Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Geen Monitor aansluiting
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Beste Theo2602,
Bedankt voor je forumpost.
Het is niet mogelijk om de computer aan te sluiten op een beeldscherm als de blauwe poort (VGA) niet werkt.
Wat overigens een mogelijkheid is, is dat je een een externe videokaart in de computer zet en daarop vervolgens het beeldscherm aansluit. Dan heb je wel beeld.
Gezien de printerpoort op deze computer, de roze poort boven de blauwe, is dit een vrij oude machine... Staat er wellicht XP op? -
Neen, Windows 7. Is ineengestoken om in een werkplaats te zetten. Maar vanonder staan toch aansluitingen DVI (denk ik) die je met een koppelstuk met VGA kunt verbinden. Hij is aangesloten geweest! Maar de maker is ernstig ziek geworden, en opgenomen tussen het ogenblik dat hij af was en ik hem, bij zijn kinderen, heb opgehaald.
Dit zijn de specificaties:
Besturingssysteem: Windows 7 32 bits up to date
Processor: Intel Pentium E2160 2 cores 1.8 GHZ
Geheugen: 3 GB Dual Channel DDR2
Moederbord: ASUS P5QPL
Grafisch: NVIDIA Geforce 6600GT 2 HDMI aansluitingen
Opslag: 80 Mb Maxtor SATA : systeem schijf
250 Mb Western Digital SATA: Data schijf
Schijven: ASUS ATA
HL-DT-ST LG ATA
Geluid: Realtek High Definition Audio
Hij schrijft HDMI aansluitingen, maar die vind ik niet, dus ik denk dat hij DVI bedoelt.
Ik zie nu dat in mijn eerste foto het onderste deel van de computer niet stond en dus ook niet de DVI poorten. Hier zijn ze:
Na plaatsen van het tussenstuk, alles OK.Last edited by theo2602; 22-12-15, 12:48.Comment
-
Inderdaad hoor je de monitor op die poort aan te sluiten.(van je onderste afbeelding )
Ik heb 2 monitoren, maar geen op die vga poort aangesloten.
Ik begrijp dat je probleem is opgelost?Liefs Typetje
Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.
read my blogComment
-
Heel mooi Theo, dat je maar lang nog gemak mag hebben van deze pcLiefs Typetje
read my blogComment
-
nou dan veel plezier ermee voor je schoonzoonLiefs Typetje
read my blogComment
-
Die witte poorten zijn DVI-poorten van een separate videokaart. "Vroegûh" was het inderdaad OF-OF. Vandaar dat de blauwe poort werd afgeplakt. Wanneer een separate videokaart in het systeem aanwezig was, werd de interne poort uitgeschakeld.
Tegenwoordig kunnen ze vaak samenwerken om meerdere schermen aan te sturen.Comment
-
Ik heb 2 schermen en die staan beide op de "witte poorten" bovendien heb je diverse aansluitmogelijkheden, mijn hoofdscherm zit met deze poort verbonden op het systeem en met de hdmi op de videokaart en dan heb ik het tweede kleinere scherm met alleen 1 aansluitmogelijkheid op de witte poort van de videokaart gezet.
het was wel even uitzoeken ook in hardware de juiste volgorde etc ook het doorschuiven dat in het begin gewoon "binnendoor" ging en ik had zitten rommelen en toen lukte dat niet kwam ik er achter dat ze buiten om gingen maar ik wilde echt de schermen niet wisselen op mijn tafel ook geen ruimte dan, dus na veel gedoe dat wel weer normaal gekregen.
Maar al doende leert men.
Het is trouwens zeer praktisch twee schermen, ik zou niet meer zonder kunnen.Liefs Typetje
read my blogComment
-
oh Theo, ik werk soms wel met 10 dingen tegelijk, ik vind het echt een uitkomst, aantal progamma's starten nu al standard op mijn 2e scherm en verder ben ik maar wat blij met mijn grote 28 inch scherm, het is een ervaring hoor.Liefs Typetje
read my blogComment
-
Ik werk nu denk ik sinds 2006 met twee schermen en wil inderdaad niet meer zonder. Met name als je met meerdere applicaties tegelijk werkt helpt dit het overzicht te behouden. Denk aan e-mail en internet, een tekstdocument en en een brondocument, verschillende afbeeldingen tijdens bewerken, een chatapplicatie en een hoofdapplicatie, etc.
Met name in bedrijfsomgevingen zie je werkplekken voor medewerkers die de hele dag computerwerk doen vaak uitgerust worden met twee schermen. Zelf heb ik op 't werk een laptop op een standaard en een 23" monitor ernaast.Comment
-
Comment
Comment