Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laptopcooler

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laptopcooler

Wat moet men normaal doen om een laptopcooler te laten werken?
    Ik heb die nog van een vorige laptop, waar ik die in een USB aansluiting stak, en zodra de laptop warm werd, begon die te draaien. Nu probeer ik dat bij mijn huidige laptop weer, en er gebeurd niets.
    Nochtans worden die te koop aangeboden zonder dat er gevraagd wordt naar merk of zo van laptop.

Merk en type laptop cooler?
    Kijk eens op de site vd fabrikant of er wellicht software voor beschikbaar is om die temperatuurgeregeld te laten blazen.
    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die USB connector enkel is voor de stroomvoorziening en dat het ding een eigen sensor heeft.

Overigens kan ik me nog de nodige reviews van laptop coolers herinneren waaruit bleek dat de effectiviteit te verwaarlozen is tussen je laptop wat meer ademruimte geven dus gewoon een standaard en een standaard met actieve ventilatie. Het kan zelfs zo zijn dat een actieve standaard juist de luchtstroom belemmert.

Comment

Merk Cooler Master voor de rest vind ik er niets op. Heb ondertussen ontdekt dat er een uit en aan knop opstaat en een mogelijkheid om het harder of stiller te zetten, het werkt, maar of het iets geeft?
      Last edited by theo2602; 26-08-16, 09:51.

Comment

Tja meten is weten. Je kunt dat sensor venstertje van HWinfo32/64 eens open zetten en kijken, al dan niet icm stresstest software.

Comment

????? Dat is chinees voor mij

Comment

Ik bedoel gewoon dat je de temperatuur sensoren bekijkt en aan de hand daarvan het verschil meet.
            Dat kan met HWinfo32 waar ik je al eens naar verwezen heb dacht ik.

En dan krijg je dus dit venster voor je met de nodige gegevens als je bij het starten Sensors-only selecteert.

(nu zal de hoeveelhed sensoren bij een laptop wel beperkter zijn dan bij een desktop maar met de CPU, GPU en eventueel HD temps kom een eind)

Als je wilt zien hoe hoog de zaak kan oplopen wanneer je hardware maximaal belast is zijn er programma's als bv Heavyload en FurMark beschikbaar om belasting te genereren. Daarbij is Heavyload gericht op de CPU alleen en Furmark met name op de GPU maar die trekt de CPU ook wel een aardig stuk mee doorgaans.

Comment

Endemion als ik op jouw link klik komt er een scherm met oa HWinfo32, maar op wat moet ik dan klikken? Op dat beeld zelf gebeurd er niets, daaronder staat Lansweeper Free download en daaronder Download installer

Comment

Local (U.S.)

Comment

Laptop wordt morgen ingeruild, weet niet of de volgende ook zo warm wordt. Dan hoor je mij wel terug.
                  Maar ik heb nog wel die cooler getest en hij draaide! (denk ik) Ik voelde koele lucht maar zag hem niet draaien.
                  De vervangende laptop geeft niet zoveel warmte, en ik ga die cooler niet nodig hebben.

Opgelost dus
                  Last edited by theo2602; 31-08-16, 13:43.

Comment

Working...
                  X