Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Samsung SSD partitie aanmaken gaat niet zoals ik wil

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Samsung SSD partitie aanmaken gaat niet zoals ik wil

Haiho.

Heb nieuwe PC samengesteld, maar geldt ook voor andere PC.

In de nieuwe met Windows 10 Pro, heb ik een Samsung 960 Pro 512 GB SSD laten plaatsen.
    Met als insteek, Windows 10 op C met een partitie grootte van zo'n 40 GB, en het restant aan GB als andere Partitie D.

Maar wat gebeurd er, ik kan/mag schijnbaar de SSD alleen maar in een 50-50 partitioneren.

Dit gebeurde dus ook bij de andere PC waar een Samsung 850 EVO 500 GB in is geplaatst, kan/mag alleen 50-50.

Wat zie ik over het hoofd, of doe ik verkeerd?

Systeem:
    i7 7700k
    MSI Z270 M5
    MSI Geforce GTX 1080Ti
    16GB geheugen
    SSD 960 Pro 512GB
    WD Red 2TB

Ik hoor het graag.....
    En ja, zoals je ziet, als ik ergens niet uitkomt weet ik waar ik zijn moet

Vriendelijke groet,
    William325
    Hoe Mooi Is Het Om Niets Te Doen, En Na Afloop Uit Te Rusten...............

Online Racen Doe Je Bij SRVN

partition editor, partition manager, partition magic, hard disk drive, flash drive, USB stick

Deel hem eerst na wens in en installeer Windows erna op de gewenste partitie, die wel actief maken.
    Of doe het na de Installatie, wat makkelijker is i.v.m. de uefi en systeemherstelpartitie.
    As an all-in-one free partition manager and disk manager software, MiniTool Partition Wizard Free helps manage disk space safely on Windows 11/10/8/7.

Comment

Bedankt voor het snelle antwoord, ik hoop dat het gaat werken, zal wel even duren, ben daar niet zo in thuis en niet zo snel mee.

Grtz
      William325

Comment

Haiho.

Het heeft gewerkt......
        Heeft gewerkt?
        Jawel, heeft......

Ik heb het C gedeelte idd kleiner kunnen maken, D was nog niet toegewezen, dat gedaan, en wilde er een Spel op plaatsen.
        Dat ging niet, want het was alleen lezen.

Daarna ging het allemaal verkeerd, ik dacht dus, dan moet ik partitie als Actief markeren, kreeg toen melding te weinig voor de game ofzo.

15GB nodig tegen 376GB ter beschikking lijkt mij niet te weinig.......ohw wacht ff, misschien moet ik de PC eerst opnieuw opstarten......
        Foutje bedankt, toen deed de PC helemaal niks meer, kon geen besturing meer vinden.....

Van alles geprobeerd, maar bleef hetzelfde.

Tot ik het toch voor elkaar kreeg W10 op de WD Red 2TB te plaatsen.....

Dus PC heeft nu even besturing, maar hoe krijg ik mijn SSD 512GB nu weer terug bij af.....
        Ik durf even niets aan te klikken.

C werd door besturing op WD Red 2TB nu F en staat als: In orde ( Primaire Partitie), en D is D gebleven en staat als: Nieuw Volume, In orde ( Actief, Primaire Partitie).

Moet ik nu bij D rechtsklikken op Volume Verwijderen?
        En wat is de vervolg stap om de SSD 512 weer 1 geheel te laten worden, dus 512GB?

Vriendelijke groet,
        Wilco Smit

PS: wil je er pics bij hebben, of is het duidelijk genoeg zo?

Comment

Haal die harde schijf er even af, start met de Windows DVD of USB stick en verwijder alle partities op de SSD in de geavanceerde schijfopties.

Laat Windows zelf de schijf indelen met de nodige partities en als dat klaar is kun je met die Minitool de schijf indelen naar wens, wel na elke verandering eerst op apply drukken, voor de zekerheid.

Overigens was D: niet toe te wijzen, dat was een unallocated space en als je daar een partitie van maakt kun je hem pas een schijfletter toekennen.

Alles naar wens, de harde schijf weer aansluiten en de partitie waar Windows op staat verwijderen en die harde schijf ook naar wens indelen.

Comment

Haiho.

Bedankt weer voor het antwoord.

Alleen, deze PC is gebouwd, en zit een garantiezegel op achterzijde, zodat ik dus niet de kast kan openen.
            Is er nog een andere manier om de HDD uit te zetten?

Grtz
            William

Comment

Als er niets belangrijks op staat kun je gewoon Windows op de SSD installeren, was alleen ter bescherming als er wat fout zou gaan.

Zet wel in de UEFI die SSD als bootmedium na de Windows installatie anders start hij van de harde schijf.

Comment

Nee, staat niets belangrijks op de SSD, alles wat erin zit is hagelnieuw.
                Had de DDS en HDD al wel weer geformateerd, alleen kreeg de SSD niet zover om w10 te plaatsen.
                Dus dacht, als ik dan w10 op de HDD plaats, kan ik bij de SSD om die weer helemaal terug te zetten, dus ook Volume D eraf.

Wat is UEFI, weet sommige dingen wel te doen, geleerd van kijken, of uitproberen op een oudere PC, maar blijf een Noob met PC's.
                Heb het idd wél zien staan in de lijst vh Bios.....

Edit: had een Pic erbij gedaan, maar die zie ik niet, alweer lang sinds ik hier ben geweest.....moet dat met imageshack?
                Last edited by william325; 31-08-17, 14:13.

Comment

UEFI is de nieuwe uitvoering van de bios.

Gaat erom dat Windows niet van die harde schijf gaat starten maar van de SSD.

Comment

Okidoki, bedankt zo ver, ik gaat weer mijn best om het niet kapot te maken, maar weer goed.

Grtz.

Comment

Nou, Ik heb de SSD weer terug in één geheel.
                      En yept, daar is het volgende rare iets.......ik mis gewoon iets van 35GB, huh......
                      Ik snap er niks meer van.
                      Ik probeer er pics bij te plaatsen.
                      Even op het forum rond geneusd om te zien hoe dat ook weer ging.

Wat heb ik verkeerd gedaan of/en hoe kan dit....... is dit alleen met een SSD?
                      Last edited by william325; 01-09-17, 17:30.

Comment

Komt door het verschil in berekenen van de schijf fabrikanten en Windows.

En Windows start nu toch van de harde schijf en niet van de SSD.

Comment

Apart, nu weet ik dat als een schijf van zegge 500GB wordt aangesloten er inderdaad maar zo'n 495GB in Eigenschappen naar voren komt.
                          Maar een verschil van berekening en dan 35GB verschil lijkt mij wat veel, toen ik PC voor het eerst aanzetten om W10 te installen gaf de SSD inderdaad iets minder aan, geloof 509GB ofzo.

W10 staat inderdaad nog even op de HDD, om zo eerst het probleem met de SSD aan te kunnen pakken.
                          Zodra dit in orde is, en ik weer wat geleerd heb, installeer ik W10 weer op de SSD.

Comment

In Windows is een schijf ong. 93% van de opgegeven waarde van de schijffabrikant, waar je dan die 496GB en 509GB hebt gezien is mij een raadsel.

Comment

Was meer een aanname, 93%, maar dat het zoveel was, dat wist ik dan weer niet, weer wat geleerd.

Voorlopig hebt ik alles weer op orde......
                              W10 staat weer op de SSD, en de HDD is weer leeg, dus kan weer beginnen.

Hartelijk dank voor de hulp, en zal van het weekend ffies wat doneren natuurlijkt.....

Grtz
                              William325

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎