Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wisselende prestaties van CPU

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wisselende prestaties van CPU

Een paar dagen geleden is mijn pc vlak na het opstarten vastgelopen toen ik in Windows 10 de zoekbalk probeerde te gebruiken ik heb mijn pc toen uitgezet door op de uit knop op mijn pc zelf te drukken. Toen ik hem daarna weer opstartte kreeg ik na het HP logo alleen maar een zwart scherm. Ik heb toen mijn pc weer terug in de fabriek instelling gezet en alles deed het weer maar een dag later gebeurde weer hetzelfde en heb ik mijn pc weer naar fabriek instellingen gezet (hierdoor runt hij weer op windows 8.1). Sinds dien is mijn pc niet meer gecrasht maar is hij wel heel veel trager geworden en loopt regelmatig vast.

zie bijlagen voor specificaties.
    Bijgevoegde Bestanden

Temperaturen lijken mij heel hoog.
    Lees dit artikel eens door.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

ja de tempraturen zijn bij mij altijd al zo hoog geweest, al vanaf het moment dat ik deze pc had gekocht. maar is het normaal dat ik het ene moment 1700 MHz heb en het andere 4100?

Comment

Kijk eens in Taakbeheer → tabblad Prestaties
        Klik op Broncontrole → tabblad Processor

Dan zie je in de regel een afbeelding als onder:

Click image for larger version

Name:	cpu.png
Views:	1
Size:	2,8 KB
ID:	1068646

Das vrij normaal hoor.

Comment

oke dus het ligt vooral aan mijn koeling?

gister avond deed mijn pc het opeens weer normaal maar toen ik hem vanochtend weer aan deed bleef hij hangen op het laad scherm van HP, ik heb hem meerdere keren opnieuwe opgestart maar hij blijft steeds op het laad scherm
          Last edited by dorado; 20-01-16, 13:23. Reden: Samengevoegd tot 1 bericht

Comment

Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
            Typ vervolgens:

1. chkdsk /f /r
            2. bootrec /fixmbr
            3. bootrec /fixboot
            4. bootrec /rebuildbcd
            5. bcdboot c:\windows /l nl-nl (Windows 8(!))

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Succes.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎