Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kapotte letters op m'n toetsenbord...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kapotte letters op m'n toetsenbord...

Twee letters op het toetsenbord van m'n laptop zijn kapot (ze geven geen letters meer weer), precies letters die ik nodig heb voor het intikken van het wachtwoord. Ik heb al geprobeerd de toetsen er af te halen en te maken, maar ze werken echt niet meer. Ik heb een bluetooth toetsenbord van iemand gekregen, maar dat moet eerst worden ingesteld op de laptop waarop ik dus niet kan inloggen.

Ik heb nog een oud separaat toetsenbord met een ronde 7-pins plug, maar ook deze is natuurlijk niet aan te sluiten, tenzij er koppelstukken met USB-aansluiting zouden bestaan, maar dat weet ik niet. Bovendien weet ik eigenlijk ook niet of een ander toetsenbord via USB zo maar op een laptop zou werken.

Kortom: is hier een oplossing voor? Of is een nieuwe laptop de enige optie die overblijft?

Als het goed is kan je wel je schermtoetsenbord activeren op je inlogscherm, ik heb dat eens gedaan, maar dat zou ik moeten testen.

in ieder geval kan je je schermtoetsenbord wel gebruiken om je wachtwoord in ieder geval te wijzigen naar eentje zonder die twee toetsen.

Als je bluetooth hebt op je laptop dan is het verbinden met een los toetsenbordje aan te bevelen, en goedkoper als een nieuwe laptop.

heb je geen bluetooth, dan kan je je laptop met een dongle geschikt maken voor bluetooth.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Edit:

Om in te loggen kan je als volgt het schermtoetsenbord op je inlogscherm tevoorschijn halen.

Zie op het plaatje in de bijlage.

Je klikt op dat icoontje en dan opent een menu dan kies je voor schermtoetsenbord. Hiermee kan je je wachtwoord ingeven.

Click image for larger version

Name:	inlogscherm7.jpg
Views:	1
Size:	56,3 KB
ID:	1068585
    Last edited by typetje; 07-12-15, 21:46. Reden: aanvullende uitleg.
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Ik heb het toetsenbord gevonden, maar nadat ik het wachtwoord heb ingetikt verschijnt de melding: "Uw PC is offline. Meld u aan met het meest recente wachtwoord dat op deze pc is gebruikt."

Heb je enig idee wat hier aan de hand is?

Comment

Heb je wel het goede wachtwoord gebruikt?
        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Na veel problemen heb ik uiteindelijk weten in te loggen.

Nu doet zich het volgende probleem voor: ik wil natuurlijk het losse bluetooth toetsenbord installeren en moet dan gebruik maken van m'n draadloze netwerk om dit toetsenbord te kunnen vinden (want via het gewone bedrade netwerk gaat dat niet!). Maar de letters n en b die op het toetsenbord van de laptop niet werken heb ik ook nodig voor het wachtwoord van m'n draadloze netwerk. Hoe kan ik nu verder komen om m'n bluetooth toetsenbord contact te laten krijgen met m'n laptop?

Comment

Even een vervolg: ik heb inmiddels weten in te loggen via het netwerk van de buurman (die gelukkig een wachtwoord had zonder de letters n en b). Maar nu nog steeds lukt het me niet om het bluetooth toetsenbord aan te sluiten. Ik moet de combinatie escape + Q intoetsen, waarna er op dat toetsenbord een rood lichtje gaat knipperen, maar zonder dat de laptop iets van een gevonden apparaat weergeeft. Hoewel, als ik een dongel aansluit (die ik nog had) ...... bij apparaten en printers staat nu "USB Multimedia Cordless Kit" en als ik daar met de rechter muisknop op klik zie ik: Standaard-PS/2 toetsenbord en HID-toetsenbordapparaat. Is de laatste het betreffende bluetooth toetsenbord? Als dat zo is: er staat dat dit apparaat correct werkt, maar het bluetooth toetsenbord doet nog steeds niks! Hoe kan ik verder komen?

Comment

normaliter kan je ook via bekabeld internet de bluetooth verbinden de bluetooth staat los van de verbinding met internet.

je moet wel op beide apparaten de bluetooth aan hebben anders kunnen ze elkaar niet vinden

zodra dat is gebeurd zal je op je laptop zien dat er een code verschijnt welke je moet intoetsten op het bluetooth toetsenbord om ze te koppelen.

Het kan wel zijn je voor sommige toetsenborden eerst een stukje software van de fabrikant op je laptop moet installeren.
              Dit zou je kunnen opzoeken op de site van de fabrikant en dan het type opzoeken en dan bij downloads kijken.
              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Als ik bij Apparaten en printers een apparaat toevoeg wordt wel het bluetooth toetsenbord gevonden. Maar dan staat er: voer de wachtwoordcode in voor uw toetsenbord. In de handleiding van het toetsenbord staat wel een code, maar die kan ik niet met dat bluetooth toetsenbord invoeren, alleen met het toetsnebord van de laptop en dan geeft ie steeds een melding dat het wachtwoord niet juist is. Het gekke is dat ik wel m'n iPhone aan de pc kan koppelen en ook het bluetooth toetsenbord aan m'n iPhone. Dus de laptop blijkt wel te werken met bluetooth, maar niet met het bluetooth toetsenbord.

Comment

welk merk is het?
                  en wat is het merk van je dongle?
                  Liefs Typetje

read my blog

Comment

Op de voorzijde van de laptop staat: HP Pavilion, op de achterzijde: HP ProtectSmart.

De Bluetooth-adapter (voor in de pc) is naamloos.

En het Bluetooth keyboard is van Maxxter (type: ACT-KB-BT-001-W), gekocht bij Action.

Comment

Nog even een aanvulling: de Bluetooth-adapter heeft op de pc (onder Apparaten en printers) de naam: CBT200NANO

Comment

Working...
                      X