Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met nieuwe router; wel haperig internet, kan de routerpagina niet bekijken

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen met nieuwe router; wel haperig internet, kan de routerpagina niet bekijken

Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe router voor een studentenkamer proberen aan te sluiten. Er komt een internetkabel uit de muur, deze heb ik achterin de router gestoken, en een andere kabel vanuit de router naar de laptop en de router in het stopcontact.
    Dit zorgde ervoor dat er draadloos internet is en via de kabel wat in principe werkt.
    Maar als ik bijvoorbeeld mijn laptop aanzet en skype opent, en met de kabel verbonden bent. Dan na enige tijd wordt de verbinding verbroken en enkele seconde later ben ik weer ingelogd. Hetzelfde is met andere programmas of websites, soms werkt hij voor een paar seconde niet en daarna gaat het weer goed.

Daarnaast kan ik ook de pagina van de router; 192.168.1.1 niet bekijken, als ik dit proberen zegt hij simpelweg webpagina niet gevonden.
    Bij de router zat ook een cd, maar dat resulteert in

dubbelklikken met de netwerkverbinding geeft ik heb ook geprobeerd al deze getallen te bezoeken (ik dacht dat misschien een van deze de router pagina zou zijn), maar ook al deze kunnen niet gevonden worden.

Meestal moet je het modem ook resetten als je een router tussenplaatst, nu had je het over een "draad uit een muur"
    die gaat vast ook ergens in een muur vanuit het modem, ik zou dat eerst eens gaan zoeken. ( in de buurt van het isra-punt misschien )
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Daarnaast kan ik ook de pagina van de router; 192.168.1.1 niet bekijken
      Dat klopt.

Uit je screenshot is te halen dat jouw laptop het IP 145.120.x.x. heeft. Dat is een heel ander netwerk dan de router en daarom kun je er niet mee communiceren.
      Daar zal ook je probleem zitten mbt wegvallen vermoed ik: de DNS-servers zitten ook niet op datzelfde netwerk.

Het beste configureer je dus eerst de router op de juiste manier en daarna hang je hem "erin".

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Hallo,
        bedankt voor de reacties.
        Ik kan de router loskoppelen en meenemen maar een ander netwerk waar ik hem wel kan configureren, maar kan ik hier dan alleen netwerknaam, wachtwoord veranderen etc?
        Of. kan ik ook de router op het 145.120. . netwerk krijgen / iets aanpassen waardoor de haperingen verminderen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Salveros Bekijk Berichten
          Er komt een internetkabel uit de muur ...
          Bedoel je een ethernet kabel?
          http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethernet

Dan is er waarschijnlijk al een modem met kabels naar de verschillende studentenkamers.

De DHCP lease is heel kort: 119 seconden!
          Dan ben je de verbinding inderdaad snel weer kwijt.

Als er al een modem is, dan heeft die al een dhcp server, je zou dan het beste de dhcp van de router uit kunnen zetten. Zodat de router een (draadloze) switch wordt.

Dat instellen kun je het beste doen zonder dat de router met de kabel-uit-de-muur is verbonden maar wel met een kabel in je laptop.

Voor de router kun je dan ook nog 192.168.2.1 proberen in te stellen ipv 192.168.1.1

Comment

Working...
          X