Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Internet en Netwerk traag

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Internet en Netwerk traag

L.S.

Dacht virus o.i.d. te hebben en via PCHELPER hulp gekregen: http://pchelper.nl/hulp-bij-malware-...t-traag-58301/
    Dit lijkt/blijkt uiteindelijk niet het geval.

Alvorens hier bij nucia nieuw onderwerp te starten heb ik Vista opnieuw op m'n pc geïnstalleerd.
    En passant heb ik ook nog diverse Malware-detecties gedownload gehad, alsmede registry-cleaners.
    Maar performance van de PC blijft inconsistent: de ene keer is internet/verkenner wel OK, andere keer niet.

Wellicht handig te vermelden dat ik gebruik maak van
    * Glasvezel, KPN-Experia
    * NAS-server, waar alle data (documenten, foto's etc.) op staan.
    Bij andere apparatuur in huis (3 laptops, 1 tablet) werkt internet + verbinding met NAS prima.

PC (desktop) met problemen had ik voorheen zo ingericht dat MijnDocumenten, MijnAfbeeldingen etc. in de Start-knop links onderin RECHTSTREEKS naar de NAS-server verwezen. Had op enig moment idee dat dit conflicteerde met de verwijzingen op de C-schijf naar MijnDocumenten etc. Toen ben ik gaan 'rommelen' met verwijzingen e.d. Met overnieuw installeren Vista zijn deze verwijzingen er niet meer, maar de problemen nog wel.
    Zelf heb ik het idee dat in het 'hart' van m'n PC (registry) de boel danig in de war is.

Wat zijn de problemen/symptomen:
    * Internet: soms als ik de PC heb aangezet, werkt internet 'normaal'. Andere keren heeft-ie heel veel problemen om bijv. NU.nl te openen (lukt ene keer na lange tijd, andere keer geeft-ie verbindingsproblemen)
    * Verkenner: soms kan ik 'gewoon' bij m'n bestanden op de NAS. De andere keren heeft-ie moeite om de NAS-server te 'vinden'. Opent-ie pas na heel lange tijd het gewenste bestand. Andere keer geeft-ie aan dat er verbindingsproblemen zijn.

Niet 1-2-3 te zeggen, omdat vele oorzaken ten grondslag kunnen liggen aan dit vraagstuk.

Check eens of de stuurprogramma's incompatibel of verouderd zijn omdat zij vertraging, bevriezing & blauwe schermen kunnen veroorzaken. Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

De PC die ik heb, is (ca. 2005) samengesteld door een kennis. Die kennis is - helaas - niet meer voorhanden.
      Ik heb, bijvoorbeeld, een ASUS P5K-moederbord.
      Op je overzicht bij ASUS gekeken, maar..... hoe kom ik er achter of er updates voor de diverse (sub)onderdelen zijn ?

Comment

Door bv. hier naar toe te surfen &
        • Automatische modeldetectie,
        • Zelf model kiezen of
        • Zoeken op serienummer

te gebruiken..

Comment

De download-pagina heb ik gevonden, maar twijfel.....moet ik van elk onderstaand item de update(s) downloaden en installeren (daar waar het gaat om 32bit Vista) ???

Qualified Vendor List (1)
          BIOS (11)
          BIOS-Utilities (3)
          Chipset (2)
          ATK (1)
          AUDIO (3)
          LAN (1)
          RAID (1)
          Utilities (7)
          Handleiding (17)

Comment

Ik zou de volgende updates downloaden & installeren:
            Chipset (2)
            ATK (1)
            LAN (1)

Maar voordat je dat doet, maak dan eerst een backup van je huidige drivers
            Een eenvoudige manier om van de stuurprogramma's op je systeem een backup te maken is Drivermax te gebruiken. Het programma kun je hier downloaden.
            Kies na het opstarten van het programma Driver backup and restore.

Comment

Heeft even geduurd. Probeerde gisteravond (18-08) downloads van ASUS-site te halen maar ASUS-site en/of mijn internet was erg traag.
              Vandaag (19-08) Updates van Chipset / ATK / LAN gedownloaded, uitgepakt en geïnstalleerd.
              Echter.........van de regen in de drup.
              Internet: geprobeerd NU.nl te openen. Na ca. 2 min. windows-melding: 'De webpagina kan niet worden weergegeven'. Button 'zoeken naar oplossing': er zijn geen problemen.
              Netwerk: navigatie naar de NAS-server gaat heeeeeeel traag. Als ik via Start/Netwerk kijk, dan zie ik de NAS. Klik ik op icoon van NAS, dan zie ik ook de (namen) van de diverse mappen. Als ik op een willekeurige map klik, dan gebeurt er een tijdje (enkele minuten) niets.
              Uiteindelijk zie ik dan de mappen Afbeeldingen, Documenten, Muziek etc.
              Openen van (bijv.) map Documenten duurt ook weer heel lang.
              Ik zie wel in de adresbalk van de verkenner dat deze steeds een stukje groener wordt, maar uiteindelijk komt de windows-melding dat het opgegeven adres niet toegankelijk is en mogelijk te wijten is aan machtigingen.

Comment

In dat geval is het misschien beter om de restorefunctie van DriverMax te gebruiken, zoals ik je niet voor niets geadviseerd hebt. Ik hoop dat je iets hebt aan onderstaande oplossingen n.a.v. jouw probleem:
                Oorspronkelijk geplaatst door paul-e
                Internet: geprobeerd NU.nl te openen. Na ca. 2 min. windows-melding: 'De webpagina kan niet worden weergegeven'. Button 'zoeken naar oplossing': er zijn geen problemen.
                HTTP 403, Deze webpagina kan niet worden weergegeven
                Internet Explorer kan verbinding met de website maken, maar de webpagina kan niet in Internet Explorer worden weergegeven. Deze fout kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaken zijn:
                1. De beheerder van de website moet u machtigingen verlenen om de pagina weer te geven of de webserver accepteert geen aanvragen voor openbare webpagina's. Als u toegang tot deze website moet hebben, neemt u contact op met de beheerder van de website.
                2. De webpagina die u wilt bekijken wordt gegenereerd door een programma, zoals een winkelwagen- of zoekmachine, en de map op de server waarin het programma zich bevindt, is niet goed geconfigureerd door de beheerder van de website.
                3. U hebt een basiswebadres (bijvoorbeeld www.voorbeeld.com) getypt, maar de website heeft geen standaardwebpagina (zoals index.htm of default.html). Bovendien kunnen bestanden die zich in een map van de website bevinden niet worden weergegeven.

Oplossing: Controleer of u het juiste adres hebt. Als het een koppeling is, is deze mogelijk verouderd en niet meer beschikbaar op de website.

HTTP 405, Kan de pagina niet weergeven

Internet Explorer kan verbinding met de website maken, maar de inhoud van de webpagina kan niet naar de computer worden gedownload. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door de manier waarop de webpagina is geprogrammeerd. Oplossing: Helaas is dit een probleem van de website waaraan u zelf weinig kunt doen, tenzij u de webmaster bent. U kunt het later opnieuw proberen om te kijken of het probleem is verholpen. Als het een site is die u vaak bezoekt zonder dat zich problemen voordoen, kunt u ook contact met de eigenaar van de website opnemen.

HTTP 500, Kan de pagina niet weergeven

De webpagina kan niet worden weergegeven vanwege een probleem met de server van de website die u bezoekt. Deze fout treedt vaak op als er websiteonderhoud plaatsvindt of vanwege een programmeerfout op interactieve websites die gebruikmaken van scripts. Oplossing: Helaas is dit een probleem van de website waaraan u zelf weinig kunt doen, tenzij u de webmaster bent. U kunt het later opnieuw proberen om te kijken of het probleem is verholpen. Als de problemen zich blijven voordoen en als het een site is die u vaak bezoekt zonder dat zich problemen voordoen, kunt u ook contact met de eigenaar van de website opnemen.

HTTP 501 of 505, Kan de webpagina niet weergeven
                Fout 501 (HTTP 501 - Niet geïmplementeerd) geeft aan dat de website die u bezoekt niet is ingesteld voor het weergeven van de inhoud die door uw browser wordt aangevraagd. Fout 505 (HTTP 505 - Versie wordt niet ondersteund) geeft aan dat de website geen ondersteuning biedt voor de versie van het HTTP-protocol die de browser gebruikt (meestal HTTP/1.1) om de webpagina aan te vragen. Oplossing: Deze fouten kunnen optreden als u HTTP 1.1 hebt ingeschakeld.
                1. Klik op Internetopties in het menu Extra
                2. klik vervolgens op de tab Geavanceerd
                3. Schuif onder Instellingen naar beneden naar het gedeelte Instellingen voor HTTP 1.1
                4. Schakel de selectievakjes voor "HTTP 1.1 gebruiken" uit

Deze fouten kunnen ook optreden als een product van een andere fabrikant een goede werking van Internet Explorer verhinderd. Sluit alle programma's af en probeer de webpagina vervolgens opnieuw te openen.
                Bron
                Last edited by dorado; 19-08-13, 11:25.

Comment

Volg ook deze instructies:

1. Als je een router of powerline adapter gebruikt, koppel deze dan af en zorg voor een rechtstreekse verbinding met een UTP-kabel tussen je computer en kabelmodem. Vergeet niet het kabelmodem een herstart te geven door de stroom tien seconden te onderbreken
                  2. Schakel op je computer software zoals P2P-programma’s, torrentsoftware en downloadmanagers uit
                  3. Ga naar snelheidscheck en voer een snelheidsmeting uit. Bij het uitvoeren van deze snelheidsmeting ziet je je download- en uploadsnelheid en de pingtijd. Noteer deze.
                  4. Als u de internetsnelheid niet haalt die bij jouw abonnement hoort na uitvoeren van bovenstaande stappen stuur dan een e-mail aan [email protected]. Vermeld daarin wat je gedaan heeft en de door jouw geconstateerde upload- en download snelheid en de pingtijd.
                  5. Haal je met een rechtstreekse verbinding tussen computer en kabelmodem wel de internetsnelheid die bij jow abonnement hoort dan wordt de traagheid veroorzaakt door software op jouw computer (welke je voor deze test heeft uitgeschakeld) of door uw router of powerline adapter. Probeer de problemen zelf op te lossen of zoek contact met de leverancier van het product.

Opmerking 1:
                  Als je met de snelheidscheck de snelheid haalt die bij jouw abonnement hoort maar met andere downloads buiten het netwerk toch problemen ervaart, kan dit verschillende oorzaken hebben. Een aantal factoren zijn onder andere de locatie waar de andere persoon zich fysiek bevindt, de route die gevolgd wordt en de kwaliteit van het netwerk, de snelheid, en verbinding aan de andere zijde.

Opmerking 2:
                  Internetsnelheden worden door providers uitgedrukt in de eenheid “megabit per seconde” (Mbps). Als je dit getal deelt door 8 krijg je megabytes per seconde (MBps). Dus als u een internetabonnement heeft met een downloadsnelheid van 20 Mbps staat dit gelijk aan 2,5 MBps.

Een website waar je de eenheden kunt omrekenen zijn:

Comment

Drivers restored....terug naar waar ik gestart was met dit topic.

Mijn 'problemen' betreffen EN Internet EN NAS-server.
                    Ik zit op glasvezel, provider is KPN, abo =s 50 down en 50 up
                    Experia-box en NAS-server staan in meter-kast (=achter voordeur)
                    De desktop waar ik het over heb is bekabeld (want op 1e verdieping in uiterste hoek van huis = slechte wifi-ontvangst)
                    Heb 'ns de speedtest uitgevoerd: ping = 7, down = 30, up = 15 (= gemiddelde van een paar keer testen)
                    Nu komt de 'grap'.
                    In desktop op 1e verdieping heb ik een Wireless 802.11n USB adapater gedaan en overgeschakeld naar wifi
                    Speedtest: ping = 5, down = 45, up = 45

Ik heb niet het idee dat het in de utp-kabel zit. Eerder denk aan de LAN-software cq instellingen o.i.d.

Enige suggesties / ideeen ?

Comment

Instellingen staan meestal gelijk goed hoor. Nee, ik verwacht dat het in andere applicaties ligt.
                      Doe daarom de bandbreedte-slurp test.

Comment

Vanochtend (20-08) opeens helemaal geen internet (Op Desktop, wel op laptop).
                        Tijdje mee bezig geweest; zonder succes.
                        Probleem even gelaten voor wat het is.

Nu, ca. 3 uur later, Desktop aangezet.
                        Utp-kabel er in en hup: internet.
                        Speedtest: ping: 4, down: 49, up: 49
                        Geen idee hoe/waarom nu 'opeens' weer (ogenschijnlijk) OK.

Ga dit paar dagen aankijken en zal dan terugkoppelen wat de status is.

Comment

Working...
                        X