Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fotos van usb-stick openen op macbook pro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fotos van usb-stick openen op macbook pro

Goeie dag,
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn fotos die ik op een USB-stick heb gezet, kan openen?
    Ik krijg bij elke foto die ik wil openen een melding. Zie screenshot.

Click image for larger version

Name:	Schermafbeelding 2014-10-12 om 17.24.43.png
Views:	1
Size:	38,1 KB
ID:	1074001

Je moet klikken op "kies programma" en dan een programma kiezen waarmee je foto's moeten worden geopend.
    Waarschijnlijk is dit "I foto".

Comment

Goeie dag Giant,
      Dat had ik al geprobeerd maar dan krijg ik volgende melding.

Click image for larger version

Name:	Schermafbeelding 2014-10-13 om 13.52.34.png
Views:	1
Size:	32,7 KB
ID:	1067939

Comment

Gezien de melding die je krijgt lijkt het er op dat er geen foto's op de usb-stick staan, maar alleen een snelkoppeling die verwijst waar de locatie waar de foto's staan.
        Is de usb-stick gekopieerd van een Windows-computter?
        De foutmeldingen geven aan dat .ink bestanden niet kunnen worden geopend, .ink-bestanden zijn Windows snelkoppelingen.

Comment

De fotos zijn inderdaad gekopieerd van een Windows-computer. Wat raad je me nu aan? Ik had gedacht dat met het formatteren van de stick om te gebruiken zowel op Windows als op Mac de fotos gewoon konden geopend worden. Bestaat er misschien software waar ik alsnog die fotos op mijn Mac kan bekijken (terughalen)?

Comment

Ik zou eerst even met een Windows pc kijken of de foto's inderdaad op de usb-stick staan. Ik acht het niet onmogelijk dat er iets mis is gegaan bij het kopieren op de usb-stick.
            Als de Windows pc ook een foutmelding geeft staat er geen foto's op de stick maar alleen een snelkoppeling.

In dat geval zou je alles opnieuw moeten kopieren, als je de originelen nog hebt

Zelf net nog even wat foto's gezet op een usb-stick met mijn Windows pc. Daarna kon ik deze zonder problemen bekijken op ons MacBook. Het programma I-Photo opende automatisch toen ik de stick aansloot.

Comment

Ik heb zojuist eens op een oude Windows pc gekeken en bepaalde fotos geeft ie weer en bepaalde fotos zegt hij dat die niet kunnen geopend worden omdat de verwijzing naar... niet bestaat. Er zal geen mogelijkheid meer zijn om deze fotos alsnog te recupereren zeker? Of heb je nog iets anders achter de hand?

Comment

Hier was ik eigenlijk al bang voor. De foto's hebben waarschijnlijk nooit op de usb-stick gestaan.
                Je zou de usb stick een keer kunnen scannen met een programma als recuva (https://www.piriform.com/recuva/download).

Kun je niet meer bij de Windows pc waar de foto's op staan?
                Als je wel bij die pc kunt, maar de foto's zijn gewist, kun je die pc ook scannen en kijken of ze nog te herstellen zijn.

Comment

Giant,
                  Ik had die bewerking ook al uitgevoerd en dit programma vind een hoop html files maar ik weet niet wat ik ermee moet aanvangen. Moet ik deze files uitpakken? Of moet ik iets anders doen?

Comment

De html bestanden zullen over het algemeen geen foto's zijn.

Je moet zoeken naar fotobestanden.
                    Deze hebben vrijwel altijd de extentie .jpg of .jpeg

Ze zouden eventueel ook nog de extenties ook nog zijn .png, .bmp of .gif kunnen hebben, naar dat komt bij gewone foto's vrijwel niet voor.

Maar er is geen mogelijkheid om op een andere manier een nieuwe kopie van de foto's te krijgen?

Comment

Ik heb verschillende bestanden met de extentie .jpg of .jpeg en een paar met .png, .bmp of .gif staan. Maar ik vraag mij af of ik die moet uitpakken of wat ik er anders moet mee doen.

Comment

Recuva geeft ook de mogelijkheid om bestanden te herstellen. Probeer herstellen maar kies wel een andere locatie, bijvoorbeeld bureaublad.

Comment

Bedankt voor de reactie Giant;
                          Ik zal dat straks eens proberen. Op hoop van zegen!!

Comment

Heb niet meer gereageerd op deze discussie, waarvoor mijn excuses.
                            Ik heb dus de fotos niet meer kunnen recupereren, heel jammer natuurlijk, maar het is nu eenmaal zo.
                            Zal in het vervolg dubbel voorzichtig zijn met het zetten van fotos op USB stick en zal voordat ik fotos wis kijken of die fotos daadwerkelijk op die stick staan. Ik bedank iedereen die meegedacht heeft hier.
                            Voor mij kan deze discussie gesloten worden.
                            Vriendelijke groeten uit het nu koude Brugge.

Comment

Jammer dat het niet gelukt is.

Comment

Working...
                              X