Mededeling

Collapse
No announcement yet.

internet van ethernet naar wireless via router

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• internet van ethernet naar wireless via router

Hallo,

Bij mij komt er internet direct uit de muur als je de computer er met een ethernet kabel mee verbind. Dit werkt prima. Echter zou ik dit signaal graag om willen zetten naar wireless. Nu had ik router waarbij aan de achterkant 4 poorten voor ethernet kabels zitten. De ethernet kabel van de muur ging dan direct naar een van deze vier poorten (dus niet de vijfde ADSL die aan de achterkant zit, die is iets kleiner en daar past hij niet in). Met een paar instelling op de routerpagina gewijzigd werkte dit toen.
    Echter afgelopen week toen ik met mijn smartphone verbonden was met dit wireless gaf hij aan "limited connectivity". Telefoon opnieuw aan en uitzetten hielp niet, dus toen had ik de router gereset m.b.v. de knopjes aan de achterkant. Maar nu krijg ik het niet meer werkend.
    Daarnaast als ik de computer met de router verbind met een kabel kan ik wel op de routerpagina komen en instellingen wijzigen, maar zodra ik dan ook de router met de "muur" verbind niet meer. Volgens mij heeft dit iets te maken met de andere apparaten die ook aan het netwerk hangen voordat het signaal per kabel naar mijn kamer gaat.
    Heeft iemand misschien een idee welk soort optie ik moet aanpassen op de routerpagina? Want deze staat vol met afkortingen en getallen die je moet invullen, waar ik weinig verstand van heb en ik dus de meeste op default laat staan, wat niet werkt. Omdat default vaak van ADSL lijn naar wireless is.

Ik zit met hetzelfde probleem en volgens ik hier te horen kreeg hebben de meeste 'routers' een ADSL ingang en geen Lan (wat bij jou en mij uit de muur komt).

Comment

De bovenste afbeelding is het netwerk zonder de router. Dus de computer direct met de ethernetkabel die in de muur gestoken wordt.
      Het onderste stuk is enkel met een ethernetkabel tussen de computer en de router, waarbij de router niet met de andere ethernetkabel in de muur verbonden is.

Zoals te zien is hebben beide netwerken totaal andere getallen voor ip, gateway, DHCP en de DNS. Enkel de subnetmask is hetzelfde voor beide.
      Nu heb ik geprobeerd om op de pagina van de router deze getallen te wijzigen, zoals hieronder te zien is.
      Click image for larger version

Name:	234567890.jpg
Views:	1
Size:	83,8 KB
ID:	1067556
      Echter wordt dit op de een of andere manier niet opgeslagen of opgenomen, want nadat ik op save druk geeft het netwerk nog steeds de 192.168.1.1 aan zoals voorheen.

Comment

Ik heb deze stappen gevolgd waarna het eindelijk werkte. Staat echter nog geen wachtwoord op het wifi maar dat moet wel lukken denk ik.
        Je moet dus het ip van de tweede router ietsjes veranderen en de DHCP uitschakelen. Daarna de router met de eerste router verbinden en de tweede router even uitzetten en weer openieuw aan.
        Als je weet hoe het moet is het maar 3 minuten werk

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎