Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade game pc (suggesties gevraagd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Upgrade game pc (suggesties gevraagd)

hallo allemaal,
    Ik zit met een vervelend probleempje, namelijk mijn game pc zou geüpgrade moeten worden maar hier hangt wel een kostprijsje aan.
    In de bijlage heb ik een bestandje gezet waar je mijn huidige hardware kan vinden.

Nu heb ik onlangs Battlefield 1 gekocht maar af en toe durft er lagg op treden tijdens het gamen.
    Blijkt mijn CPU niet echt meer mee te kunnen, en mijn RAM raakt ook aardig vol.
    Zoals jullie kunnen zien op de bijgevoegde screenshots, lijkt het probleem niet te liggen aan mijn grafische kaart.
    Gezien de prestaties denk ik dus dat mijn CPU het allemaal niet tijdig genoeg niet meer kan verwerken.
    Dus zal ik mijn CPU, RAM en vervolgens dan ook mijn moederbord moeten vervangen.
    Nu is alleen mijn vraag welke CPU raden jullie mij aan, ik zou het liefst zo goedkoop mogelijk blijven, maar voor kwaliteit ben ik wel bereid te betalen. (het is ook de bedoeling dat ik weer een aantal jaartjes verder kan )

Het moederbord dat ik zou aanschaffen is: Asus Z170 Pro Gaming,
    Het RAM: Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit,
    En aan de CPU twijfel ik dus nog, er zijn 4 mogelijkheden, maar ik zou graag jullie mening horen
    Het gaat namelijk over de volgende 4:
    • Intel I5-6600 Intel
    • Intel I5-6600K
    • I7-6700 Intel
    • I7-6700K

Nu weet ik dat vroeger een I7 overbodig was voor te gamen (nog even voor alle duidelijkheid, het is specifiek voor te gamen, nergens anders wordt de pc voor gebruikt).
    Maar ik weet niet hoe dit ondertussen is geëvolueerd met de jaren heen en hoe dit zit met de huidige games. Mijn vraag is dus ook een beetje of het nuttig is een I7 te plaatsen voor te gamen of niet, en of de overklokte versies veel verschil geven (ikzelf ben niet direct van plan te overklokken).
    Graag hoor ik jullie mening en advies, als er eventueel nog ander advies is omtrent het moederbord en/of het RAM, hoor ik ze ook graag

Plus nog een klein vraagje: is het een groot verschil en dus de moeite om van windows 7 naar win 10 te upgraden juist voor te gamen?

Alvast bedankt
    Bijgevoegde Bestanden

Oordeel zelf over de processorprestaties n.a.v. deze vergelijkingstabel: https://nl.hardware.info/categorie/3...testresultaten

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

De huidige CPU is al snel zat om mee te gamen en de videokaart ook.
      Ook de huidige games maken geen gebruik va de hyper-threading mogelijkheid van een i7 en ook niet meer dan 8GB.

Vermoedelijk is de PC ergens anders druk mee bezig op de achtergrond, wat start er zoal mee op?
      Te zien in Ccleaner bij gereepschap en opstarten en de 3 tabs aldaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pearl
        De huidige CPU is al snel zat om mee te gamen en de videokaart ook.
        Ook de huidige games maken geen gebruik va de hyper-threading mogelijkheid van een i7 en ook niet meer dan 8GB.

Vermoedelijk is de PC ergens anders druk mee bezig op de achtergrond, wat start er zoal mee op?
        Te zien in Ccleaner bij gereepschap en opstarten en de 3 tabs aldaar.
        Bedankt voor je reactie Pearl, dus in principe zou ik mijn pc dus niet moeten upgreaden. Nu moet ik wel zeggen dat da lagg bij bepaalde mappen maar optreed, dus sommige mappen kan ik perfect spelen zonder lagg en terwijl ook met Nvidia Geforce mijn spel opnemen. Maar dan zijn er sommige mappen waarbij ik zelfs zonder het opnemen, de hele map lang lagg ondervind. En het zijn altijd dezelfde mappen waar de lagg optreed. Maar zoals je de de gegevens ziet raakt het ram wel goed vol. Ik heb even gekeken bij de opstart en er staan 5 tabs: windows, internet Explorer, Google Chroom,Geplande taken en Context menu.
        Ik zet hier onder even de logs van de 4 tabs. (Google chroom stond er niks bij dus deze upload ik niet)
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

In principe hoeven alleen de opstartregels voor de anti-virus (Norton) en de drivers (audio, video en Intel)te blijven staan al die andere regels kunnen weg.

Alleen bij taken die voor Ccleaner laten staan voor de rechten als je de tool gebruikt, de rest kan weg.

Bij "context menu"kan alles blijven, die starten niet mee op.

Elk programma kun je handmatig opstarten en hoeven niet tegelijk met windows te worden gestart.
          Al die dingen die mee opstarten kijken of er updates zijn of nieuwere versies en dat kan de boel bezighouden.

En waar heb je Java voor nodig?

Na verwijderen opnieuw opstarten en kijken of het verbeteringen geeft.

Maak je wel eens gebruik van Malwarebytes en/of AWDCleaner?

Comment

Java had ik vroeger nodig voor mijn studies, maar aangezien ik gestopt ben heb ik die niet meer nodig. Ik zal eens kijken voor wat zaken uit te schakelen en zien of het verbetering geeft. Malwarebytes/AWDCleaner heb ik nog nooit gebruikt nee, Is dat nodig op niet?
            Ik hou jullie zeker nog op de hoogte

Comment

Malwarebytes biedt de bescherming tegen virussen, spyware en malware die u nodig hebt om uw thuiscomputers te beveiligen tegen de bedreigingen van vandaag de dag.

Kan geen kwaad om even te scannen met de gratis versie.

Comment

Ik heb het even getest en nog eens opgezocht, de lagg blijft precies toch wel maar bij battlefield 1 zie ik wel altijd het icoontje dat ik omcirkelt heb bij de ingevoegde afbeelding. Heel soms komt het dubbel onderstreepte tekentje ook in beeld tijdens het spelen.
                dus ik weet niet vanwaar de low Fps vandaan komt, aangezien mijn videokaart zelfs niet op 100% moet presteren.
                Click image for larger version

Name:	syvzV.png
Views:	1
Size:	380,8 KB
ID:	1069099

Comment

Zie dat de server problemen heeft?

Kijk eens met Process Explorer of er iets nog de resources opsoupeert.
                  Find out what files, registry keys and other objects processes have open, which DLLs they have loaded, and more.

Comment

Zie dat de server problemen heeft?
                    Nee De afbeelding is een algemene afbeelding met alle mogelijke symbolen die zich zoude kunnen voordoen.
                    Zoals ik zei in mijn vorig bericht heb ik enkel de melding dat omcirkelt is en soms het onderstreepte. Dat is dus in de kolom 'Pc only => Low FPS' en heeeel soms 'Client => packet loss' maar het voornamelijke probleem is dus de Low FPS.
                    Dus ik denk niet dat er iets is aan de Server.

Comment

Zit net de requirements voor die game te bekijken en die zijn niet misselijk, ken geen game die dat wil hebben.

Geprobeerd om je geld te laten besparen maar dat gaat niet lukken.

Comment

Geprobeerd om je geld te laten besparen maar dat gaat niet lukken.
                        Nja, daar vreesde ik ook wel een beetje voor, ik ben er alleen nog niet aan uit of ik de I5 of I7 zou kopen, en of ik de K versie koop of niet.

Toch bedankt voor de moeite Pearl

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎