Mededeling

Collapse
No announcement yet.

USB grootte bestanden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• USB grootte bestanden

Het is onmogelijk om naar een USB stift grote bestanden te schrijven. De grootte is beperkt. Maar nu heb ik een HD zonder voeding die perfect werkt, maar ook daar kan ik grote bestanden niet naar wegschrijven. Wordt dit dan, door de computer, beschouwd als een USB stift?

De externe schijf zal als FAT ingedeeld zijn.En dat kan geen grotere bestanden aan.
    Je zult de schijf dus moeten converteren naar ntfs.
    Typ de volgende opdracht als je bijvoorbeeld station E wilt converteren naar NTFS:
    Code:
    convert e: /fs:ntfs

E zal je moeten vervangen door de letter van je externe schijf

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Moet ik wel eerst alles kopiëren zeker, en ik ben niet zeker dat ze dan nog op mijn TV werkt. Ik geloof dat ze daarvoor Fat moet zijn. Zal het boekje eerst eens zoeken.

Comment

Conversie naar ntfs kan gewoon zonder dataverlies. Maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan wat dat betreft is een backup verstandig maar dus niet strikt noodzakelijk.

Je TV ondersteunt ntfs waarschijnlijk wel (om welke TV gaat het precies?). Zo niet zijn er wellicht nog andere bestandssystemen mogelijk (exFAT wellicht). Een andere optie is trouwens DLNA. Als je TV voorzien is van een netwerkverbinding kun je ook de zaken via het netwerk naar je TV streamen (dat kon al voor TV's "smart" waren). Ik gebruik zelf Serviio als DLNA server op mijn PC super handig geen geheen en weer tussen PC en TV en geen kopieer gedoe.
        Last edited by eNdEmiOn; 05-07-16, 13:05.

Comment

Mijn TV is een medion, en ik kan daar een USB stick of die HD insteken en dan alle filmpjes die er op staan op TV afspelen.

Comment

Daar ging ik wel vanuit
            Met een type nr kan ik wellicht opzoeken wat de (overige) mogelijkheden zijn.

Comment

Bedankt, het loopt als vanzelf. Sorry dat mijn reactie zo laat kwam.

Comment

Dorado, dat convert e: /fs:ntfs werkt blijkbaar niet omgekeerd.Ik had al mijn USB stiften in NFTS gezet, maar nu wilde ik er één gebruiken in 'traveller' (een fotokader, en die vind die niet)
                Ik schreef dus convert e: /ntfs:fs

Maar dat had geen resultaat

Comment

Ja terug kan niet zomaar. Wat ook wel logisch is aangezien ntfs grotere bestanden ondersteund dus als je naar ntfs gaat en er vervolgens groter dan 4GB bestanden op zet zou je een probleem hebben bij het teruggaan naar een andere indeling. Dus MS zegt gewoon per definitie terug kan niet. Met bepaalde third party software is het wel mogelijk. Maar aangezien het om usb sticks gaat lijkt me dat omslachtiger dan gewoon zo'n ding opnieuw in te delen/formatteren met (ex)fat indeling.

Comment

Ik had op die stick veel foto's gezet, dus hoopte ik op een even gemakkelijke oplossing. Even overzetten, formateren en terugzetten is ook maar vijf minuten werk.

Comment

Working...
                    X