Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen internet connectie

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geen internet connectie

Beste,

Ik heb pas een laptop, Packard Bell LJ61, helemaal geformatteerd en hier een windows 7 versie opgezet.
    Eenmaal als de installatie afgelopen is kan geen verbinding maken met het internet via UTP of WLAN.
    Ik heb gezien dat het IPV6 adres automatisch word toegekend en dit start met 169.xx.xxx.xx
    terwijl alle laptops thuis beginnen met 145.xxx.xxx.xx. Ik heb al gebeld naar mijn provider
    en zei kunnen mij hier niet bij helpen.

Weten jullie wat het probleem zou kunnen zijn en mij hiermee kunnen helpen?

Met vriendelijk groet
    Willem

Wanneer je problemen ondervind met je netwerkverbinding of geen verbinding kunt maken met andere computers of bestanden en printers in een thuisnetwerk dan kunt u het onderstaande stappenplan uitvoeren. Aan de hand van de gegevens van de MiniToolbox wordt er essentiële informatie van de netwerkinstellingen in kaart gebracht die erg belangrijk zijn bij internet problemen oplossen. Deze informatie bestaat onder andere uit de aanwezige netwerkkaarten, lokale IP, DHCP gegevens en geregistreerde foutmeldingen in de loagboeken van Windows.

1. Geef als eerste een zo duidelijk mogelijk omschrijving van de internet problemen.
    2. Vermeld in je probleemomschrijving op het forum altijd welk type modem en router u gebruikt.
    3. Geef tevens even aan of het om een bekabelde of draadloze internetverbinding gaat.
    4. Voer hierna het programma MiniToolBox uit en voeg de resultaten hiervan als bijlage toe aan uw bericht.

Internet problemen oplossen

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
    • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
    • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
    • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
      • List content of hosts
      • List IP Configuration
      • List Winsock Entries
      • List last 10 Event Viewer Errors
      • List Devices

• Klik vervolgens op de knop Go.
    • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
    • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
    Click image for larger version

Name:	paperclip.png
Views:	1
Size:	3,5 KB
ID:	1067538

Klik op de paperclip om naar het te uploaden bestand te navigeren, selecteer deze en kies openen. Klik hierna op Bestand toevoegen.
    Wil je meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voer je het bovenstaande reeds opnieuw uit.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

In de bijlage vind u het resultaat.Result.txt

Comment

Probeer de volgende stappen:

1. Combineer [windowstoets & r] → typ: msconfig. Schakel McAfee Network Agent Service uit.
        2. Update het stuurprogramma van je netwerkadapter. Kijk hier voor meer informatie.
        3. Herstart je router en wacht 10 minuten
        4. Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze FixIt (XP, Vista, 7 & 8)
        5. Combineer [windowstoets & r] → typ: ncpa.cpl. Verbreek 1 verbinding zodat je er maar 1 gebruikt of rechtsklik Verbindingsbrug maken.
        6. Controleer de netwerkadapterinstellingen. Klik op Configuratiescherm → Netwerk en internet → Netwerkstatus en taken weergeven.
          Klik op status weergeven. Schakel VPN software of andere extra netwerkgerelateerde software uit.
        7. Schakel de virtual network adapters uit.
        8. Schakel de verbinding uit, wacht 1 minuut en schakel daarna de verbinding weer in.

Comment

Nog steeds geen verbinding.
          De netwerk adaptors blijven ook zeggen identificeren, met de wifi zegt hij wel verbonden, maar het uitroep teken blijft er staan, net hetzelfde als ik via de UTP kabel ga
          Last edited by decloedt; 25-03-14, 19:47.

Comment

Mijn vriendin haar laptop is hier ook nog nooit verbonden geweest en zij geraakt ook niet verbonden met het wifi

Comment

Je netwerkadapter ziet het ipadres niet van je router. (Kijk maar in je bijgevoegde log naar de standaargateway regel.)

Je zou eens daarover contact op kunnen nemen met je provider.

Comment

Ja ik heb al gebeld en die zeiden dat ze er niets aan konden doen

Comment

Klik op de Start button typ: Opdracht
                  Rechtsklik Opdrachtprompt Als administrator uitvoeren
                  Typ netsh winsock reset & enter
                  Typ netsh int ip4 reset c:\resetlog.txt
                  Type netsh int ip6 reset c:\resetlog.txt
                  Herstart de computer.

Nu gaan we de tunnel adapters uitschakelen omdat zij de buffers vullen en daardoor vaak internet blokkeren.

Klik op de Start button typ: Opdracht
                  Rechtsklik Opdrachtprompt Als administrator uitvoeren
                  Typ netsh int isa set state disabled & enter
                  Klik op windowstoets & Pause
                  Klik op Apparaatbeheer
                  In Apparaatbeheer klik je op Beeld in de werkbalk & dan Verborgen apparaten weergeven
                  Vouw de “NetwerkAdapters” regel uit
                  Rechtsklik de “Teredo Tunneling Pseudo-Interface” en vink "Uitschakelen" aan

Comment

De Teredo Tunneling Pseudo-Interface vind ik nergens als ik de netwerkadaptors open vink

Comment

Werkt het nu?

Comment

Neen nog altijd geen vordering

Comment

Ik zou het zoeken in het stuurprogramma. Heb je (als je een 64bitsversie van Windows hebt) een 64bits stuurprogramma van je netwerkadapter geïnstalleerd staan?
                          Last edited by dorado; 27-03-14, 07:30.

Comment

De drivers zijn standaard via de Windows 7 cd geïnstalleerd.
                            Dit is een geformatteerde pc met een nieuwe Windows versie op.
                            Sindsdien heeft hij geen internet gehad, elke nieuw toestel dat op ons netwerk
                            wilt geraakt er niet op.

Comment

Heb je schroevendraaier(s) bij de hand om je pc open te draaien? dan kan je kijken of er opmerkelijke dingen te zien zijn bijv: doorgebrand, kabel losgevallen, etc.

Comment

Working...
                              X