Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Internetverbinding steeds verloren (kabel, geen wifi)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Internetverbinding steeds verloren (kabel, geen wifi)

Hallo,

Een aantal jaar geleden was ik wel eens actief op dit forum, heb echter een ander email adres dus kon mijn oude account niet opvragen, vandaar dit nieuwe account.

Het probleem : Een tijd terug heb ik een nieuw moederbord in mijn pc moeten laten plaatsen omdat de oude kapot was. Hierna deed de pc het weer een hele poos prima tot een week of 3 geleden. Bij het opstarten is er gewoon een internetverbinding (pc is met internet verbonden dmv een utp kabel) maar nadat de pc een aantal uur (variërend van 3 tot 9 uur) heeft aangestaan verliest de pc de verbinding. Het verlies van de verbinding loopt niet altijd op dezelfde manier, soms geeft de pc aan "beperkte verbindingsmogelijkheden" te hebben terwijl de andere keer geen melding wordt gemaakt en het interneticoontje in plaats van 100mbps opeens 1Gbps verbindingssnelheid aangeeft waarna de internetverbinding ook wegvalt. In sommige gevallen geeft de pc aan dat de internetkabel niet is aangesloten (terwijl dit wel het geval is).

Ik heb al een andere utp kabel geprobeerd, dit gaf na een aantal uur internet echter hetzelfde probleem. Ook heb ik de router al meerdere malen gereset.
    Ik heb al meerdere malen een dns flush uitgevoerd en gecontroleerd of de pc zich automatisch een IP laat toewijzen. Volgens mij zit bij dit laatste het probleem, als ik namelijk in de commandpromp "ipconfig" invul geeft de pc namelijk aan (als de verbinding is weggevallen) geen IP adres te hebben. Als ik, als de pc wel verbinding heeft, het ip adres wat hij dan aangeeft overneem en bij de netwerkinstellingen invul nadat de verbinding weg is geeft dit geen effect.

Als ik de pc opnieuw opstart is de verbinding vaak direct weer beschikbaar maar valt ook des te sneller weer weg, heeft de pc de hele nacht uit gestaan de werkt de verbinding een langere periode.

Tussen het plaatsen van het nieuwe moederbord en de verbindingsproblemen is de pc nog 1 maal bij de pc winkel geweest voor een kleine fout die zich soms voordeed en de reparateur gaf toen al aan geen enkele internetverbinding te krijgen in zijn winkel. Hij heeft toen een andere harde schijf op mijn pc aangesloten waarna hij wel verbinding kreeg en die kleine fout verhielp (aangezien bij mij thuis de internetverbinding het wel gewoon deed heeft hij hier verder niets mee gedaan).

Nu zegt de pc winkel dat het waarschijnlijk een software fout is en het verstandig is de pc opnieuw te laten installeren, dit zou mij met data-behoud 175 euro kosten. Dit vind ik nogal erg veel en ben er zelf niet zeker van dat de fout zo groot is dat een complete herinstallatie noodzakelijk is, vandaar dat ik jullie om hulp vraag. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder complete herinstallatie?

Groeten,

Mohawkje2

EDIT: ik zag net dat je windows xp gebruikte de volgende instructies zijn voor windows 7
    je kan ze wel uitvoeren maar het gaat iets anders dan hieronder beschreven. ik hoop dat je een beetje kan vinden waar het zit in windows xp. succes.

software fouten zijn bijna altijd op te lossen dus goed dat je eerst hier bent gekomen voor advies
    je zei dat je een lan kabel gebruikte dus dat maakt het al iets makkelijker.
    let op voor de volgende stappen heb je administrator bevoegdheid nodig

we gaan eerst kijken of je driver up to date is

1
    1.1 klik op start, je ziet hier 2 rijtjes. klik met je rechtermuisknop op computer en kies voor de optie "beheer"

1.2 je ziet nu 3 rijen. in de eerste rij klik je op "apparaatbeheer"

zie je ergens een rood of geel teken klik er dan met je rechtermuisknop op en ga naar eigenschappen en plak de apparaatstatus hier. als je internet heb ga dan verder naar stap 1.3 en als je geen internet heb ga dan naar de website waar je computer van is, op een andere computer waar je wel internet op hebt en download daar de nieuwste drivers, zet die op een usb stick en installeer ze op de computer met de problemen

1.3 klik op het witte pijltje links van netwerkadapters (als het zwart is hoef je dat niet te doen)

1.4 klik met je rechtermuisknop op de eerste driver en klik op "stuurprogramma's bijwerken" en vervolgens op "automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken"

1.5 doe stap 1.4 ook voor de andere drivers onder de sectie "netwerkadapters"
    als je probleem dan nog niet opgelost is kijk dan nogmaals of je computer een ip hebt als je computer een ip heeft open dan de commandpromt/cmd en type in "ipconfig /release" en druk op enter gevolgd door "ipconfig /renew" en weer op enter
    als je computer geen ip adres heeft of als je een foutmelding krijgt of als het probleem nog niet opgelost is ga dan naar stap 2

we gaan nu je netwerkadapter opnieuw opstarten

2
    2.1 klik met je rechtermuisknop op het internet icoontje/pictorgram in je taakbalk (staat standaard rechts onderin) en klik op netwerkcentrum openen.

2.2 klik op "adapterinstellingen wijzigen". dit kan je links bovenin vinden

2.3 klik met je rechtermuisknop op "lan-verbinding" en vervolgens op uitschakelen. wacht tot hij uitgeschakeld is en klik vervolgens nogmaals met je rechtermuisknop op "lan-verbinding" en klik nu op inschakelen.
    als je nog steeds problemen hebt en je nog geen "ipconfig /release" en "ipconfig /renew" hebt gedaan of je kreeg een foutmelding doe dit dan alsnog

wat ik graag in je volgende post zou willen zien:
    zijn je problemen opgelost?
    zijn er drivers geupdate? zo ja, welke?
    kreeg je foutmeldingen?
    apparaatstatus als je een rood of geel teken bij een driver zag.
    Last edited by christian1122; 12-06-13, 17:24.

Comment

Hoi,

Bedankt voor de reactie! Ik heb apparaatbeheer gevonden, er zijn hier echter geen foutmeldingen aangegeven.

Wel heb ik gezien dat de driver inderdaad verouderd is, Windows vindt echter geen updates hiervoor. Ik heb daarom zelf de drivers gezocht en dit bleken de nieuwste te zijn : http://www.realtek.cz/realtek-downlo...8111D&system=1

Als ik deze download krijg ik echter een map die er zo uit ziet :

Hoe installeer ik deze driver? Is het ook noodzakelijk de oude te verwijderen of wordt deze overschreven door de nieuwe?

De laatste stappen zal ik uitvoeren zodra mijn verbinding weer wegvalt.

Groeten,

Mohawkje2

Comment

Klik met je rechtermuisknop op rtenicxp en dan op installeren
        Als het goed installeerd hij de driver dan

Comment

Hoi,

Het is me gelukt om de driver te installeren. Nu is het afwachten of de verbinding nog steeds wegvalt, ik zal de pc de hele dag aan laten staan om dit te controleren en eventueel morgen ook nog, voor de zekerheid. Indien hij toch wegvalt zal ik de laatste stappen uitvoeren en me weer melden.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Groeten,

Mohawkje2

Comment

vergeet niet het topic op opgelost te zetten als je geen problemen meer ondervind

Comment

Hoi,

Vandaag nog geen problemen ondervonden, ik laat de pc morgen ook nog de hele dag draaien om te kijken of het echt opgelost is. Ik zal het topic dan morgen op opgelost zetten.

Nog eens bedankt voor de hulp!

Groeten,

Mohawkje2

Comment

Graag gedaan

Comment

Working...
                X