Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WiFi Modem Ziggo.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• WiFi Modem Ziggo.

Goedemiddag, ik weet niet of ik hier goed zit met mijn topic. Zo niet, mijn excuses. Het geval is dat ik van Ziggo een nieuwe WiFi modem toegestuurd heb gekregen. De installatie is verder geen probleem, een kwestie van de stekkertjes verwisselen. Doch in het stappenplan staat als laatste stap: Activeer het WiFi modem: Start de PC. Schakel alle virusscanners, firewall en popupblocker uit. Start vervolgens je browser op en typ activatie in de adresbalk. Maar als je de browser opstart, maak je toch verbinding met Internet? En dat terwijl alle beveiliging uitstaat? Of zie ik dit verkeerd? Wie heeft hier ervaring mee? Groetjes Ed. (Rizzo)
    sigpic

Ik hoef nooit mijn virusscanners uit te zetten als ik het modem activeer, maar dat ter zijde...

Je moet je virusscanners uitzetten omdat de website geen beveiliging heeft. Echter is dit een website in het modem zelf (in feite ga je naar een website die je modem host) om daar je laatste instellingen aan te passen. Net als normaal met computergebruik geldt: als je niks raars doet en niks verdachts aanklikt, gaat er niks mis. Bovendien is het dus een website op je modem zelf, dus verbinding met het internet maak je niet, je maakt verbinding met het lokale netwerk.

Dus er is niets om je druk over te maken, je kunt deze stap gewoon uitvoeren. Als je klaar bent met het installeren van het modem kun je al je beveiliging weer inschakelen.

Comment

Dank voor de reactie. Hopelijk gaat alles werken, want ik heb al zoveel klachten gezien over dit nieuwe modem. Maar dat even terzijde. Ik blijf toch een beetje huiverig, maar ga hem vandaag wel installeren.
      sigpic

Comment

Nou de modem is geinstalleerd. Alleen werkte de Activatie pagina van Ziggo niet. Daar een medewerker gebeld die alles voor mij regelde vanaf waar hij zat. Dus binnen 5 minuten was alles werkend. (er staat 30 minuten voor) Kudo's voor de medewerker van Ziggo want je leest wel eens anders. Ik ga daarom dit topic af sluiten. Dank voor de reactie, groetjes Ed.
        sigpic

Comment

Working...
        X