Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moederbord maximale RAM

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Moederbord maximale RAM

Hallo!

Ik wil graag mijn RAM upgraden van 4gb naar 12gb.
    Mijn moederbord is een ASRock N68-VS3 FX.
    Op de originele site van ASRock staat dat er maximaal 16gb in de moederbord kan.
    Echter zeggen een aantal andere sites, zoals Game-Debate en CPU-Upgrade, dat er maximaal 8gb in kan.
    Ik weet nu even niet meer wie ik moet geloven.

Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
    Bij voorbaat dank!
    Als je vraag is opgelost, zet dan de status van je bericht op: Vraag opgelost.
    Zo weten anderen dat de vraag is opgelost!

Weinig moeite. Zo gebeurd.

Aahh oké! Bedankt!
    Waarom zegt de officiële website van ASRock dan dat er een maximum van 16gb in kan? Dat vind ik wel vreemd.

Comment

Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt moet je maar denken.
      Ook in mijn ogen rare gang van zaken. Bovengenoemde sites zijn wel betrouwbaar.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar ASRock. Wil het toch wel zeker weten. Ik hoop morgen op antwoord van hun.

Comment

Ik heb inmiddels contact met hun gehad. Ze hebben het zelf even getest en hebben 16gb in het moederbord gedaan. Dit ging goed en al het geheugen werd herkend. Er kan dus gewoon 16gb in.
          (Een goede service van ASRock. )

Nou is mijn vraag wel: zit er veel verschil in 8gb en 12gb qua performance?

Comment

Goede vraag Robbert. Ik zou mezelf niet deze vraag stellen,maar eerder:

• waarom heb ik meer geheugen nodig?
            • wat zijn de systeemeisen van een bepaald programma?

en aan de hand daarvan een beslissing nemen of en hoeveel geheugen je bij gaat plaatsen.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Het is eigenlijk voor wat games bedoeld.
              Ik denk dat ik het gewoon lekker bij 8gb houd.

Comment

Working...
              X