Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen van Google Chrome naar Mozilla of Safari

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Overschakelen van Google Chrome naar Mozilla of Safari

Gelukkig heb ik dit keer geen probleem maar een vraag:

In de Online Privacy Mini Gids van de Consumentenbond wordt mij geadviseerd dat ik beter een andere browser dan Google Chrome kan nemen (Mozilla Firefox of Apple Safari).
    Als ik een van deze browsers zou downloaden en in gebruik zou nemen, ben ik dan mijn Google Chrome mailaccount ([email protected]) automatisch kwijt? Ik heb overigens nog 2 andere mailaccounts.
    Zitten er nog eventueel haken en ogen aan een overstap vast die ik niet kan overzien?
    Ik wil in principe wel overgaan naar een andere browser maar zit niet op allerlei problemen te wachten die dan misschien op zouden kunnen treden.
    Vast bedankt voor een advies.

[email protected]live.nl is toch een Microsoft account (MSN/Skype) ?
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Het zal Mozilla Firefox moeten worden, want ik zie dat je een Windows computer hebt.
      Safari voor Windows wordt al een paar jaar niet meer onderhouden. De nieuwste versies zijn alleen voor Mac.

Welke mailaccount(s) je gebruikt maakt totaal niet uit. Je hoeft overigens Chrome niet te verwijderen om Firefox te installeren. Je kunt meerdere browsers naast elkaar gebruiken. Al zou ik persoonlijk Chrome wel verwijderen.

Het is wel handig om eerst Firefox te installeren. Daarna kun je gegevens (zoals bladwijzers) importeren uit Crome, en daarna Chrome pas verwijderen. Op deze manier heb je ook in Firefox je bladwijzers, startpagina enz. die je gewend bent.

Comment

Emphyrio: bedankt, dat wist ik niet. Dacht dat het van Google Chrome was. Het heeft dus niets met overgang van een browser te maken.
        Giant: Ook bedankt. Ga Firefox downloaden en jouw adviezen proberen op te volgen.

Daarnet heb ik Firefox gedownload en bij het downloaden werd mij al gevraagd of ik bladwijzers uit Chrome wilde importeren. Daar heb ik een vinkje voorgezet.
        Bij het opstarten van Firefox startpagina zie ik wel (voor mijn zoekvakje) ook nog steeds het woordje Google in gekleurde letters vermeld staan.
        Moet ik daar nog iets aan doen of hoort dat zo?
        Last edited by pion; 02-10-14, 09:43.

Comment

Dat klopt, standaard gebruikt Firefox Google als zoekmachine.

In het zoekvlak zie je naast Google een klein driehoekje staan. Als je daarop klikt kun je via "zoekmachines beheren" de standaard zoekmachine wijzigen.

Het onderstaande artikel gaat hierover:
          https://support.mozilla.org/nl/kb/zo...jzigen-beheren

Comment

Hoi Giant,
            Begrepen. Artikel gelezen.
            Ga nu Google chrome verwijderen via Configuratiescherm.
            Nogmaals bedankt en tot de volgende keer.

Vr.gr.

Pion.

Comment

Working...
            X