Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC start vaak niet door of valt uit

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• PC start vaak niet door of valt uit

Hallo,

Ik zal zo compleet mogelijk proberen te schetsen waar mijn PC de laatste paar maanden last van heeft. De symptomen lopen namelijk nogal uiteen.

Hij start regelmatig niet door. De fans gaan tijdens het opstarten opeens minder hard draaien, met een blijvend zwart scherm als gevolg. Bij de volgende keer starten krijg ik de melding: "Warning!!! The previous performance of overclocking is failed and the system is restored to the default settings.". Vanuit hier kan ik de BIOS enteren, waar ik vervolgens kies voor "Load default optimized settings".

Het vasthangen of niet doorstarten komt er in verschillende vormen:
    - Soms geen melding, maar gewoon een zwart scherm;
    - Heel soms een aanhoudende pieptoon uit de computerkast als hij vast hangt;
    - Soms start hij wel goed door, maar blijft alles binnen een paar minuten weer hangen;
    - Soms blijft hij na uren pas hangen, met een BSOD als gevolg;
    - Soms een paar dagen helemaal geen problemen, andere keren moet ik de PC 20 keer proberen op te starten voor hij het eindelijk eens doet.

Ik had dit probleem al onder windows 7 en het is helaas gebleven na de update naar windows 10. Een van de redenen, samen met de pieptoon uit de computerkast waarom ik denk dat het toch misschien een hardware probleem is.

Wat heb ik geprobeerd?
    - De pc schoongemaakt;
    - Zo'n beetje alles wat losgemaakt kon worden losgemaakt en opnieuw gemonteerd;
    - Batterij van het moederbord vervangen na een reset;
    - Gecontroleerd of het misschien aan de temperatuur ligt. Na een paar minuten de processor "stressen" waren dit de temperaturen, dus oververhitting lijkt me uitgesloten:
    Click image for larger version

Name:	Temp.png
Views:	1
Size:	378,1 KB
ID:	1074139

Mijn systeemgegevens zijn als volgt:

Name:	Systeeminfo.png
Size:	43,8 KB
ID:	1074140Click image for larger version

Name:	Systeeminfo2.png
Size:	19,5 KB
ID:	1074141

Ik hoop dat iemand hier mijn bron van eindeloze frustratie kan verhelpen.

Alvast bedankt!

dorado edit:
    HJTlog verwijderd
    Wordt in deze sectie niet behandeld
    Last edited by dorado; 06-12-15, 14:19.

Oorspronkelijk geplaatst door Mestreech043
    Soms blijft hij na uren pas hangen, met een BSOD als gevolg;
    Wellicht is het een softwarematige fout.
    Kun je .dmp files te vinden in C:\Windows\Minidump uploaden op:
    Daniel's Upload en de link plaatsen in je reactie?

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Bedankt voor je snelle reactie.

Na wat geklooi met machtigingen was ik uiteindelijk wel bevoegd om het bestand op Daniëls upload in te laden, maar kreeg ik vervolgens deze melding: "Toevoegen is mislukt. Een van de reden: Het bestandstype is niet toegestaan of het bestand is te groot."

Het bestandstype is .dmp

EDIT:
      Ik heb het bestand via een ander programma laten uitlezen met dit als resultaat:

Name:	Minidump.png
Size:	353,8 KB
ID:	1068580
      Last edited by Mestreech043; 06-12-15, 16:30.

Comment

Er zijn wat problemen met de driver van K9.
        Mss is het een idee om K9 te deïnstalleren met Wise Program Uninstaller en K9 opnieuw te installeren (de laatste versie)
        Last edited by dorado; 06-12-15, 19:33.

Comment

Hoewel het programma prima functioneerde heb ik hem toch verwijderd. Ik zie net op de website van K9 dat Windows 10 eigenlijk (nog) niet tussen de ondersteunde besturingssystemen staat. Ik heb ervoor gekozen k9 achterwege te laten. Zou iets simpels als dit het echt kunnen zijn?

Vlak voor de deïnstallatie van K9 net weer een keer of 15 opnieuw handmatig moeten opstarten omdat hij nog niet eens doorlaadde tot aan de biosinformatie, laat staan windows. Telkens vielen de ventilatoren na ongeveer 7 seconden weer weg en bleef het scherm zwart.

Comment

Ok, kijk het ff een paar dagen aan...

Comment

Doe ik! Alvast bedankt

Comment

Helaas, ik bericht nu met mijn telefoom, aangezien mijn pc het nu helemaal lijkt te hebben begeven.

Na een x aantal mislukte opstartpogingen (waarbij hij eerst bleef hangen vlak na het opstarten en hij vervolgens de BIOS nog niet eens laadde) kreeg ik uiteindelijk weer een BSOD: PFN_LIST_CORRUPT
                Bij de volgende reboot kreeg ik de BSOD: KERNAL_SECURITYCHECK_FAILURE.

Om het feest compleet te maken volgde na de volgende reboot de BSOD: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED (volsnap.sys).

Hierna kreeg ik twee keer alleen een zwart scherm met de eerste keer de tekst: "the file is possibly corrupt. The file header checksum does not match with the computed checksum. "

Weer opnieuw opgestart met het volgende zwarte scherm als resultaat: "BOOTMGR image is corrupt. The system cannot boot."

Terwijl ik dit aan het typen ben is mijn computer inmiddels na ruim een half uur proberen weer succesvol opgestart. Erg vreemd allemaal.

EDIT:
                De vreugde heeft welgeteld 5 minuten mogen duren. Ik ga maar wat anders doen met mijn avond.
                Last edited by Mestreech043; 07-12-15, 17:27.

Comment

Ondertussen vorderingen gemaakt (wss na een herinstallatie?)

Comment

Toevallig vandaag eindelijk een windows 7 installatie cd kunnen bemachtigen. Mijn windows en programmapartitie geformatteerd en windows 7 geïnstalleerd. Inmiddels heb ik al de nodige programma's geïnstalleerd zonder problemen en verbaas ik mij over hoe snel pijn pc ook alweer was.

Ik kijk het even een paar dagen aan en dan is het wat mij betreft opgelost. Dankjewel!

Na ongeveer twee maanden geen problemen gehad te hebben begon het hele verhaal weer opnieuw.
                    Inmiddels ben ik twee (verschillende) windows 7 installaties verder, maar lijkt het probleem nu helemaal niet meer weg te gaan. Ik begin daarom toch te denken aan een hardwareprobleem, al zou ik echt geen idee hebben waar het aan kan liggen.
                    Last edited by dorado; 21-03-16, 19:01. Reden: Samengevoegd tot 1 bericht

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎