Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwart scherm Sony vaio vpcw12S1e

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zwart scherm Sony vaio vpcw12S1e

Scherm blijft zwart bij het opstarten. Power en batterijlichten branden wel, wifi niet. Vga kabel aangesloten op extern scherm (TV), geen signaal. Ram eruit gehaald, schoongemaakt aan pinzijde en teruggeplaatst, zonder resultaat. Alvast bedankt voor advies.

Start de computer op vanaf de usb/dvd en kies Windows Recovery → One Click Fix
    Hoe werkt dat?
    • De Lazesoft Recovery Suite Home installeer je door op het lsrshsetup.exe te dubbelklikken
    • Vervolgens klik je op het burn logo
    • In het volgende scherm kies je welk besturingssysteem
    • In het laatste scherm kun je kiezen uit het volgende:
      • cd
      • usb
      • iso

Vervolgens verander je de opstartvolgorde in de bios en start je met deze aangemaakte cd of usb.
    • Klik op Windows Recovery
    • tabblad OneclickFix

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Mijn scherm is zwart, ik kan dus ook de usb niet zien..

Kan het zijn dat de CMOS battery (ML1220) vervangen moet worden? Na langdurig niet gebruiken vd laptop dood misschien?
      Weet alleen niet waar die in de laptop zit.
      Last edited by dorado; 11-02-16, 21:54. Reden: Samengevoegd tot 1 bericht

Comment

je kan de laptop toch op de netstroom aansluiten, dan maakt het niet uit of de batterij dood is
        Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

deze batterij is helaas wel nodig (vr de POST)

Comment

Kun je de instructie op een tweede computer of bij de buren of kennissen uitvoeren?

Comment

ja, ga het morgen uitvoeren. hopenlijk heeft het het juiste effect. wordt vervolgd. alvast bedankt.

Lazesoft recovery suite home edition is weliswwar compatible met windows xp, windows 7 en 8. De usb wordt door het progr opnieuw geformatteerd. Bij de poging om het op een usb stick te branden geeft hij aan dat het niet is gelukt ivm windows file? Opslaan op een flash drive voor recovery van de windows7 (64 of 32 bit?) v de laptop met het zwarte scherm via een pc met windows xp ->wijzigen bios heeft tot gevolg dat deze pc met windows xp alleen nog met deze usb kan worden opgestart? Of hoe wijzig ik dat weer in de bios voor deze pc met windows xp?
              Last edited by dorado; 12-02-16, 15:03. Reden: Samengevoegd tot 1 bericht

Comment

Het zou fijn zijn als je hoofdletters gebruikt en leestekens e.d. want van jou verhaal begrijp ik niets.

Hier staat hoe je computervolgorde verandert in het bios.

Comment

Dan probeer ik het nog een keer, hopelijk is het zo wel duidelijk?

Het programma Lazesoft Recovery Suite Home Edition is compatible met Windows XP, Windows 7 en Windows 8. Ik weet niet of het programma ook compatible is met een Windows XP Home Edition?

Ik heb het programma geïnstalleerd op een computer met een Windows XP Home Edition.
                  De laptop met het zwarte scherm heeft Windows 7, ik weet niet hoeveel bit, 32 of 64? dat kan ik dus niet controleren.

De USB flash drive wordt door Lazesoft opnieuw geformatteerd (FAT32). Het branden van het bootprogramma op de USB flash drive voor Windows7 met de computer met Windows XP is niet gelukt, als reden popt op: "windows file"?

Hoe dan ook, mocht het wel gelukt zijn, wijzigen van de BIOS heeft tot gevolg dat de computer met Windows XP als je de volgorde van opstarten zou wijzigen in USB, deze computer alleen nog met deze USB zou kunnen worden opgestart (waarop de recovery files staan voor een Windows7 versie). Terwijl de computer met Windows XP wel weer zonder USB moet kunnen opstarten.
                  Hoe wijzig ik de BIOS weer voor de computer met Windows XP(Home Edition)?
                  Last edited by autodropje; 12-02-16, 13:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door autodropje Bekijk Berichten
                    Dan probeer ik het nog een keer, hopelijk is het zo wel duidelijk?

Het programma Lazesoft Recovery Suite Home Edition is compatible met Windows XP, Windows 7 en Windows 8. Ik weet niet of het programma ook compatible is met een Windows XP Home Edition?
                    Ja

Ik heb het programma geïnstalleerd op een computer met een Windows XP Home Edition.
                    De laptop met het zwarte scherm heeft Windows 7, ik weet niet hoeveel bit, 32 of 64? dat kan ik dus niet controleren.
                    Dat is jammer, maar zou voor deze herstelbewerking niet uit hoeven te maken.

De USB flash drive wordt door Lazesoft opnieuw geformatteerd (FAT32). Het branden van het bootprogramma op de USB flash drive voor Windows7 met de computer met Windows XP is niet gelukt, als reden popt op: "windows file"?
                    Kun je het niet proberen bij een andere computer met Windows Vista of hoger bij kennissen o.i.d.?

Hoe dan ook, mocht het wel gelukt zijn, wijzigen van de BIOS heeft tot gevolg dat de computer met Windows XP als je de volgorde van opstarten zou wijzigen in USB, deze computer alleen nog met deze USB zou kunnen worden opgestart (waarop de recovery files staan voor een Windows7 versie). Terwijl de computer met Windows XP wel weer zonder USB moet kunnen opstarten.
                    Hoe wijzig ik de BIOS weer voor de computer met Windows XP(Home Edition)?
                    Als je weet hoe je de opstartvolgorde moet wijzigen om met usb op te starten, weet je ook hoe je de opstartvolgorde moet wijzigen om op de starten van de harde schijf (HDD)

Comment

Wil het lukken?

Comment

Working...
                      X