Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Interne Harde Schijf ineens verdwenen | initialiseren niet mogelijk 'Onjuiste Functie'

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Interne Harde Schijf ineens verdwenen | initialiseren niet mogelijk 'Onjuiste Functie'

Hey allen,

Mijn 500GB SATA3 Toshiba HDD is plotseling verdwenen. Onder Computerbeheer staat hij nog vermeld als 'Schijf 2' met daaronder de onheilspellende melding 'Onbekend'. Als ik de schijf wil initialiseren dan krijg ik de melding 'Onjuiste functie'. Wat is er aan de hand? Kan ik dit oplossen? Ben ik de data op de schijf verloren? Onder 'Apparaatstatus' staat de kafkaëske mededeling: 'Dit apparaat werkt correct' (zie ook de afbeelding hieronder)

De schijf is nog geen jaar oud. Ik kan er gewoon mee terug naar de winkel, maar dat is allemaal zo'n rompslomp. Die schijf gebruikte ik specifiek voor Steam, en ik heb er geen back-up van gemaakt.

Is er nog hoop?

Last edited by cartoonsmart; 12-05-16, 21:31.

I couldn't make it more than a couple of minutes into them and I already feel stupider.
    BY DREW CRECENTE, KOTAKU.COM

Om het op te lossen moet je eerst die MBR van je schijf verwijderen.
    Start op met de Windows installatie dvd of een bootcd waarmee de je opdrachtregel kan activeren.
    Zodra de vraag komt waar je Windows wil installeren druk je op Shift+F10 om een command prompt te voorschijn te halen.

Voer de volgende commando's uit:
    (Het middelste gele gedeelte met delete volume 3 is voor jou niet van toepassing.)

Daar geef je dan het commando diskpart, vervolgens list disk en dan select disk x waarbij je in de plaats van de x de juiste schijfletter typt uit de lijst die je zojuist kreeg.
    Vervolgens het commando convert mbr en dan het commando exit om de command prompt interface te sluiten. Als je nu de installatieprocedure opnieuw start zal het wel werken.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Bedankt voor je reactie. Deze oplossing was ik al ergens tegen gekomen. Maar dat zou niets hebben uitgehaald. Ik heb vanmorgen de kast opengemaakt, en de schijf losgekoppeld en weer aangesloten. Daarna verscheen hij ineens weer. Hij werkt nu normaal. Maar misschien is er iets aan de kabeltjes? Ik heb ze niet doorgemeten, of zo, wel lees ik op verschillende forums dat het miraculeus verdwijnen en weer verschijnen van schijven ook aan de kapotte kabeltjes kan liggen, of aan te weinig energie - dat laatste zal het bij mij niet zijn dat heb ik uitgerekend, toen ik de computer heb samengesteld en laten bouwen.

Mij is een programma 'HD Tune' voorgesteld. Ken je dat? Of kent iemand anders dat hier misschien? Dit programma kan ook gebreke aan de kabeltjes ontdekken. Ik ben absoluut niet van het willekeurig downloaden van programma's die ik niet ken, en de winkelmedewerker kon me niet vertellen van welk bedrijf de software komt. Ik zal er ook eens naar googlen.

In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik laat de onderwerp nog even open. Ik weet immers nog steeds de oorzaak niet.
      Last edited by dorado; 14-05-16, 06:57.

I couldn't make it more than a couple of minutes into them and I already feel stupider.

Comment

Stap 1:
        Download HD Tune naar het bureaublad.
        • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.
        • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
        • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
        • Wat is het resultaat van deze test?

Stap 2:
        Download Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
        • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
        • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
        • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
        • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
          • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
          • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
          • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
        • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
        • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
        • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
        • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
        • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.

Comment

Hier zijn de resultaten. Maar zegt dit ook iets over weerstand in de bedrading waar de schijf met moederbord is verbonden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cartoonsmart Bekijk Berichten
            Hier zijn de resultaten. Maar zegt dit ook iets over weerstand in de bedrading waar de schijf met moederbord is verbonden?
            Nee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
              Nee.
              Dus daarvoor zal ik eigenlijk de kabeltjes moeten doormeten met een multimeter bijv.? Want de schijf is in orde.
              Nou ja, in ieder geval heel hartelijk bedankt voor alle bijdragen.

Comment

Working...
              X