Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mozilla Firefox opent niet meer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mozilla Firefox opent niet meer

Hallo,

Gisteren verwijderde ik het programma Tune up van mijn laptop en sindsdien werkt Firefox niet meer (geen idee of er een verband is, maar wel toevallig). Elke keer krijg ik nu de melding:

Kan het bestand C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\Firefox.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.

Heb de browser diverse keren opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt en mijn computerkennis is van een dusdanig niveau dat ik geen idee heb hoe ik dit moet verhelpen.

Hulp is dus gewenst ! Dank alvast,

Lars.

Om te weten over welk systeem we hier praten, doe even het volgende:
    .
    • Download E-Profile naar je bureaublad
    • Unzip het (rechtsklikken en Uitpakken... kiezen)
    • In de map "E-Profile" rechtsklik je op E-Profile.exe en selecteer je Als administrator uitvoeren...
    • Het scannen zal ingezet worden
    • Klik op "Make a log" en post de tekst in je volgend bericht.

.
    Meer info over E-Profile vind je hier.
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

E-Profile 1.0.0.1 © 2012 Onsia Patrick (Emphyrio)
      Download at E Dev
      Log made on : 15-8-2013 00:11:59

Windows 7 Home Premium Service Pack 1 ( 64 bits )
      ---------------------------------------------------
      GenuineIntel Intel64 Family 6 Model 23 Stepping 10
      Pentium(R) Dual-Core CPU T4300 @ 2.10GHz
      Mobo...: Hewlett-Packard
      Model..: Compaq Presario CQ61 Notebook PC
      RAM....: 4096 MegaBytes = 4 GigaBytes
      VID....: Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
      DRIVERS
      C:\ Fixed - NTFS - 285 Gb (Free : 39279 Mb / 38 Gb )
      D:\ RECOVERY Fixed - NTFS - 12 Gb (Free : 2167 Mb / 2 Gb )

Comment

Kan je eens even checken of FF wel degelijk in de map C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox staat?

Comment

Click image for larger version

Name:	mf.PNG
Views:	1
Size:	73,2 KB
ID:	1067206

Dat is dus het vreemde, het programma staat gewoon in het lijstje.

Comment

Aanklikken heeft dus dit effect:

Click image for larger version

Name:	mf.PNG
Views:	1
Size:	86,5 KB
ID:	1067207

Comment

Kan je naar een eerder gemaakt herstelpunt gaan?

Comment

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Ik krijg slechts 1 herstelpunt aangeboden en die is van erna.
                Last edited by magnuspi; 15-08-13, 14:48.

Comment

Ik zou toch even laten testen op malware, want dit is een ongewone situatie.
                  Hiervoor maak je best een topic aan in de Hulp bij Virusinfecties sectie.

Comment

Ik heb er al 2x een scan overheen gegooid, maar niks ongewoons gevonden. Internet explorer en Google Chrome draaien wel probleemloos. Heel eigenaardig allemaal. Ik ga maandag even je advies opvolgen, misschien dat iemand anders het licht ziet. Nu tijd voor Lowlands. In ieder geval bedankt voor de moeite.

Comment

Graag gedaan

Comment

Hallo Lars,

Als ik het goed begrijp staat Firefox.exe wel in de opgegeven map; correct? De foutmelding die je hebt bijgevoegd kan ik momenteel helaas niet zien; kun je die ook uittypen?

Als je Firefox op een andere locatie installeert, start deze dan wel?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Firefox staat in de opgegeven map, maar als ik de icoon aanklik dan krijg ik altijd deze melding:

Kan het bestand C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\Firefox.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.

Wat moet ik doen als ik het op een andere locatie wil installeren, want heb net wel wat geprobeerd, maar zonder resultaat.

Comment

Verwijder handmatig FF.

Verwijder de Firefox-installatie map die je hier kunt vinden, standaard: C:\Program Files\Mozilla Firefox of, op 64-bits Windows, C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox. (Maak eventueel eerst een back-up van de "plugins" submap, zodat je deze later kunt herstellen als je van plan bent FF op opnieuw te installeren .)

Verwijder de Firefox-map met tijdelijke gegevens (* mfl bestanden, cache en updates.), hieronder vermeld. (Belangrijk: Verwijder alleen de hieronder vermelde mappen. (Verwijderen van de verkeerde map zal je gebruikersprofiel gegevens verwijderen!)

1. Windows 7/Vista: * %LocalAppData% \ Mozilla \ Firefox
                            2. Windows 7/Vista: %LocalAppData% \ VirtualStore map \ Program Files \ Mozilla Firefox
                            (als het bestaat)

Verwijder indien nodig de "Mozilla Firefox" snelkoppelingen in het Windows Start - menu Programma door rechts te klikken en het verwijderen van items.
                            Download en installeer Firefox opnieuw.

* %LocalAppData%= C:\Users\{user}\AppData\Local
                            Last edited by dorado; 05-11-13, 07:06. Reden: stijl & schrijfwijze gewijzigd

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Gedaan. Firefox is back on track. Dank !

Comment

Working...
                              X