Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf werkt niet meer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Externe harde schijf werkt niet meer

Hallo,

Mijn externe harde schijf doet het niet meer. Het is een Medion Hddrive to go. Het blauwe lampje brandt wel maar mijn laptop geeft de schijf niet meer weer. Als ik de schijf op mijn tv aansluit werkt die ook niet meer. Heeft altijd prima gewerkt en nu niets meer. Wel kon ik de schijf nooit veilig afmelden op mijn laptop want dan kreeg ik steeds de melding dat die in gebruik was, terwijl dat niet zo was. Dan trok ik toch de kabel uit. Wat kan er mis zijn. Graag jullie hulp.
    Alvast bedankt.
    Met vriendelijke groeten.
    Martine.

De schijf kan ook gewoon kapot zijn. Zeker omdat die het ook op de tv niet meer doet. Probeer de schijf eens aan te sluiten op een andere pc/laptop.
    Heb je een kopie van de bestanden op de schijf? Zo ja, dan kun je ook proberen de schijf opnieuw te formatteren, want dan ben je wel alles kwijt wat er nu op staat.

Comment

Hallo Giant,
      Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik geen kopie van mijn bestanden. Heb de schijf nog eens geprobeerd op een ander apparaat aangezien ik geen tweede pc of laptop heb, maar dat apparaat geeft weer 'geen usb'.
      Als ik nou die bestanden nog zou kunnen recupereren en op een andere schijf zou kunnen zetten. Er stonden een aantal foto's en filmkes op en ik vind het heel spijtig als ik die allemaal kwijt zou zijn. Ik hoopte dat er nog een oplossing voor was.

Met vriendelijke groeten, Martine.

Comment

Je zou nog kunnen kijken of de schijf zichtbaar is onder schijfbeheer.

Schijfbeheer kun je openen door in run / uitvoeren: diskmgmt.msc te typen.

Comment

Hey Giant,

De schijf is niet zichtbaar in schijfbeheer. Ik heb een screenshot proberen bijvoegen maar ik weet niet of het gelukt is.
          Wat ik wel raar vind is dat wanneer mijn externe schijf was aangesloten, toen die het nog deed, de draadloze muis slecht reageerde. Nu dat die schijf defect is en ik sluit ze aan op laptop reageert die muis nog steeds slecht. Zou er dan toch nog leven inzitten??
          Groetjes, Martine.

Comment

De bijlage kan ik niet openen. Het zou ook nog kunnen zijn dat je usb-poorten niet goed werken. Heb je niet de mogelijkheid op je ex.schijf op een pc/laptop te proberen van vrienden/familie/werk?
            Dan weet je zeker of de schijf al dan net kapot is en hoef je niet verder te kijken naar defecte usb-poorten.

Is er de laatste tijd nog iets aan de software- of hardware veranderd van je laptop?

Comment

Ik ga morgen mijn schijf meenemen naar mijn werk. Zelf beschik ik daar niet over een computer maar eens effe mijn schijf aansluiten zal wel kunnen. Ik laat je morgen iets weten of het daar gelukt is.
              Er is niets veranderd van software of hardware.
              Zou het kunnen dat misschien het usb kabeltje kapot is? Uiterlijk is er niets aan te zien maar misschien binnenin?
              Groeten, Martine.

Comment

Ik hoor morgen van je.
                Maar hopen dat die het doet. Maar het dan in ieder geval duidelijk waar het probleem zit.

Comment

Hallo Giant,
                  Ik heb mijn externe schijf aangesloten op een pc op mijn werk. Die pc begon een stuurprogramma te installeren en ik zag mijn schijf ook staan tussen apparaten en printers. Ook hoorde ik de schijf draaien. Maar helaas, effe later vond de pc op mijn werk de harde schijf ook niet meer.
                  Alvast bedankt voor je antwoord.

Comment

Dan is het nu duidelijk dat de schijf defect is. De pc probeerde eerst de stuurprogramma's te installeren, dus de kabels werken ook goed. De schijf draait ook maar zodra de pc data probeert te lezen gaat het mis. Dus daar zit het probleem.
                    Staan er belangrijke zaken op? Er zijn wel manieren om proberen alles te kopiëren naar een andere schrijf maar of dit lukt hangt af van de schade.
                    Misschien is het verstandig om er even mee naar een (goede) pc-schop te gaan.

Er schiet mij nog iets te binnen:
                    - is de schijf ooit een keer aangesloten geweest op een MAC?
                    - staat er op de schijf een versleutelde partitie (bijv. met TrueCrypt)?
                    Last edited by Giant; 22-02-16, 17:20. Reden: aanvulling

Comment

Hey Giant,
                      Er staan een aantal foto's en fimpjes op die ik eigenlijk niet kwijt wil.
                      De schijf werd niet aangesloten op een MAC, enkel op mijn laptop en op mijn tv.
                      In verband met TrueCrypt, dat weet ik eigenlijk niet wat dat is, ik zag altijd wel een icoontje staan tussen mijn mappen maar ik weet de naam er niet meer van.
                      Groeten, Martine.

Comment

Dan kat dat het niet zijn.

Ik zou gewoon met de schijf lang gaan bij een goede computerwinkel. Dan kunnen zij de hardware nakijken.
                        Vraag wel vooraf wat het kost voordat je ze de opdracht geeft.

Comment

Ok, dan ga ik zaterdag langs een computerwinkel. Ik hou je nog op de hoogte wat ze daar zeggen.
                          Bedankt voor je reacties op mijn berichten Giant!
                          Met vriendelijke groeten, Martine.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martine 4 Bekijk Berichten
                            Ik hou je nog op de hoogte wat ze daar zeggen.
                            Succes, ik hoop dat ze je data kunnen redden.

Comment

Hey Giant,
                              Ik ben vandaag naar een pc center geweest om mijn schijf te laten herstellen. Dinsdag weet ik meer. Als het lukt om de data te recupereren dan zou het 45 euro kosten. Dat heb ik er wel voor over. En dan nog de aankoop van een externe harde schijf, maar die zou ik toch moeten kopen. Als de data niet kan gerecupereerd worden dan is er een analysekost van 15 euro. Hopelijk kan de data gered worden.
                              Groeten, Martine.

Comment

Working...
                              X