Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bridge maken van een router, of een andere optie?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bridge maken van een router, of een andere optie?

Hoe kan ik een bridge maken of van een router een bridge maken. Dit gaat met WRT of zo maar ik snap er niet veel van.

Zijn er andere opties zoals kant en klare bridges die niet al te duur zijn? Want meer dan 50 euro zou ik niet willen uitgeven. Het liefst heb ik wel een 1gb connectie.
    Last edited by meemai; 21-06-13, 16:55.

Wat wil je precies bereiken als ik vragen mag? Afgaande van je bericht ben je op zoek naar een moeilijke oplossing voor een simpel probleem maar ik kan mij vergissen... bridges in thuissituaties zijn namelijk vrij uniek.

Zoek je wat daar op de afbeelding staat: het verbinden van twee routers met hetzelfde netwerk zodat je elders ook WiFi hebt?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
      Wat wil je precies bereiken als ik vragen mag? Afgaande van je bericht ben je op zoek naar een moeilijke oplossing voor een simpel probleem maar ik kan mij vergissen... bridges in thuissituaties zijn namelijk vrij uniek.

Zoek je wat daar op de afbeelding staat: het verbinden van twee routers met hetzelfde netwerk zodat je elders ook WiFi hebt?

Beste, Eagle,

Bedankt voor je reactie. Wat ik persoonlijk wil laat het mij eens uitleggen en kijken of me dat specifiek lukt haha ik ben niet zo technisch!

Nu heb ik een router, die krijgt zijn connectie van mijn modem. Wat ik echter zou willen is dat vanuit mijn router kabelloos dus via wifi of zo naar een tweede router gaat. Maar met die tweede router wil ik dan een internet kabel trekken naar een desktop dus zonder wifi. Wellicht wil ik er ook mijn mediaspeler op aansluiten maar dat is geen vereiste wel moet de desktop internet hebben en een PCI kaart voor draadloos internet zie ik niet zitten. Dus het liefst via een router zodat ik oldschool internet heb zonder dat ik een kabel hoef te leggen van router naar router.

Hopelijk begrijp je het, en is de oplossing eenvoudig ik dank je voor je hulp!

Comment

Eenvoudiger gezegd, jij wilt van je tweede router een wifi repeater maken, zodat er dus feitelijk alleen een wifi verbinding is tussen eerste en tweede router. Wifi bridge mag je het misschien ook wel noemen.
        Hoe dan ook kan dat volgens mij alleen maar als je tweede router wifi-repeater functie ondersteund of misschien ook als je eerste router bridge-functie kan ondersteunen. Dat laatste durf ik niet met zekerheid te zeggen.
        Greetings, Black Tiger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black Tiger Bekijk Berichten
          Eenvoudiger gezegd, jij wilt van je tweede router een wifi repeater maken, zodat er dus feitelijk alleen een wifi verbinding is tussen eerste en tweede router. Wifi bridge mag je het misschien ook wel noemen.
          Hoe dan ook kan dat volgens mij alleen maar als je tweede router wifi-repeater functie ondersteund of misschien ook als je eerste router bridge-functie kan ondersteunen. Dat laatste durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Hier staat wel mijn router alleen snap ik niet veel van de tekst. Het klinkt ingewikkeld allemaal.

Comment

Dan kan jouw router zo te zien wireless bridging of repeating aan, dat is mooi. Vraag is of je tweede router dat kan.
            Zo niet dan zul je de tweede router als basis moeten nemen en de router die de repeatermode aan kan als tweede zetten.

Zoals ik het begrijp uit de tekst kun je gewoon die handleiding volgen, eerst de security instellen, dus ssid en wachtwoord van de eerste router invullen, daarna bij "wireless base station" het macadres van de eerste router ingeven. Met een beetje geluk zou het dan moeten werken.
            Eerlijkheidshalve moet ik wel aangeven dat ik hiermee nog niet gewerkt heb op deze wijze, alleen met een Accespoint wat in repeater of bridgemode te zetten was. Dat werkt ongeveer hetzelfde zo te zien.
            Greetings, Black Tiger

Comment

Dan kan jouw router zo te zien wireless bridging of repeating aan, dat is mooi. Vraag is of je tweede router dat kan.
              Zo niet dan zul je de tweede router als basis moeten nemen en de router die de repeatermode aan kan als tweede zetten.

Zoals ik het begrijp uit de tekst kun je gewoon die handleiding volgen, eerst de security instellen, dus ssid en wachtwoord van de eerste router invullen, daarna bij "wireless base station" het macadres van de eerste router ingeven. Met een beetje geluk zou het dan moeten werken.
              Eerlijkheidshalve moet ik wel aangeven dat ik hiermee nog niet gewerkt heb op deze wijze, alleen met een Accespoint wat in repeater of bridgemode te zetten was. Dat werkt ongeveer hetzelfde zo te zien.
              Prima, weet jij of zoiets snel is? Want ben nu toch wel aan het twijfelen of ik geen kabel trek. Iets dat ik liever niet doe, omdat ik niet goed weet hoe ik die moet wegwerken. Dat is namelijk het enigste probleem. Hadden we nog maar tapijt. Ik zou hem heel makkelijk kunnen afwerken naar beneden, en ook heel makkelijk de kamer in. Maar vanuit de kamer moet hij dan helemaal naar de achterkant van de kamer. En daar wordt het lastiger. Maarh het gaat hier om een opening van 60 cm dat de kabel bloot zou liggen. Misschien dat ik die kabel gewoon moet trekken? Het zal een stuk sneller zijn of is zo'n bridge ook snel?

Comment

Wifi snelheid is relatief en afhankelijk van de gebruikte apparatuur en eventuele externe storingen.
                Als je gedegen apparatuur hebt die de hoogste wifi snelheid aan kan, dan kun je in optimale condities vrijwel dezelfde snelheid halen als met kabel.
                Bij ons thuis gaat de kabel langs de CV buizen naar beneden, dan zie je hem ook niet. Het is me echter niet bekend hoe dat in jullie situatie is. Eventueel kun je ook een stukje kabelgoot nemen, die vastmaken met dubbelzijdige tape (zit er dacht ik standaard op) tegen de plint en daar de kabel in leggen. Dan is het ook netjes weggewerkt.
                Wil je echt stabiliteit, dus bijv. als je wilt gaan gamen ermee, dan zou ik er niet eens over denken maar gelijk een kabel trekken.
                Voor ander internet gebruik is zo'n repeater systeem volgens mij helemaal geen probleem qua snelheid.
                Greetings, Black Tiger

Comment

Heel erg bedankt voor je reactie ik trek wel een kabel mijn ouders gaan op vakantie maandag. En als die kabel na terugkomst daar ligt. Tja... Ze zullen er niets van zeggen en daarbij is het goedkoper. Want een nieuwe router is redelijk duur.

Comment

Graag gedaan hoor.
                    Even nog een tip, als je toch kabel gaat trekken die er een tijdje moet liggen, trek dan iets meer geld uit en neem gelijk een Cat6 of Cat6a netwerk kabel i.p.v. Cat5e, dan ben je gelijk een beetje op de toekomst voorbereid.
                    Greetings, Black Tiger

Comment

Graag gedaan hoor.
                      Even nog een tip, als je toch kabel gaat trekken die er een tijdje moet liggen, trek dan iets meer geld uit en neem gelijk een Cat6 netwerk kabel i.p.v. Cat5e, dan ben je gelijk een beetje op de toekomst voorbereid.
                      Inderdaad ik was naar het verschil aan het googlen, maar het werd onduidelijk toen er ook nog een Cat7 bleek te zijn, maar met de 6 zit ik dus goed? Zijn ze overigens makkelijk in te korten ik weet niet hoe groot ik nodig heb. Maar liever teveel dan te weinig dus 20-25 meter denk ik toch wel aan.

Comment

Cat 7 is misschien nog beter dan Cat6a, durf ik verder geen uitspraken over te doen. Hier ligt nog overal cat5e in huis, waar overigens ook grotendeels een gigabit netwerk op is aangesloten.
                        Als ik jou was zou ik bij een electronica- of computerwinkel even de stijfheid van die kabels gaan voelen.
                        Inkorten moet mogelijk zijn. Cat5e kun je immers ook inkorten en dan zelf een stekker er op zetten, moet je wel een UTP tang voor hebben. Je kunt inderdaad beter een paar meter teveel dan te weinig hebben.
                        Greetings, Black Tiger

Comment

Nog een aanvullinkje v.w.b. cat7... controleer voor de zekerheid of je netwerkkaart dat aan kan. Vermoedelijk wel, maar gezien ik nog geen ervaring met Cat7 heb is mij ook nog niet bekend of daar verschillen in zitten.
                          Greetings, Black Tiger

Comment

Working...
                          X