Mijn modem staat in de huiskamer en van daar loopt een llan (?) kabel naar mijn studio, waar mijn computer staat. Die zit in mijn computer voor Internet. Mijn WiFi rijkt echter niet zo ver, dus kan ik daar mijn laptop niet gebruiken. Nu heb ik nog een modem liggen van Belgacom: Sagem. Nu zou ik die graag als tussenmodem gebruiken, waarop ik dan WiFi heb voor mijn laptop en mijn desktop gewoon met een kabelverbinding werkt? Waar sluit ik de binnenkomende llan kabel dan aan? Op alle handleidingen die ik op het net vind, wordt de modem aangesloten vanaf de telefoonlijn. Maar in mijn studio heb ik geen telefoonlijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tussenmodem
Collapse
X
-
Beste Theo,
Ik denk dat dat helaas niet gaat. Het Belgacom-apparaat is een modem-router combinatie. Er zit een modem ingebouwd, wat dus de telefoonlijn (ADSL) omzet in een internetsignaal, wat daarna wordt gesplitst in (eventueel) meerdere internetpoorten en een Wi-Fi signaal. Echter zoek jij alleen de router, om een al bestaande internetverbinding op te breken in meerdere internetpoorten en een Wi-Fi signaal. Dit kan alleen met een router, welke als inkomend signaal een RJ45 (een normale internetkabel) aansluiting gebruiken. Hiervoor kan de Belgacom niet worden gebruikt.
Als je toch graag een sterker Wi-Fi signaal wil hebben in je studio, moet je daar dus een nieuwe router voor aanschaffen. Dat hoeft niet duur te zijn. Hier kun je er meerdere vinden: http://tweakers.net/categorie/560/mo...Rwh6JSrV1tYCAA- Citaat
Comment