Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar is navigatiebalk/adresbalk van Firefox gebleven?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Waar is navigatiebalk/adresbalk van Firefox gebleven?

Hallo allemaal

Ik heb een paar dagen geleden een versie FireFox op mijn Mac desktop geplaatst, omdat kennelijk mijn Safari-browser niet meer ondersteund werd. Maar ik zie alleen maar zoekmachinebalk en géén adresbalk. Is dat normaal? Ik vind dat lastig.
    Voor alle zekerheid ook nog de add-on FireFox Classic gedownload, maar ook daardoor verscheen geen adresbalk, wel een paar instellingen voor de adresbalk,maar daar heb ik (nog?) niets aan.
    Via Google heb ik geprobeerd alsnog de navigatiebalk te vinden, of althans een oplossing, maar dat was ook zonder succes.
    Is dit normaal, of doe ik iets niet goed?
    Bedankt alvast voor een antwoord!
    "Do not be afraid of going slowly,
    be afraid of standing still."
    ................................................sigpic

Hallo scryptofan,

Heb je al eens gekeken bij "Aanpassen"? Rechtsklikken ter hoogte van waar de extensies staan.

Comment

Jazeker, Leono.
      Je hebt het toch over FireFox op een Macbook Pro? Er valt weinig aan te passen . Slepen kan ook niet. En de zoekbalk zit naast de geopende Tabbladen. Kortom, niet te vergelijken met de FireFox die ik gebruik in Windows 7.
      Overigens, bij aanpassen (op 3horizontale streepjes klikken) staat helemaal geen navigatiebalk die aan te passen of te verslepen zou zijn....

Comment

OK , het was maar een idee, omdat ik daar laatst een verdwenen zoekbalkje terug vond. Heb je al geprobeerd de standaardinstelling terug te zetten, ook via "Aanpassen" (?) (dit is ook maar een idee) of anders is er nog het Mozilla forum.

Comment

Maak a.u.b. eens een screenshot en plaats die op het forum, dan kunnen wij wat makkelijker meezoeken.

Druk eens op "alt+d", kun je dan wel een adres intypen en op enter drukken om te navigeren?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Met alt d gebeurt er niets. Dan krijg ik zoekmachinebalk. ik kan alleen in zoekmachinebalk (google) het adres intikken en zo komen waar ik wil, want ik heb geen navigatiebalk. Daar gaat het om.
            Ik heb een schermafdruk gemaakt, maar weet niet waar ik die in Mac terug kan vinden om op Nuciaforum te zetten. Ik heb ook een keer die schermafdruk geselecteerd, krijg dan een soort fototoestelletje en weet niet hoe verder...als iemand me kan vertellen hoe ik een schermafdruk op Nucia zet, hoe dat gaat, dan zal ik dat zsm doen..
            Last edited by Scryptofan; 01-01-15, 08:57.

Comment

beeld> werkbalken> navigatiewerkbalk
              Last edited by dorado; 02-01-15, 08:59.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Nee Dorado,
                Beeld>werkbalken>additional toolbar (als ik die toevoeg krijg ik grotere ruimte tussen twee werkbalken)
                bladwijzerwerkbalk
                x-notifier werkbalk
                add-on werkbalk

aanpassen

maar even goed bedankt voor je welgemeende advies

Comment

Click image for larger version

Name:	DSC03110.jpg
Views:	1
Size:	336,7 KB
ID:	1068059

Click image for larger version

Name:	DSC03105.jpg
Views:	1
Size:	779,3 KB
ID:	1068060

ik heb maar foto's gemaakt, want ik weet zoals gezegd niet hoe ik schermafdruk hierop forum moet krijgen.
                  DUS:Wel een hele lange zoekmachinebar, omdat er nog niet veel tabs open zijn ,maar geen adresbalk oftewel navigatiewerkbalk. Ook stoort me dat de zoekmachinebar IN de tabbladenbalk zit en niet te verplaatsen is (althans niet door mij..)

In windows functioneert alles perfekt bij FireFox en krijg ik het precies zoals ik het 't prettigst vind werken.
                  Last edited by Scryptofan; 01-01-15, 20:00. Reden: toevoeging

Comment

Zie http://support.apple.com/en-us/HT201361 voor hoe je een screenshot maakt.
                    Als je hem op je bureaublad opslaat kun je hem vanuit daar uploaden naar 't forum .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Dankjewel, Eagle Creek.
                      Weer wat geleerd voor een volgende keer. Ik neem aan dat de eerdere foto's duidelijk genoeg aantonen dat de adresbalk ontbreekt, de zoekbar rechts bij de tabbladen staat, en dat met beeld>werkbalken> er geen mogelijkheid voor navigatiebalk gegeven wordt zoals dorado suggereerde
                      Last edited by Scryptofan; 04-01-15, 20:33.

Comment

Ik zit met een aantal vragen:
                        1. Hoezo zou Safari niet meer ondersteund worden?
                        2. Welk OS X gebruik je precies?
                        (Klik links boven op "Apple" » 'Over deze Mac')
                        3. Welke versie van Firefox heb je geïnstalleerd?
                        (Klik linksboven op 'Firefox' » 'Over Firefox')
                        4. Waar heb je deze versie van Firefox gedownload?

Normaal gesproken zou je met de toetsencombinatie "cmd + L" in de adresbalk je url kunnen typen.
                        Nieuwere browsers hebben de zoekbalk en de adresbalk in één gecombineerd. Je kunt dan een zoekterm intypen, of direct de url en de browser herkent de juistheid van de url, en gaat anders naar een zoekmachine.

Kijk verder ook eens hier.
                        ____._//////
                        ___._( 0 0 )
                        ---ooO-(_)-Ooo---

macOS Sierra [10.12.3] op een Mac Mini [late 2012] met 16 GB.

Comment

Working...
                        X