Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn laptop kan niet verbinden met mijn wifi

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn laptop kan niet verbinden met mijn wifi

Hoi,

Ik heb netwerkproblemen met mijn laptop, ik kan namelijk geen verbinding maken met mijn eigen wifi. Andere apparaten (smartphones) kunnen wel verbinding maken met mijn wifi. Daarnaast kan mijn laptop ook gewoon verbinding maken met andere netwerken, maar bij mijn wifi staat een rode kruis (zie print screen), mijn laptop detecteert de wifi dus wel, maar ik kan niet op verbinden klikken. Ik heb al geprobeerd de router uit en aan te zetten, maar dit werkte niet. Ik heb ook geprobeerd wifi op mijn laptop uit en aan te zetten, maar dit hielp ook niet.
    De probleem ontstond toen ik de router van de adapter had gehaald en opnieuw had aangezet (mijn laptop stond gewoon uit toen dit gebeurde). Mijn internet doet het gewoon, toen ik mijn laptop aanzette, deed mijn eigen wifi het dus niet.

Hier een printscreen van de wifi, zoals u kunt zien kan er niet verbonden worden met mijn eigen wifi (Anish).
    Click image for larger version

Name:	wifi.png
Views:	1
Size:	319,1 KB
ID:	1073893

Bij voorbaat dank voor uw hulp!

*update: Ik heb mijn netwerk verwijderd (via draadloze netwerken beheren) en het blijkt dat mijn laptop mijn eigen netwerk niet kan vinden. Ik heb mijn netwerk opnieuw toegevoegd, en het rode kruisje blijft erbij staan.
    Last edited by Solo; 18-03-14, 16:48. Reden: update

Wanneer je problemen ondervind met je netwerkverbinding of geen verbinding kunt maken met andere computers of bestanden en printers in een thuisnetwerk dan kunt u het onderstaande stappenplan uitvoeren. Aan de hand van de gegevens van de MiniToolbox wordt er essentiële informatie van de netwerkinstellingen in kaart gebracht die erg belangrijk zijn bij internet problemen oplossen. Deze informatie bestaat onder andere uit de aanwezige netwerkkaarten, lokale IP, DHCP gegevens en geregistreerde foutmeldingen in de logboeken van Windows.

1. Geef als eerste een zo duidelijk mogelijk omschrijving van de internet problemen.
    2. Vermeld in je probleemomschrijving op het forum altijd welk type modem en router u gebruikt.
    3. Geef tevens even aan of het om een bekabelde of draadloze internetverbinding gaat.
    4. Voer hierna het programma MiniToolBox uit en voeg de resultaten hiervan als bijlage toe aan uw bericht.

Internet problemen oplossen

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.

• Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
    • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
    • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
      • List content of hosts
      • List IP Configuration
      • List Winsock Entries
      • List last 10 Event Viewer Errors
      • List Devices

• Klik vervolgens op de knop Go.
    • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
    • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Click image for larger version

Name:	paperclip.png
Views:	1
Size:	3,5 KB
ID:	1067538

Klik op de paperclip om naar het te uploaden bestand te navigeren, selecteer deze en kies openen. Klik hierna op Bestand toevoegen.
    Wil je meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voer je het bovenstaande reeds opnieuw uit.
    Last edited by dorado; 16-11-14, 19:56.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Bedankt voor uw snelle reactie!

1. Mijn laptop detecteert draadloze netwerkverbindingen, behalve mijn eigen draadloze netwerkverbinding. Mijn laptop kan zich ook verbinden met de draadloze netwerkverbindingen (behalve dus die van mezelf, die niet gedetecteerd kan worden). Andere apparaten (smartphone) kunnen mijn eigen netwerkverbinding wel detecteren, en ook ermee verbinden. Internet op de laptop werkt wel met kabel als ik de ethernetkabel direct aansluit op de modem en laptop.
      Het probleem deed zich voor toen de modem en router van de adapter afgehaald waren (laptop stond op dat moment uit), toen de laptop aangezet werd (modem en router alvorens weer aangesloten te hebben) kon de laptop mijn eigen draadloze verbinding niet detecteren.
      2. Type modem: CISCO - EPC3208 (EuroDOCSIS 3.0 EMTA)
      Type router: LINKSYS - WRT54GL v1.1
      3. Het gaat hier om de draadloze verbinding.
      4. Zie toegevoegd
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Probeer het volgende:
        Klik op de Start button typ: Opdracht
        Rechtsklik Opdrachtprompt Als administrator uitvoeren
        Typ netsh winsock reset & enter
        Typ netsh int ip4 reset c:\resetlog.txt
        Typ netsh int ip6 reset c:\resetlog.txt

Nu gaan we de tunnel adapters uitschakelen omdat zij de buffers vullen en daardoor vaak internet blokkeren.
        Klik op de Start button typ: Opdracht
        Rechtsklik Opdrachtprompt Als administrator uitvoeren
        Typ netsh int isa set state disabled & enter

Combineer [Windowstoets & Pause] en klik op Apparaatbeheer
        In Apparaatbeheer klik je op Beeld in de werkbalk.
        Klik dan op Verborgen apparaten weergeven
        Vouw de “NetwerkAdapters” regel uit
        Rechtsklik de “Teredo Tunneling Pseudo-Interface” en vink "Uitschakelen" aan
        Rechtsklik de “Tunnel-adapter voor isatap.{01E15157-F5D8-446C-B12E-A9FE893F873B}” en vink "Uitschakelen" aan.

Herstart.
        Last edited by dorado; 19-03-14, 01:32.

Comment

De “Tunnel-adapter voor isatap.{01E15157-F5D8-446C-B12E-A9FE893F873B}” staat er niet bij in mijn apparaatbeheer. Ik heb de “Teredo Tunneling Pseudo-Interface” wel uitgeschakeld en opnieuw gestart. Wat moet ik nu doen? Mijn laptop kan mijn draadloze verbinding nog steeds niet vinden.

Comment

Probeer de volgende stappen:
            1. Combineer [windowstoets & r] → typ: msconfig. Schakel McAfee Network Agent Service uit.
            2. Update het stuurprogramma van je netwerkadapter. Kijk hier voor meer informatie.
            3. Herstart je router en wacht 10 minuten
            4. Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze tips (Zie punt netwerk opnieuw instellen)
            5. Combineer [windowstoets & r] → typ: ncpa.cpl. Verbreek 1 verbinding zodat je er maar 1 gebruikt of rechtsklik Verbindingsbrug maken.
            6. Controleer de netwerkadapterinstellingen. Klik op Configuratiescherm → Netwerk en internet → Netwerkstatus en taken weergeven.
              Klik op status weergeven. Schakel VPN software of andere extra netwerkgerelateerde software uit.
            7. Schakel de virtual network adapters uit.
            8. Schakel de verbinding uit, wacht 1 minuut en schakel daarna de verbinding weer in.
            Last edited by dorado; 24-01-19, 17:51.

Comment

Ik heb "Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter" en "Realtek PCIe GBE Family Controller" geupdate, maar voor "Teredo Tunneling Pseudo-Interface" kon ik geen update vinden.

"Controleer de netwerkadapterinstellingen. Klik op Configuratiescherm → Netwerk en internet → Netwerkstatus en taken weergeven.
              Klik op status weergeven. Schakel VPN software of andere extra netwerkgerelateerde software uit."
              Bij deze stap zie ik geen "status weergeven" nadat ik heb geklikt op "Netwerkstatus en taken weergeven"

"Schakel de virtual network adapters uit."
              Waar doe ik dit? Ik heb geen idee waar ik dit moet uitschakelen.

Ik kan nu overigens wel verbinding maken met mijn draadloos netwerk, maar de naam van mijn draadloze verbinding is gewijzigd (heet nu Linksys) en het is niet meer beveiligd (geen password)

Comment

• Hier staat hoe je de naam van een netwerk verandert en
                • hier hoe je je wachtwoord wijzigt.

Mocht je niet er achter komen wat het ipadres is van je router, post dan een nieuw log van Minitoolbox.
                Last edited by dorado; 18-03-14, 23:18.

Comment

Duizend maal bedankt! Wifi werkt weer naar behoren!

Comment

Graag gedaan

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎