ik heb de volleige donkerblauwe tekst in een kladblok gezet. Als ik heb open is gewoon weer hetzelfde tekstdocumentje zichtbaar. Na herstart gebeurt er helaas niets. Hoor er iets anders te openen of? Dank voor je hulp tot nu toe!

Comment

Kreeg je dit venster te zien na uitvoeren en heb je dat ook gedaan?
            Last edited by dorado; 23-08-15, 19:19.

Comment

Ik heb "'14 registertweaks.....t/m...
              Set WshShell = Nothing" in een kladblok gezet en opgeslagen zoals omschreven. Dat is juist? Of teveel code?

Ik moet het openen, en openstaand de laptop opnieuw opstarten? Denk dat ik het niet goed doe...

Comment

Selecteer het bestand in verkenner en rechtsklik dan → Openen

Click image for larger version

Name:	fileselectie.PNG
Views:	1
Size:	4,4 KB
ID:	1068409

Comment

Hoe kom ik aan verkenner?

Comment

Start → Alle programma's → Bureau-Accessoires → Windows Verkenner

Comment

Ik kan het documentje niet in die map plaatsen, wel in de submap documenten bibliotheek. Maar er gebeurt dan ook niets na een herstart.

Comment

Zie je wel deze externe harde schijf in schijfbeheer ([windowstoets & r] → typ: diskmgmt.msc?

Comment

Deze wordt weergegeven als (E: ), vroeger werd deze als Seagate getoond.

Ik heb er nu ook een extra melding bij als ik deze probeer te openen: E is niet toegankelijk, gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)
                          Last edited by dorado; 24-08-15, 19:31.

Comment

Kijk of deze fixit uitkomst biedt:
                            Hardwareapparaten werken niet of worden in Windows niet gedetecteerd
                            Suc7

Comment

It's not working. Apart hoor!

Comment

Working...
                              X