Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Draadloos internet werkt soms niet...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Draadloos internet werkt soms niet...

Dag iedereen!,

Ik heb een klein probleem dat me de laatste tijd toch wel op mijn zenuwen begint te werken, en waarvoor ik graag een oplossing zou willen vinden. Ik heb al bepaalde dingen geprobeerd, maar zonder succes.

Wanneer ik mijn laptop (Win7 64bits) opstart, werkt mijn internet soms niet. Er staat dat ik verbonden ben met mijn draadloos internet thuis (via router), maar indien ik bv chrome opzet, blijft hij hangen op 'verbinden'. Indien ik mijn laptop heropstart, is het probleem wel weg (na een lange wachttijd bij 'afsluiten' (+/- 15min)), maar het komt om de zoveel tijd wel is terug. Aangezien er geen probleem is bij de laptop van mijn broer, ligt het niet aan de router, maar wel degelijk aan mijn laptop...

Wat ik tot dusver heb geprobeerd: stuurprogramma's van internet-gerelateerde dingen verwijderd (Intel Wireless en dergelijke) en terug geïnstalleerd via apparaatbeheer, systeemherstel, defragmentatie, virusscanner (niks gevonden), ... Ik heb ook de laatste stuurprogramma's van Intel geïnstalleerd, maar helpt nog steeds niet...

Weet iemand waaraan het zou kunnen liggen? Ik weet wel niet meer precies wanneer/door wat het probleem opgetreden is, want het is een tijdje geleden...

Alvast bedankt!!!

Probeer de volgende stappen:
    1. Combineer [windowstoets & r] → typ: msconfig. Schakel McAfee Network Agent Service uit.
    2. Update het stuurprogramma van je netwerkadapter. Kijk hier voor meer informatie.
    3. Herstart je router en wacht 10 minuten
    4. Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze FixIt (XP, Vista, 7 & 8)
    5. Combineer [windowstoets & r] → typ: ncpa.cpl. Verbreek 1 verbinding zodat je er maar 1 gebruikt of rechtsklik Verbindingsbrug maken.
    6. Controleer de netwerkadapterinstellingen. Klik op Configuratiescherm → Netwerk en internet → Netwerkstatus en taken weergeven.
      Klik op status weergeven. Schakel VPN software of andere extra netwerkgerelateerde software uit.
    7. Schakel de virtual network adapters uit.
    8. Schakel de verbinding uit, wacht 1 minuut en schakel daarna de verbinding weer in.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Heb een aantal stappen geprobeerd (McAfee Home Network uitgeschakeld, uitschakelen van andere verbindingen, update stuurprogramma, de Fix om instellingen te resetten). Ik zal nog iets laten weten indien ik nog problemen ondervind, en indien het probleem zich binnen een week niet meer voordoet, laat ik ook nog wel iets weten. Bedankt!

Comment

Geen problemen meer gehad, dus ik denk dat het opgelost is... Hartstikke bedankt voor je hulp!!!

Comment

Working...
        X