Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf wordt niet meer herkend

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Externe harde schijf wordt niet meer herkend

Beste,

Ik heb een externe harde schijf die plots niet meer herkend werd. Bij het aansluiten via usb hoor je de schijf wel draaien en ook het groene lampje brand. Windows herkent de schijf echter niet. Ze is niet terug te vinden in de verkenner, niet in schijfbeheer en niet via BIOS. Andere usb kabel aangesloten, andere usb poorten geprobeerd en aangesloten op andere pc maar ook dit bracht geen oplossing. Dan maar de schijf uit haar behuizing gehaald en via SATA aangesloten in PC. De schijf is dan nog steeds niet zichtbaar in verkenner of BIOS maar wel in schijfbeheer. Daar wordt wel weergegeven dat de schijf moet geïnitialiseerd worden echter bij het uitvoeren hiervan krijg ik een foutmelding 'kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat'. Als ik kijk naar de eigenschappen van de schijf zie ik het volgende: Click image for larger version

Name:	eigenschappen schijf.png
Views:	1
Size:	97,6 KB
ID:	1074312 De schijf zou dus correct werken. Toch slaag ik er niet in de schijf zichtbaar te maken en te openen. Zien jullie nog mogelijkheden om de schijf te laten werken of is dit een onbegonnen zaak?
    Vriendelijke groet

Ga In Windows 7 naar het startmenu en tik je "cmd" vervolgens hetzelfde commando ingeven als hieronder. (waarbij D hierbij als voorbeeld genomen is)

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

De schijf heeft nog geen letter en ik kan ook geen letter toewijzen. Ze wordt in schijfbeheer weergegeven als 'schijf1, onbekend, niet geïnitialiseerd'

Comment

Probeer het volgende:

Alle externe schijven afkoppelen.
        Open Schijfbeheer.
        Sluit èèn externe schijf, die zie je dan verschijnen met benaming "schijf 1".
        Klik daarop rechtse muisklik.
        Klik op "naam toevoegen".
        Dan zal je normaliter de originele 'naam/letter' van je schijf zien verschijnen. Klik OK.
        Doe zo ook voor eventuele andere schijven.

Comment

Beste,

Ik krijg geen optie om een benaming aan de schijf te geven. Dit is het scherm dat ik zie Click image for larger version

Name:	schijfbeheer.png
Views:	1
Size:	105,3 KB
ID:	1070187
          Ik heb enkel mijn vaste harde schijf, de poorten voor geheugenkaarten en de externe harde schijf aangesloten.

Comment

Wordt een lastige. Mss dat DiskPart je schijf wel ziet:

Open kladblok en kopieer er de volgende code naar toe.
            list volume
            Sla dit bestand op met als type Alle bestanden (*.*) en met de bestandsnaam scriptname.txt op het bureaublad.

Open een opdrachtregel met administratorrechten.
            Typ: diskpart /s "%userprofile%\desktop\scriptname.txt">"%userprofile%\desktop\volumes.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\volumes.txt"

Post het log in je reactie.

Comment

Beste,

Ik krijg enkel een leeg kladblokbestand te zien als ik bovenstaande opdrachtregel uitvoer

Comment

Waar heb je scriptname.txt opgeslagen?
                Zoals in het voorbeeld op je bureaublad?

Comment

Inderdaad op het bureaublad. Er is dus ook op het bureaublad een tweede kladblokdocument bijgekomen met de naam 'Volumes'. Maar dit document is leeg.

Comment

Blijkbaar is er iets hardwarematigs iets goed mis met de externe schijf.....

Comment

Deze valt niet meer te redden zeker?

Comment

Working...
                      X