Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Controle Shift

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Controle Shift

Sinds enkele dagen doet mijn toetsenbord heel raar. Om de haverklap verandert de instelling van Azerty naar Qwerty. Met drukken op CTRL en Shift, komt dat goed. Maar het rare is dat dit veranderd zonder dat ik aan die beiden knoppen kom. (denk ik toch) Dus ik ben met een bepaald programma bezig, daar werkt Azerty, verander van programma (bv van Word naar Excel) en daar is het plots Qwerty. Ook bij websites is dat zo, en dat is vaak vervelend wanneer er een paswoord moet worden ingegeven.
    Hopelijk heeft iemand ondervinding of is het weer iets raar dat alleen bij mij gebeurd?

dorado edit:
    Verplaatst naar Basishardware
    Last edited by dorado; 18-09-15, 14:49.

Ik blijk weer de enige met dat probleem, juist zoals verdwijnend mail-adressen enz.

Comment

Ik heb het probleem ook eens gehad, van iemand maar dan andersom, ik ga even kijken, wat ik daar toen mee had gedaan.

Ik neem aan dat je wel een azerty klavier hebt
      Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Ja ik heb Azerty klavier, maar sinds korte tijd, springt het vaak op Qwerty. Ook nu, toen ik op NUCIA kwam.

Comment

Configuratiescherm > klok,taal en regio> toetsenborden en of andere invoermethode wijzigen

dan opent een schermpje

klik op Toetsenborden wijzigen

En kijk eens in het volgende schermpje ( tabje algemeen) welke talen er allemaal toegevoegd staan ( maak even een screenshot van en voeg die toe )

En kijk eens bij geavanceerde toetsinstellingen welke toetscombinatie er is ingesteld om te wisselen
          ( meestal is dan namelijk alt( links)+ shift vandaar )
          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hier de twee afbeeldingen. Maar hoewel het daar anders in staat, wissel ik met CTRL Shift
            Click image for larger version

Name:	Toetsenbord.jpg
Views:	1
Size:	49,4 KB
ID:	1068449Click image for larger version

Name:	Toetsenbord-2.jpg
Views:	1
Size:	72,6 KB
ID:	1068450

Comment

Ja dat is wel vreemd.

Maar we gaan het anders doen

Klik op toevoegen en selecteer Nederland ( België ) op het plus tekentje en klik toetsenbord open
              selecteer Belgisch(punt)
              en klik op meer weergeven Frans( België)

en op ok

dan klik je in het hoofdscherm op toepassen

en op die bovenbalk zie je nu dat pijltje
              en daar klik je op en selecteer nu Nederland(België) als standaard voor je toetsen bord

daarna klik je op Nederland( nederland ) en haal je die weg met verwijderen en daarna op toepassen

en kijk dan eens of het goed staat ( open je scherm toetsenbord om te checken )
              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Als je op enig moment toch behoefte hebt aan een qwerty scherm

voeg dan Engels toe met een toetsenbord verenigde staten internationaal
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

Ik denk dat het gelukt is, maar heb Engels er niet bij gezet, dus kan niet meer shiften. (hoeft ook niet) Wat wel raar is, hoewel ik gekozen heb voor Belgisch punt, blijft het punt in mijn cijferklavier, een komma geven. Bedankt.
                  Reputatiepunten kan ik niet geven, want op wie ik ook klik, er komt telkens dat ik eerst aan anderen punten moet geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
                    Ik denk dat het gelukt is, maar heb Engels er niet bij gezet, dus kan niet meer shiften. (hoeft ook niet) Wat wel raar is, hoewel ik gekozen heb voor Belgisch punt, blijft het punt in mijn cijferklavier, een komma geven. Bedankt.
                    Reputatiepunten kan ik niet geven, want op wie ik ook klik, er komt telkens dat ik eerst aan anderen punten moet geven.
                    Dat punt in je cijfertoetsenbord, hoeft niet echt een issue te zijn toch, ik zie dat dat vaker gebeurd bij bepaalde programma's met cijferinvoer, ( bijv rekenmachine is die punt ook een komma, maar als ik kladblok open dan is de punt van het cijfertoetsenbord echt een punt hoor) check het maar.

Blij dat het in ieder geval gelukt is Theo, en het zal nu niet meer op qwerty vallen, simpel omdat er geen qwerty toetsenborden zijn geïnstalleerd.

en je kan nog shiften tussen Belgisch( punt) en Frans( belgië )
                    Liefs Typetje

read my blog

Comment

Goe gezei! Bedankt Typetje.

Comment

Goe gezei! Bedankt Typetje.
                        geen dank hoor graag gedaan.
                        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hoewel alles gisteren normaal leek, is het vandaag opnieuw hetzelfde. Het toetsenbord heeft zijn eigen wil en het veranderen gebeurd met CTRL-Shift

Opmerking: ik ben vandaag niet thuis, dus pas morgen reacties van mij. Bedankt

Comment

Ik heb blijkbaar iets fout gedaan de vorige keer of iets niet bevestigd. Heb alles wat Typetje op 18/9 schreef nog eens gedaan, en nu werkt alles (voorlopig?) perfect. Bedankt Typetje

Comment

Ik heb blijkbaar iets fout gedaan de vorige keer of iets niet bevestigd. Heb alles wat Typetje op 18/9 schreef nog eens gedaan, en nu werkt alles (voorlopig?) perfect. Bedankt Typetje
                              ja je moet wel alle stappen doorlopen en toepassen en ook nog OK

gelukkig dat je het nog eens hebt nagelopen.

Hopelijk werkt het nu gewoon goed.
                              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                              X