Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Internet valt regelmatig weg

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Internet valt regelmatig weg

Hey allemaal,

Sinds enkele maanden kampen we met het probleem dat op sommige momenten (veelal 's avonds) internet wegvalt. Dit is dan voor enkele minuten, waarna internet weer probleemloos werkt. Het lijkt wel alsof het internet op 'piekmomenten' eruit knalt? Dit gebeurde zojuist weer.

Heeft iemand van jullie een idee wat ik kan doen? Heeft iemand er ervaring mee? Of ik dit kan analyseren?

Groet!

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
    • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
    • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
    • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
      • List content of hosts
      • List IP Configuration
      • List Winsock Entries
      • List last 10 Event Viewer Errors
      • List Devices

• Klik vervolgens op de knop Go.
    • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht inclusief de probleemomschrijving.
    • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
    Last edited by dorado; 16-11-14, 19:32.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hierbij!

Result.txt

Comment

Onderaan in het log wordt een driverprobleem besproken. Kun je bij je Computerfabrikant de daarvoor benodigde driver downloaden?

Comment

Dag Dorado,

Ik snap dat driver evt complicaties kan opleveren, maar dat zal dan op één computer zijn? Het omschreven probleem betreft het gehele netwerk.

Comment

Als het commando ping 127.0.0.1 niet de normale uitvoer geeft (4 x Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=128), dan weet je vrijwel zeker dat er iets mis is met de TCP/IP-stack, omdat de netwerkkaart bij dit commando geen rol speelt.

Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze FixIt (XP, Vista, 7 & 8)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado
              Als het commando ping 127.0.0.1 niet de normale uitvoer geeft (4 x Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=128), dan weet je vrijwel zeker dat er iets mis is met de TCP/IP-stack, omdat de netwerkkaart bij dit commando geen rol speelt.

Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze FixIt (XP, Vista, 7 & 8)
              Dit gaat richting de grens van mijn kennis. Ik ga het proberen. In het Results bestand staat 2x ping, 0% verlies. Dit is niet normaal, als ik jouw bericht goed begrijp?

Als ik nu ping, na FixIt, is het resultaat:

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
              Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Roel>ping 127.0.0.1

Pingen naar 127.0.0.1 met 32 bytes aan gegevens:
              Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
              Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128
              Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
              Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 127.0.0.1:
              Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
              (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
              Minimum = 0ms, Maximum = 1ms, Gemiddelde = 0ms
              Last edited by RoeltjeM; 24-09-14, 06:16.

Comment

Nog problemen?

Comment

Tot nu toe geen problemen ondervonden. Helaas kan ik niet direct zeggen of het probleem is opgelost, tijd zal het leren en ik zal dit terugkoppelen!

Comment

Ik heb nu afgelopen periode 2x het probleem gehad, waarbij het laatste keer aan internetkabel lag die er niet goed in zat.. Tot op heden dus nog geen echte problemen.

Comment

Combineer [windowstoets & r] → tik:ncpa.cpl en klik op Eigenschappen van de adapter.
                      Selecteer hier Internet Protocol versie 4 (TCP /IPv4) en klik op Eigenschappen. Ieder netwerkapparaat in je netwerk moet beschikken over een uniek ip-adres. Dat kun je zelf invullen (statisch) of automatisch (dynamisch) laten toekennen.

Dynamisch ip-adres (DHCP)

Vink eenvoudigweg de optie Automatisch een ip-adres laten toewijzen aan.

Statisch ip-adres

Bij bijvoorbeeld een server, NAS of netwerkprinter doe je er goed aan een vast ip-adres toe te laten kennen.
                      Dat adres moet uitwisselbaar zijn met het ip-adres van je router. Deze vind je onder het commando ipconfig onder het kopje Standaardgateway.
                      Heeft je router bv. het adres 192.168.0.1, dan geef je je apparaten een adres als 192.168.0.2 etc. Het subnetmasker stel je in op 255.255.255.0
                      en bij standaardgateway vul je het ip-adres van je router in.

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎