USB Hub en snelheid

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • theo2602
    • Dec 2012
    • 1181

    USB Hub en snelheid

    Ik heb een USB Hub als card reader voor verschillende kaarten. Nu heb ik vaak problemen bij het updaten van mijn GPS SD-kaart. Is het mogelijk dat zo'n (meervoudige) card reader de werking hindert?

    In mijn computer 'hardware' kan ik zien hoeveel USB openingen ik heb, maar hoe weet ik nu welke wat doet?
  • bert2401
    Habitué
    • Oct 2010
    • 919

    #2
    Dag Theo2602,

    Welke driveletter nou precies welke kaartslot voor zich heeft kan je niet zeggen, enkel proberen zal helpen. Je kan wel zien wanneer een kaartje in de reader zit, als er net als bij je harde schijf een lijntje bij komt met hoeveel plaats er in gebruik is.

    Ik denk niet dat de card reader een probleem vormt bij het updaten van je navigatiesysteem. Echter kan ik dit pas met uitsluitsel vertellen als je kan vertellen welke problemen je ondervind.
    Groetjes Bert

    stijg nooit op zonder een co-piloot!
    "life is sometimes really tough"~ DJ Sam form Flying Wild Alaska.
    Like & subscribe on youtube!
    visit my photopage!

    Comment

    • theo2602
      • Dec 2012
      • 1181

      #3
      Dat is moeilijk uit te leggen als je niet, juist zoals ik, een R-Link navigatie apparaat hebt van Renault. Daar komen regelmatig systeemupdates (geen kaarten, maar systeem wat dus veel is) Normaal lukt dat, maar soms, bijzonder bij grote updates, gebeurd het dat er een melding komt dat het systeem niet beschikbaar is en dat je op een andere keer opnieuw moet proberen. Maar dat verbeterd niet en na een tijdje moet je uiteindelijk naar de eealer om die update te laten installeren. Op een forum daarover, waren er, bij wie het wel gelukt is, die dachten dat het aan de computer lag. Omdat ik geen kaartlezer in de computer heb en met een HUB moet werken dacht ik dat dit de reden kon zijn. Blijkbaar niet dus

      Comment

      • bert2401
        Habitué
        • Oct 2010
        • 919

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
        Dat is moeilijk uit te leggen als je niet, juist zoals ik, een R-Link navigatie apparaat hebt van Renault.
        R-link heb ik in mijn Skoda inderdaad niet, die doet het met een Garmin.

        Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
        Op een forum daarover, waren er, bij wie het wel gelukt is, die dachten dat het aan de computer lag. Omdat ik geen kaartlezer in de computer heb en met een HUB moet werken dacht ik dat dit de reden kon zijn. Blijkbaar niet dus
        Je kan het ook een aantal keer via een andere computer proberen met dezelfde hub, om het probleem uit te sluiten. Misschien kan je eens contact opnemen met Renault Nederland, en informeren of zij het probleem herkennen en er een oplossing voor is, gezien het feit dat we hier over zeer merkspecifieke software praten is het moeilijk om tot een oplossing te komen zonder hulp van de fabrikant.
        Groetjes Bert

        stijg nooit op zonder een co-piloot!
        "life is sometimes really tough"~ DJ Sam form Flying Wild Alaska.
        Like & subscribe on youtube!
        visit my photopage!

        Comment

        • theo2602
          • Dec 2012
          • 1181

          #5
          Bedankt allemaal. De oplossing langs de dealer is de simpelste, maar ik wilde zeker weten of er een probleem kon zijn met de Hub. Die andere computers is gedaan, met zelfde resultaat. R-link is inderdaad een probleem. Mag afgesloten worden.

          Comment

          • theo2602
            • Dec 2012
            • 1181

            #6
            USB Hub en snelheid

            Zit er verschil in lees/schrijf snelheid tussen verschillende USB hubs

            Is een USB hub 3.0 sneller in een USB aansluiting 2.0 dan een USB hub 2.0

            Comment

            • dorado
              • Jan 2011
              • 4863

              #7
              USB 3.0 is idd sneller dan 2.0.

              Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

              Comment

              • theo2602
                • Dec 2012
                • 1181

                #8
                Dus als ik een hub 3.0 in USB 2.0 steek, gaat die sneller zijn dan een USB hub 2.0 in een USB 2.0

                Comment

                • typetje
                  • Mar 2006
                  • 2226

                  #9
                  nee dat niet, je moet een 3.0 usb apparaat wel op de 3.0 poort aansluiten om daad werkelijk die snelheid te verkrijgen, sluit je dat op een 2.0 poort aan dan zal hij ook slechts de snelheid van 2.0 hebben.
                  Liefs Typetje

                  Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.



                  read my blog

                  Comment

                  • theo2602
                    • Dec 2012
                    • 1181

                    #10
                    Dat was het antwoord dat ik, spijtig genoeg, verwachtte. Ik hoopte een beetje dat het snelheidsverlies van een HUB zou opgevangen worden

                    Comment

                    Working...
                    X