Mededeling

Collapse
No announcement yet.

USB naar HDMI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• USB naar HDMI

Op mijn dochter haar laptop staat geen HDMI aansluiting. Om, met de computer, opgenomen filmen te bekijken, koppelde ze haar computer aan haar TV. Nu is mijn vraag als men een kabel USB naar HDMI gebruikt, gaat dat dan ook werken, en, is de kwaliteit hetzelfde.

Liefst iemand die het zelf ondervonden heeft, want theoretisch moet het kunnen.

Ik geloof niet dat dat zomaar mogelijk is op een standaard usb poort. Denk dat er bij die laptop van je dochter zoiets als MHL beschikbaar is wat dit soort functionaliteit mogelijk maakt. Of er moet in de kabel zelf een omvormer gebouwd zitten (dus zeg maar een soort van extra gpu (voorbeeld)), dan zou het sowieso moeten kunnen. Maar meestal hebben we het bij dat soort opties meer over apparaatjes dan dat het in een kabel zit ingebouwd (voorbeeld).

Ja het is lastig vandaag de dag om goed in te schatten wat er zoal mogelijk is en hoe precies de implementatie is om het mogelijk te maken. Hier ook een artikeltje over een zoveelste optie.
    https://tweakers.net/nieuws/115209/h...opleveren.html
    (lees ook het commentaar eronder)

Wbt de kwaliteit zolang we het over digitaal hebben zoals HDMI en dus ook vanaf een digitale bron wordt gegenereerd geld doorgaans je hebt gewoon perfect beeld of helemaal geen (artifacts op erg lange afstanden daargelaten (±10m en meer)).
    Last edited by eNdEmiOn; 03-09-16, 18:39.

Comment

Working...
    X