Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beeldscherm "digital power save mode"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beeldscherm "digital power save mode"

Beste Nucia-leden,

Ik heb een probleem met mijn beeldscherm. Ik weet niet of dit het juiste gedeelte is van het forum. Anders moet die maar even verplaatst worden. Ik kon zo snel niets vinden wat betrekking had op beeldschermen.
    Een kleine situatieschets van mijn probleem.

Toen ik een game opstartte en even het spel speelde stopte hij er ineens mee. Het beeldscherm werd zwart en een geluid bleef aanhoudend aan staan, alsof mijn pc vast liep. Ik heb mijn pc vervolgens met de aan/uit knop uitgezet en hem vervolgens niet meer aangezet.
    Later probeerde ik mijn pc weer aan te zetten. Dit ging goed alleen mijn beeldscherm bleef zwart en gaf het bericht "digital power save mode".
    Ik heb een aantal keer een toets ingedrukt en met de muis bewogen. Ook heb ik de "source"-knop ingedrukt maar het gaf steeds hetzelfde bericht. Ook heb ik de kabels eruit gehaald en opnieuw erin gedaan en mijn beeld van de spanning afgehaald. Niks leek te helpen.

Zou het zo kunnen zijn dat mijn video of grafische kaart onherstelbaar gecrasht is, in combinatie met de game die crashte of ligt het aan mijn beeldscherm die aan z'n eindje is? Het gaat om een Flatron Wide van LG.
    Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

En het merk en type grafische kaart?
    Daar zal het probleem zitten, een andere PC in het bezit om de kaart daarin uit te proberen?
    Ding is stofvrij?

Geen bios beeps als de pc wordt aangezet?

Comment

Dan zal ik mijn pc aan iets anders vast moeten maken. Kan dit bijvoorbeeld aan een laptop? Dan kan ik laten zien om wat voor een kaart het gaat.

Ik weet niet of t stofvrij is. Schroef mijn pc nooit open omdat ik weinig verstand heb van de binnenzijde van de kast.

Wat zijn bios beeps?

Comment

Ik heb mijn pc open gemaakt en deze is best stoffig. Hoe kan ik dat het beste verwijderen? Met een doek of iets?

Comment

Mooiste is een compressor buiten maar die hebben er maar weinig.

Langharige kwast en een stofzuiger erbij om het losgemaakte stof op te zuigen, liefst met een kunststof mond om problemen te voorkomen.

Videokaart eerst eruit halen en dan pas vooral de ventilator en koelblok indien van toepassing schoon maken.

Niemand in de buurt met verstand van zaken?

Vaak is het ook aan te raden om ook de CPU te ontdoen van het koelblok met ventilator en verse warmtegeleidende pasta heel dun erop te smeren maar zou met het ontstoffen beginnen en kijken of de videokaart het weer wil doen want die kan ook zijn overleden.

Testen in een andere PC indien mogelijk.

Comment

Ik zal proberen om het met een kwast en stofzuiger schoon te maken. Is het niet erg als er stukjes stof in de kast komen omdat die vervliegen doordat je een kwast gebruikt? Als ik dit gedaan heb, kan ik mijn pc dan weer aansluiten om te kijken of dit voldoende was of heb je t idee dat een van mijn kaarten kapot is gegaan.

Er is momenteel niemand in de buurt met genoeg verstand van m'n pc. Ik weet zelf ook niet zo goed wat welk deel van de pc is. De koelers en de strookjes ram vind ik nog wel maar daarna houd het gauw op. Daarom zal testen in een andere pc voor mij ook te ingewikkeld zijn. Is het dan handig om naar een pc-winkel te gaan?

Comment

Zeker als je weinig ervaring hebt zou dat een oplossing zijn.

Comment

Ik heb inderdaad weinig ervaring. Is t mogelijk om mijn pc aan een laptop aan te sluiten of moet dit een ander scherm zijn.
                Dan kan ik kijken of dat nog iets oplevert.

Als mijn pc ontstoft is en er gebeurd nog steeds niks, betekent dat een overleden videokaart? Of zijn er nog andere oplossingen?

Comment

Ik heb mijn videokaart eruit gehaald en vervangen voor een ander. Vervolgens was er wel beeld. Hij is dus toch overleden. Heb een nieuwe besteld.
                  Bedankt voor de hulp, topic kan dicht.

Comment

Working...
                  X