Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diefstalpreventie

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Diefstalpreventie

Onlangs is er bij mij ingebroken en dat doet toch wat met een mens.
    Je krijgt dan ook de vreemdste ideeën. Ik dacht bijv. aan het volgende:
    Ten eerste: kan de ingebouwde camera in een laptop fungeren als veiligheidscamera? Die camera maakt dan beelden en mochten er nog eens dieven binnen geraken dan worden ze gefilmd en kan je met die beelden naar de politie.
    En ten tweede: is het dan ook mogelijk om op afstand (je zit bv aan zee) in te loggen (via je tablet of iphone) op je laptop thuis terwijl die ingebouwde camera in je laptop aan staat en je living op dat moment aan het filmen is, zodat je via je tablet of iphone live beelden te zien krijgt. Of is dat allemaal niet mogelijk?

Hallo Pascal123,

Ten eerste, je laptop gebruiken als beveiligingscamera is niet erg slim want een inbreker die laat naar mijn mening een laptop niet staan.
    Een betere optie zou een kleine camera kunnen zijn met software eraan verbonden om de beelden te kunnen bekijken.

Ten tweede, Om op afstand in een andere pc te kunnen inloggen, kun je een RDP (Remote Desktop) sessie maken naar de desbetreffende pc / laptop.

PS: Een camera met software die je op je eigen laptop kunt installeren is het beste naar mijn mening, Zo kun je wellicht alles in de gaten houden en alle beelden terug zien.

Comment

Merci voor de info!

Mijn laptop, gsm én gps hebben ze wel degelijk laten liggen terwijl het allemaal voor het grijpen lag. De politie wist mij te vertellen dat ze die dingen vaak niet meer mee nemen omdat ze eens ze die toestellen gebruiken op te sporen zijn. Ze waren blijkbaar op zoek naar juwelen, kledij en cash geld wat erop wijst dat het om een Oost-Europese zigeunerbende zou gaan.

Comment

Dat klopt, die dingen zijn inderdaad te traceren, echter zijn er wel mogelijkheden om deze niet traceerbaar te maken.
        Bijvoorbeeld bij een GSM hoef je maar de Sim-kaart eruit te halen en telefoon uitzetten.
        Maar goed ik blijf bij mijn antwoord dat het niet slim is om een laptop als beveiligingscamera te gebruiken.

Het beste is dat je een klein / groot camera ergens neer plant waar het slecht te zien is voor inbrekers, Het software installeren voor de camera en je kunt alles live zien en daarbij ook nog eens alle beelden opslaan voor als bewijs.

Comment

een laptop gebruik als camera is niet handig
          als je dat ding 24/7 aan laat staan staat de harde schijf na een dag al vol en zul je iedere dag alles moeten wissen enzo wat allemaal weer een hoop extra werk geeft. je kan beter een ip bewakings camera kopen
          die hebben veel mogelijkheden. bijvoorbeeld kunnen ze 24/7 filmen maar sommigen kan je ook instellen dat ze pas gaan filmen als ze beweging detecteren. sommigen kan je zelfs instellen dat als ze op een bepaalde tijd beweging detecteren ze je een sms/mail sturen en je de beelden via je smartphone kan beijken

edit
          even een voorbeeldje:
          http://dx.com/p/standalone-ip-wirele...t-motors-26358
          deze heeft ook nightvision en als hij beweging detecteerd stuurt hij je een email met een foto zodat je kan zien wie er in huis is. nou is dit wel dealextreme met alleen maar chinese spullen dus ik zou eerst even kijken of je dat hier in nederland ook kan vinden
          Last edited by christian1122; 15-07-13, 14:01.

Comment

Working...
          X