Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geluidsintellingen audacitty en linuxband.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• geluidsintellingen audacitty en linuxband.

Hoi mensen.

Bij deze nog een laatste poging tot het vragen van hulp bij mijn probleem. Ik hoop niet dat ik ga zeuren want het probleem speelt al een tijdje.

Ik ben nu inmiddels eigenlijk 100 procent overgestapt naar linux mint. Het beviel me in de eerste instantie uitstekend maar gaandeweg worden toch wel een aantal nadelen duidelijk.

Een van die nadelen is dat het niet altijd gemakkelijk is om de programma,s die onder windows draaiden zomaar draaiende te krijgen onder linux. Nu heeft linux twee leuke alternatieven voor improviser (een muziek begeleidings programma) te weten linux band. en voor guitarpro tux gitaar. Je moet om iig linuxband geluid te laten maken q jack installeren. En dit heb ik gedaan. Alles lijkt te draaien zoals het moet alleen komt er, wat ik ook piel en experimenteer, geen geluid. Ik denk dat ik langzaamaan wel alles heb geprobeerd wat voor een betrekkelijke leek nog verantwoord is om te proberen. Bij het spelende krijgen van mijn platenspeler op audicity was het ook een heel zoekwerk maar dat is wel gelukt.

Dit probleem heeft waarschijnlijk ook iets met de poort/midiinstellingen te maken.

Is er iemand die een beetje kaas heeft gegeten van deze instellingen en e.v. de hardware eisen/instellingen.

Ik zou het erg fijn vinden als ik het spul geluid kon laten maken.

Dank alvast.
    Last edited by -Theo-; 09-08-18, 20:41.
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎