Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Router na Router na Router

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Router na Router na Router

Hallo Allemaal,

Een complexe situatie:

Vanaf het laspunt gaat er een telefoonlijntje naar mijn appartement op de eerste verdieping toe. Hier is deze aangesloten op een splitter en loopt een ADSL lijntje naar mijn modemrouter (TP-Link W8151N). Vanaf deze modemrouter loopt een ethernetkabel naar een modem in de kelder toe, waarvan vervolgens nogmaals 4 ethernet kabels lopen naar de 4 woonlagen van het huis, met elk hun eigen router. Kortom, een gekkenhuis.

Nu is recentelijk een storing geweest bij de ISP (InterNL.net) en hebben wij de modemrouter gereset, waarbij deze is teruggesprongen op fabrieksinstellingen. Omdat het geen type betreft waarvoor zij handleidingen voorradig hebben en wij geen standaardsituatie hebben, wil InterNL.net ons niet helpen :<.

De vraag is dus nu, hoe stel ik in godsnaam deze router weer zodanig in, dat deze weer op een juiste manier functioneert? Ik krijg tot op heden het voor elkaar om internet op óf draadloos óf LAN te krijgen, maar dat is dan enkel wanneer ik de laptop rechtstreeks aan de router hang.

Ik hoop dat jullie een idee hebben!

bvd,

Nitro

Vanaf deze modemrouter loopt een ethernetkabel naar een modem in de kelder toe
    Echt naar een modem in de kelder? Ik denk dan dat daar je probleem ligt vermoedelijk, want dat is geen router achter router, maar modem achter modem/router en dan verbaast het me sowieso dat het niet eerder problemen gegeven heeft.

Een aantal routers in huis zoals jullie dat hebben hoeft geen probleem op te leveren, hooguit misschien met forwarding, ligt er natuurlijk ook weer aan op welke wijze die routers zijn aangesloten, is dat op de WAN poort, is er met ip adressen geklooid etc.. Zonder al deze informatie is het zowat ondoenlijk om je te helpen.
    Misschien de beste tip.... waarom een modem nog eens in de kelder als je al een modem(/router) boven hebt). Vervang dat modem in de kelder eens door een gewone 5 poorts gigabit switch van 2 of 3 tientjes, best kans dat je probleem dan al opgelost is.
    Greetings, Black Tiger

Comment

Ik verwacht eerlijk gezegd dat het probleem ligt in het instellen van de gateway om opnieuw de juiste settings van InterNL.net binnen te kunnen krijgen.

Helaas kan ik daar niet mee helpen, indien u een lijstje heeft met waardes die nodig zijn. Dit kunt u ook vragen aan uw provider en wij helpen u dan wel verder met het instellen
      een goede tip voor het milieu: bespaar water...

drink bier

Comment

Working...
      X