Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extern IP geeft geen toegang tot lokale PC

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Extern IP geeft geen toegang tot lokale PC

Oorspronkelijk geplaatst door xeross Bekijk Berichten
    Hey,

Ik heb hier een server draaien in mijn netwerk. Hierop draaien onder andere een FTP en webserver.

Nou is het probleem dat PC's binnen het LAN netwerk deze PC niet kunnen bereiken met mijn externe IP adres. Ja ik heb mijn poorten correct geforward want iedereen kan er al jaren vanaf buitenaf op.

Ik heb een Sitecom WL-312 router en ik vermoed dat deze de pakketten gewoon niet doorlaat, maar ik heb geen idee waar deze instelling zou moeten zitten en of deze er überhaupt wel is.

Ik heb tot nu toe altijd een DNS server gedraait voor lokale PCs maar dit is nogal onhandig als ik elke domeinnaam die ik heb daarin moet toevoegen/aanpassen als er iets verandert op de externe nameserver.

Nu dacht ik laat ik een manier vinden om alle aanvragen naar mijn externe IP adres te redirecten, maar kan hier voor windows niks over vinden.

Dus nu mijn vraag, weet iemand een oplossing of weet iemand hoe ik het IP adres kan redirecten.

Bedankt, Xeross

Hee, ik heb hetzelfde probleem met mijn vps, hij staat bij mij achter en ik kan er met het externe ip niet op maar met het interne ip wel. Mijn vraag is: Hoe heb jij dit gefixt. mail me aub ik heb dit erg hard nodig [email protected]
    Last edited by Eagle Creek; 23-06-13, 15:48.

Hallo Ibart,

Om antwoord te kunnen geven op je vraag hebben we meer kennis van je netwerk nodig.
    In de regel is het zo dat je de benodigde poorten doorstuurt vanaf je router en dan ben je klaar.

Indien je dit al gedaan hebt, laat ons dan weten:
    - Wat is je netwerkconfiguratie (hoe ziet deze eruit, een simpele tekening helpt)?
    - Wat is de pc-configuratie (wat bedoel je met VPS, gaat het om een virtuele machine op een gedeelde host, etc)?
    - Wat probeer te je te delen? Een website, FTP, games, etc?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Ter informatie. Een dergelijk probleem hoeft niet altijd aan je router of modem te liggen maar kan ook aan je provider liggen.
      Van mijn tijd bij Online weet ik nog goed dat zij geen nat-loopback ondersteunden (zo noemt men dat officiëel), althans toen met de Livebox modems.
      Bij sommige modem/routers kun je dit apart aanzetten.

Wil je intern je ftp of webserver bereiken, kun je gewoon het beste interne ip adressen nemen.

Wil je echt van buiten en lukt het niet zoals in sommige bovengenoemde gevallen, neem dan een gratis no-ip.org adres of ofzoiets.
      Bijvoorbeeld pietje.no-ip.org en dan forwarden naar bijv. 192.168.10.12 als daar je server op zit.
      Heb je geen nat-loopback, dan kun je dit intern wel weer gebruiken middels de hosts file van windows:
      pietje.dyndns.org 192.168.10.12
      dan wel even netwerk of pc herstarten zodat de hosts file ook gebruikt gaat worden. Dat wil nog wel eens helpen, echter niet als nat-loopback niet door je modem of provider ondersteunt wordt.

Dat zijn een aantal eenvoudige tips die het nat-loopback probleem kunnen oplossen.

Uiteraard staat dit allemaal los van de benodigde port-forwards die je ook zult moeten maken. Daarom is het altijd belangrijk als je een vraag over netwerk hebt, dat je al zoveel mogelijk informatie (met name de info die Eagle Creek vroeg) in je vraag erbij zet.
      Greetings, Black Tiger

Comment

Ter informatie. Een dergelijk probleem hoeft niet altijd aan je router of modem te liggen maar kan ook aan je provider liggen.
        Van mijn tijd bij Online weet ik nog goed dat zij geen nat-loopback ondersteunden (zo noemt men dat officiëel), althans toen met de Livebox modems.
        Bij sommige modem/routers kun je dit apart aanzetten.
        Huh?

Maar dan ligt het toch wél aan de modem / router ? Alleen spreek jij nu over het apparaat dat door de provider is geleverd.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Hoi,

Wij hebben een KPN router met een stuk of 4 apple versterkers erbij.
          Wij hebben ook best veel poorten open staan, ook game poorten staan open.
          Mijn VPS staat thuis, met het interne ip (192.168.*.*) doet hij het zonder problemen, maar zodra ik met het huis ip (82.**.***.**) erop ga werkt hij niet meer. Dit is ook zo bij mijn website www.vippohotel.nl. Ik kan er niet op omdat hij mij niet naar de apache op de VPS stuurt..

MVG
          Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
            Huh?
            Maar dan ligt het toch wél aan de modem / router ? Alleen spreek jij nu over het apparaat dat door de provider is geleverd.
            Eigenlijk bedoelde ik dat voorbeeld meer om de tijdgeest aan te geven van toen ik bij Online zat, had misschien beter kunnen zeggen "ten tijde van Wanadoo en Orange".

Feitelijk ligt het inderdaad dan ook aan de modem, dat klopt. Maar ik zeg liever provider omdat die verantwoordelijk is voor de firmware die er in gaat en dus ook de beperkingen.
            Probleem was dat als je een eigen modem ging gebruiken, je telefonie van Online niet meer werkte want die gegevens kreeg je niet (geen idee hoe dat nu is).
            Het modem wat daarna kwam kon het ook niet, gewoon net als bij de Livebox door de firmware die Online er in stopt.
            Schijnt nu wel te kunnen middels een truukje, via telnet wat iptables (firewall) regels aanpassen.
            Alleen gaan de meeste mensen geen truukjes via telnet doen met de door de provider beschikbaar gestelde modem, of het provider modem omwisselen om nat-loopback functionaliteit te hebben.

@Ibart:
            Dat je vippohotel niet kunt bereiken kan ik me voorstellen, die staat momenteel naar 2 A-records bij cloudflare in Amerika, dus wijst niet naar jouw thuis ip op 82.x.x.x.

Die KPN router kun je wel een forward van instellen, maar die Apple dingen zegt mij niets, zijn dat alleen versterkers of hebben die ook eigen ip adressen of wat is dat precies voor apparatuur? Want die moeten de forwards wel doorlaten uiteraard.

Gaat het om poort 80 van de VPS? Dus de apache webserver? Ik neem aan dat je wel poort 80 hebt geforward naar het 192.168.x.x adres van de VPS. Heb je dat ip adres van de VPS statisch vastgelegd? Of krijgt hij dat via dhcp toegewezen?
            Greetings, Black Tiger

Comment

Die apple versterkers zijn er om overal in het huis internet te krijgen en ook bij mijn oma 2deuren verder. Hun hebben niet hetzelfde ip, en alle porten zijn open omdat andere mensen we wel op kunnen dus alles staat open, ik laat maandag wel mijn oom naar kijken over die A-record wat jij al zei

Comment

Oke prima, die A records zitten in de DNS.

Als de versterkers niet in dezelfde ip range zitten zou dat problemen kunnen opleveren. Uitgaand, zodat je van internet gebruikt kunt maken, is namelijk heel iets anders dan inkomend. Dat iedereen van internet gebruik kan maken wil dus helemaal niet zeggen dat er poorten open staan.
                Daarnaast is niet alleen de ip range van belang maar kan ook het subnetmasker invloed hebben als er andere ip ranges gebruikt worden onderweg. En de firewall op de server machine uiteraard.

Je schrijft trouwens dat je VPS thuis staat. Bedoeld je echt VPS of is het toch een dedicated server? Want een VPS is eigenlijk een onderdeel van een server die onderverdeeld is in allerlei kleine servers, VPS genaamd. En dat is ook weer een verschil.
                Greetings, Black Tiger

Comment

k dacht dat je route zou kunnen gebruiken zoals het hosts bestand, maar dan met 2 ip adressen ipv. ip-adres + hostname.
                  Nee dat niet, wat je wel kunt proberen is een hostnaam te gebruiken van bijv. no-ip.org dat is gratis.

Wil je echt van buiten en lukt het niet zoals in sommige bovengenoemde gevallen, neem dan een gratis no-ip.org adres of ofzoiets.
                  Bijvoorbeeld pietje.no-ip.org en dan forwarden naar bijv. 192.168.10.12 als daar je server op zit.
                  Heb je geen nat-loopback, dan kun je dit intern wel weer gebruiken middels de hosts file van windows:
                  pietje.dyndns.org 192.168.10.12
                  dan wel even netwerk of pc herstarten zodat de hosts file ook gebruikt gaat worden.
                  Feitelijk gaat je eigen verbinding dan niet meer naar buiten maar wordt je intern ip gebruikt. Van buitenaf is echter wel diezelfde hostnaam ook te gebruiken en hoeft men niet je ip te onthouden maar een naam, da's makkelijker.
                  Greetings, Black Tiger

Comment

Working...
                  X