Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Firefox profiel

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Firefox profiel

Ben overgegaan naar Windows 7 (had XP) en wil Firefox weer als mijn standaard browser gebruiken. Heb deze inmiddels uiteraard weer geïnstalleerd. Had natuurlijk al veel favorieten die ik d.m.v. een Mozbackup (zo heet het programmaatje) wil terugzetten. Heb de back-up op een aparte schijf staan:
    ...Firefox 27.0.1 (nl) - 2014-02-18.pcv maar krijg nu steeds de melding dit geen goede file zou zijn. Toch heb ik die ook gemaakt met Maxbackup. Omdat ik wel heel veel favorieten had in m'n oude Firefox zou het fijn zijn deze weer terug te zetten i.p.v. alles weer opnieuw aan te maken...
    Wie kan mij helpen? Wat doe ik verkeerd?
    sigpic

Ik weet niet of je nog een back-up hebt van je oude xp-installatie.

Zo ja, dan kun de de "Mozilla map" uit de applicationdata map kopiëren en deze plaatsen in de map applicationdata van Windows 7.
    Dan heb je alle instellingen, addons en bladwijzers precies hetzelfde als je had op XP.

Comment

Ik heb bij m'n back-ups een file gevonden met de naam firefox 19.0.2 (nl) - 2013-04-13.pvc
      Dit moet een back-up zijn van mijn favorieten uit XP maar kan deze d.m.v. het programmaatje MozBackup niet terug zetten. Dit programmaatje werkt altijd perfect om de favorieten te back-uppen en weer terug te zetten. Misschien nu niet omdat ik de data in XP heb geback-upt en probeer terug te zetten in Windows 7?
      Hoe en waar kan ik deze file neerzetten zodat Firefox deze herkent?
      sigpic

Comment

Probeer eens de laatste versie van Mozbackup.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Deze versie werkt prima en geeft geen foutmelding zoals mijn oude versie.
          Echter, na het installeren van de file firefox 19.0.2 (nl) - 2013-04-13.pvc (die 32.998 kb groot is) gebeurt er in Firefox niets. Krijg na de installatie geen foutmelding. Doe ik wat fout?
          sigpic

Comment

1. Heb je uitgepakt naar de goede profielmap:
            C:\Users\{User}\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.standaard?
            (Het is imho nodig om eerst een nieuw profiel aan te maken (als voorbeeld hier standaard genoemd)

2. Dit doe je als volgt en je kunt hier tevens mee checken of het nieuwe profiel is opgestart:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
            Kopieer onderstaande code:
            @echo off
            cd "C:\Program Files\Mozilla Firefox"
            firefox -P

Ga naar Bestand - Opslaan als.
            Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
            Bij "Bestandsnaam" zet je:ffprofiel.bat.
            Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
            Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik ffprofiel.batAls administrator uitvoeren.

Maak hier een nieuw profiel aan nu in het te voorschijn komende venster & check of het nieuwe standaard profiel wordt opgestart...
            Last edited by dorado; 19-02-14, 16:38.

Comment

Gaat goed tot aan het bureaublad het file'tje ffprofiel.bat - met de rechtsklik ..als adm uitvoeren....
              Er komt een moment een DOS veldje op het scherm dat weer verdwijnt.
              Moet achter ffprofiel,bat ook de punt staan of maakt dat niet uit?
              sigpic

Comment

Leuker kan ik het niet maken..
                Lees nog eens goed de instructie...

Je kunt het ook handmatig doen.
                Klik op de [windowstoets & r] → typ: cmd
                typ: cd "C:\Program Files\Mozilla Firefox"
                typ: firefox -P
                Last edited by dorado; 20-02-14, 08:12.

Comment

Heb beiden geprobeerd maar het lukt niet wat ik heel jammer vindt.
                  Heb nu een ander antwoord gebruikt van iemand op deze site: Installeer deze addon in Firefox. Op beide machines. Na het herstarten van Firefox, staat er een schermpje in je scherm van Xmarks. Kijk daarop, dan komt er een 'popup', klik op next, en maak een nieuw account aan. [B]Dit hoeft maar 1x[B], zodra je op een andere pc met dezelfde addon zit, en weer inlogt, heb jij je bookmarks terug.
                  Echter, dit is ook niet de oplossing begrijp ik nu. Ik heb geen andere pc maar alleen een file met bookmarks die ik terug wil zetten in Firefox. Hoe krijg ik nu deze addon weer weg?
                  sigpic

Comment

Het lijkt mij een goed idee om eens af te spreken met Teamviewer. Wellicht kan dat vanavond, anders wordt het maandag. Welke uren schikken jou het best?
                    Last edited by dorado; 20-02-14, 17:52.

Comment

Die addon ben ik intussen wel kwijtgeraakt via Firefox.
                      Maar v.w.b. mijn bookmarks (favorieten) die ik heel graag terug zou willen in mijn huidige Firefox zou jouw voorstel mij wel uitkomen als je daar 'brood in ziet'. Dat wordt dan maandag 24 februari tussen 15.00 - 17.00 uur of tussen 18.00 en 18.30 uur. Laat het me weten... Ik begrijp dat ik het programma moet downloaden (Teamviewer). Laat me dan weten hoe en wat want ik ben een echte nietsweter...
                      sigpic

Comment

Zullen we dan maandag tussen 15u en 17u afspreken?

Om Teamviewer te gebruiken, doe dan het volgende:
                        Download Teamviewer.
                        Wanneer je je computer op afstand wilt laten bedienen, kies je bij installatie: Installeren om later op afstand te laten bedienen.
                        Wanneer je de computer van een ander op afstand wilt gaan bedienen, kies je bij installatie: Installeren.
                        Kies ook voor: privé/niet commercieel

Degene die zijn/haar computer op afstand wilt laten bedienen, dient de ID & wachtwoord aan de ander door te geven. Je kunt dit doen via een intern berichtje.

Comment

Is prima. Gaat dus om het herplaatsen van mijn favorieten in Firefox.
                          Zal het programmaatje Teamviewer downloaden en installeren en je het ID & wachtwoord laten weten.
                          Hoe lang is dit geldig? Direct na de sessie weer ongeldig maken?
                          En of het niet lukt of niet, ik ben blij met de support en zal een donatie overmaken.
                          Als je mij via [email protected] je telefoonnummer geeft dan bel ik jou omstreeks 15.00 uur
                          Heb inmiddels Teamviewer gereed staan..
                          Last edited by Pejovi; 21-02-14, 17:15.
                          sigpic

Comment

Die ID & wachtwoord gelden alleen voor de te aanmelden sessie.

Comment

O.K. Prima
                              sigpic

Comment

Working...
                              X