Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sata USB

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bert2401
    replied
    Dat begrijp ik

Ik denk bv ook aan dat je een SSD schijf zou willen plaatsen en dan met die aansluiting je huidige startschijf daar op zet!
    Dat is bijvoorbeeld een optie.

Je mag opgelost aanvinken voor dit topic.

Leave a comment:

• theo2602
    replied
    Ja dat Wireless was fout ik bedoelde Firewire (1394) zoals ik daarboven al schreef.
    Ik ben niet van plan om iets met die eSata te doen, maar omdat jij die uitleg gaf vroeg ik, voor de zekerheid, of dat zou kunnen.
    Ik denk bv ook aan dat je een SSD schijf zou willen plaatsen en dan met die aansluiting je huidige startschijf daar op zet!

Leave a comment:

• bert2401
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door theo2602
    Ik forceerde ooit een Firewire (E1394) ingang, bij drie camera's werd de conectie vernietigd, voor ik besefte dat het aan mijn Wireless poort lag.
    Een wireless poort => een draadloze poort, best bijzonder dat die bestaan

Maar die poort zou dan interessant kunnen zijn om een interne schijf leeg te maken als de computer (hardwarematig) crasht?
    Bijvoorbeeld ja. Bedenk je wel dat eSATA net een andere stekker is dan een normale SATA kabel. Er zijn wel kabels voor te verkrijgen als je wat googelt.

Leave a comment:

• theo2602
    replied
    Dat induwen van een gewone USB kabel ga ik zeker niet doen. Ik forceerde ooit een Firewire (E1394) ingang, bij drie camera's werd de conectie vernietigd, voor ik besefte dat het aan mijn Wireless poort lag.
    Maar die poort zou dan interessant kunnen zijn om een interne schijf leeg te maken als de computer (hardwarematig) crasht?

Leave a comment:

• bert2401
    replied
    Als het als aansluiting buiten je laptop is dan zal het een eSATA/USB aansluiting zijn. Deze aansluiting is gelijkaardig als een SATA aansluiting die je kent van je harde schijf intern. De e van eSATA staat dan ook voor external. Op deze poort kan je toestellen zoals externe harde schijven enz. aansluiten. Echter zijn er niet veel apparaten beschikbaar omdat USB het succes heeft gewonnen.

Wat betreft die USB aansluiting. bij sommige eSATA aansluitingen kan je inderdaad een normale USB kabel krijgen. Mijn ervaring is dat het vaak wel lastig werkt om hem erin te krijgen, dus misschien kan je nog een poging ondernemen.

Leave a comment:

• theo2602
    started a topic Sata USB

Sata USB

Op de 2de hands laptop van HP die ik kocht staat een aansluiting SATA USB. Een gewone USB kabel past daar niet op, welke toestellen kan men daar dan op aansluiten?
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎