Mededeling

Collapse
No announcement yet.

draadloos netwerk sitecom

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• draadloos netwerk sitecom

Hoi,
    ik zit al enkele dagen te kloten om een draadloos netwerk werkend te krijgen. Een oude pc heb ik helemaal geformatteerd en opnieuw windows XP geinstalleerd. Daarnaast heb ik een nieuwe labtop met windows vista. Nu wil ik op deze apparaten draadloos internet. Ik heb een motorola modem van Casema en een wl-122 router van sitecom. Nu heb ik na lang proberen en bellen met casema eindelijk een lan verbinding die werkt (dus als ik een directe verbinding heb met kabel tussen modem en labtop). De volgende stap is om draadloos internet te krijgen door de router ertussen te gooien. Als ik een kabeltje naar de router leg en vervolgens een kabeltje naar de labtop heeft mijn verbinding echter beperkte verbindingsmogelijkhedeen en kan ik geen websites bekijken. Ik heb sitecom en casema hier al over geinformeerd maar daar heb ik niet veel aan. Wellicht dat jullie me kunnen helpen en anders wordt t een nieuwe router ben ik bang. Wellicht dat ik niet genoeg informatie heb gegeven over apparatuur etc. geef dit dan aan dan geefi k nog extra info. met vriendelijke groet nick

sitecom is een goed merk, wat zeiden zij over het probleem?
    heb je nog andere apparatuur die je op de router kunt aansluiten?

Comment

Sitecom zei dat ik in m'n router moest komen door een ipadres in de browser in te typen, daar zou ik dan dingen moeten veranderen. Maar dat lukte niet de browser zei : website kan niet worden weergegeven. Volgende optie was bij eigenschappen van de verbinding handmatig ipadres en dns etc. invoeren, maar ook dit helpte niet.

Comment

je kunt dus geen ander apparaat aansluiten? draadloos mag ook!
        mocht je dan verbinding krijgen ga naar 192.168.0.1
        normaal zou je daar moeten kunnen inloggen.. met admin en dan het wachtwoord veld leeg laten of ook admin invullen

Comment

dat was inderdaad het ip-adres waar ik heen moest van sitecom. Ik kom daar echter met de labtop en de pc niet op.

Comment

heb je wel sitecom netwerk kaarten? het kan nl voorkomen dat netwerk kaarten van bijv. belkin niet werken met de routers van sitecom

Comment

Ik heb een broadcom netwerkkaart en dezelfde router en bij mij werkt het perfect. Dus als nickie19 met de kabel aangesloten niet in de router kan komen door het welbekende Ipadres in te typen, is die router gewoon kapot.
              ( of z'n netwerkkaart eventueel)
              Probeer evt dit ip adres nog even: 192.168.1.254
              Last edited by amiek; 13-01-08, 22:30.
              amiek

Comment

inderdaad, dat probleem geld alleen voor draadloos
                bedraad zou perfect moeten werken
                maargoed dat je 10 jaar garantie hebt

Comment

Nee hoor, ik heb een Broadcom draadloze netwerkkaart, werkt prima en een Realtek gewone netwerkkaart, werkt ook prima. M'n zoon heeft weer andere netwerkkaarten, alles werkt goed via diezelfde router.
                  amiek

Comment

ohh, ik had hier andere ervaringen met een belkin netwerk kaart (ook N standaard) en een acer laptop
                    onbeveiligd werkte het trouwens wel.. maar met wpa niet.

Comment

ik heb er een sitecom netwerkkaart bij en het heeft ook allemaal gewerkt want ik heb die spullen al een tijdje, maar ik denk inderdaad dat de router dan kapot is !?!

Comment

Probeer nog even of je wel in je router kan komen met dit Ip adres: 192.168.1.254
                        amiek

Comment

zal ik doen zodra ik de kans heb, het is namelijk bij m'n ouders thuis dus als ik er deze week ben zal k het proberen!

Comment

Ik heb ook een Sitecom router gehad, ik moest altijd via dit ip-adres erin komen: 192.168.0.0

Mocht die van Amiek niet lukken kun je die altijd nog proberen.
                            sigpic

Comment

bedankt allemaal, toen ik dat ip adres gebruikte die jullie gaven kwam ik wel in m'n router en met de info van sitecom heb ik wat dingen veranderd en nu doet ie het !!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X