Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Externe harddisk uitval

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Externe harddisk uitval

Mijn externe harddisk valt na een paar seconden laden uit.Aangezien mijn reserve harddisk gestolen is door schoonmakers wil ik deze bewaren en eventueel inbouwen in mijn oude ofnieuwe computer omdat er belangrijke fotos opstaan.Is de harddisk kapot of kan deze nog gerepareerd worden en hoe dan?

Stap 1:
    Wellicht is het apparaat uitgeschakeld door een energie-instelling.

Kijk alle apparaten na waarbij een energiebeheer instelling is aangevinkt.
    Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc
    Rechtsklik het respectievelijke apparaat → tabblad Energiebeheer en vink de instellingen uit.

Een overzicht van welke apparaten een dergelijke instelling hebben, kun je als volgt verkrijgen:
    Open een opdrachtregel met administratorrechten.
    (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
    Typ: powercfg -devicequery wake_armed > %UserProfile%\Desktop\devices.log & start notepad "%UserProfile%\Desktop\devices.log"

Post het log in je volgende reactie.

Voorbeeld van een dergelijke instelling:

Stap 2:
    Ga naar schijfbeheer d.m.v. [windowstoets & r] toetscombinatie → typ: diskmgmt.msc en dan moet je normaal jouw externe hardeschijf zien tussen staan, rechtsklik erop en kies voor Stationletters en paden wijzigen .... geef een letter aan je externe HD zoals bvb J of H

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

apparaat ging uit op smart tv niet op de computer.Zou de schijf graag willen laten inbouwen maar weet zelf niet hoe uds moetnaar de computerzaak als ik mijn bsod (blue screen of death) computer laat repareren. maar wil eerst weten of dit nog kan.De comp taal die jwe gebruikt is veel te moeilijk voor mij.Heb ongeveer 5 jaar zonder computer gezeten vanwege bsod .Kan ik de schijf laten inbouwen of testen door de computerzaak.Ikzelf kreeg hem niet open.Sorry voor de schrijf fouten.IKwerkt momenteel op de smartv
      Last edited by lmk43; 05-10-17, 14:21.

Comment

Vaak zijn die ext HD behuizingen (van kant en klare ext HD's) zo gemaakt dat ze niet meer open kunnen nadat ze eenmaal in elkaar geklikt zijn. Dus om bij die HD die erin zit te komen wordt het wellicht een kwestie van dat ding open breken/klikken. Dan kan gekeken worden of de schijf die erin zit in je pc is in te bouwen (doorgaans wel) en of de schijf zelf niet kapot is vs. de behuizing. Dat is dus wel iets dat je zou kunnen laten doen door een pc zaak als je het zelf niet aandurft.

Comment

is het ook mogelijk dat de smart tv de hoeveelheid te laden info op de schijf in een keer niet meer aankan.Anders maar naar de computerzaak.De fotos op de schijf zijn veel te belangrijk en ik kan de reserve harddisk idd niet meer vinden

Comment

Dat je smart tv de hoeveelheid niet aan zou kunnen lijkt me sterk en dat is ook niet wat zo'n tv doet wanneer je er een ext HD op aansluit.

Comment

Dan maar wachten tot ik weer zin heb om naar de computerzaak te gaan

Comment

Ben de disk nu aan het scannen op fouten en het lampje ervan blijft branden
                Well.That didn't work Grrrr.Dus de disk zelf is waarschijnlijk toch goed want het lampje brandt wel
                Last edited by lmk43; 17-10-17, 10:43.

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎